Zaloguj się

WIEDZA

ESG a opłacalność nieruchomości komercyjnych

Już nie tylko dogodna lokalizacja czy zasobność portfela potencjalnych klientów, ale w coraz większym stopniu efektywność energetyczna oraz przestrzeganie standardów ESG wpływają na kondycję nieruchomości komercyjnych. W tej branży zrównoważony rozwój to nie slogan, ale konieczność (kosztowna) zapewnienia komfortu milionom Polaków odwiedzających każdego miesiąca polskie centra handlowe, pracującym w biurowcach czy halach magazynowych - wynika z raportu „ESG dla nieruchomości komercyjnych 2.0. Wybrane zagadnienia i praktyki”.

Droga do sukcesu kobiet w logistyce

Logistyka to dynamiczna układanka – pełna wyzwań, szybkich decyzji i nieustannej współpracy. Choć często postrzegana jako branża męska, w rzeczywistości sukces w tej dziedzinie zależy od różnorodności kompetencji i stylów zarządzania. Z okazji Dnia Kobiet, przedstawiamy rozmowę z Magdaleną Jamroziak – HR Manager o tym, jak kobiety i mężczyźni w logistyce uzupełniają się, jakie wyzwania czekają w branży na kobiety i co zrobić, by więcej kobiet sięgało po awanse.

Kobietom trudniej jest prowadzić własny biznes niż mężczyznom

Kobiety zarządzające mikro, małymi i średnimi firmami w Polsce częściej poświęcają mniej czasu na sprawy zawodowe niż mężczyźni. Co drugi przedsiębiorca pracuje średnio 10-11 godzin, tyle w pracy spędza co trzecia przedsiębiorczyni, wynika z najnowszego raportu EFL „Jak odpoczywają polskie przedsiębiorczynie. Pod lupą”. W opinii 8 na 10 respondentów kobietom trudniej jest prowadzić własny biznes niż mężczyznom. Zdecydowanie bardziej zgadzają się z tą tezą kobiety (87%) niż mężczyźni (77%). Może to wynikać z faktu, że połączenie ról właścicielki firmy i rodzica jest trudniejszym zadaniem dla kobiet niż mężczyzn. Uważa tak aż 91% zapytanych przedsiębiorczyń i 77% przedsiębiorców. Stąd może nie dziwić kolejny wniosek z badania EFL, że większość liderek (62%) narzeka na brak wolnego czasu.

5 kluczowych trendów w logistyce na 2025 rok – na co warto się przygotować?

Dużym wyzwaniem branży logistyki w roku 2025 będzie konieczność dostosowania procesów transportowych do standardów zrównoważonego rozwoju, ale to z pewnością niejedyny czynnik, na który należy zwrócić szczególną uwagę. Aktualne prognozy wskazują, że największy sukces odnotują te przedsiębiorstwa, które zdołają utrzymać i rozbudować swoje sieci kontaktów, gwarantując tym samym elastyczność i kompleksowość usług.

Nielegalne praktyki wynagradzania w transporcie

Nielegalne praktyki wynagradzania nadal stanowią poważne trudności dla polskiego sektora transportowego. Jak wynika z najnowszego raportu TLP, aż 75 proc. firm działających na rynku spotyka się z wypłatami wynagrodzenia poza oficjalnym obiegiem.[1] Zjawisko to znalazło się także na drugim miejscu w zestawieniu największych wyzwań, które stoją przed przewoźnikami.[2] Choć może wydawać się to jedynie kwestią rozliczeń, skutki sięgają znacznie dalej – od nierównej konkurencji, przez destabilizację rynku pracy, aż po konsekwencje podatkowe i wizerunkowe dla całej branży. Czy transport ma szansę uwolnić się od szarej strefy?

Jak skutecznie wejść ze sprzedażą na rynki zagraniczne?

Ekspansja na rynki zagraniczne może być dla firmy szansą na dynamiczny rozwój oraz zwiększenie konkurencyjności. Jednak, aby skutecznie zacząć sprzedaż za granicą, warto wiedzieć, od czego zacząć, jak się przygotować i jakie działania będą niezbędne, aby uniknąć typowych błędów początkujących przedsiębiorców.

Brak miejskich ładowarek wpływa na mikromobilność

Elektromobilność w Europie rozwija się w szybkim tempie, a unijne regulacje zachęcają kierowców do zakupu pojazdów bezemisyjnych. W tym celu rządy i samorządy intensywnie inwestują w infrastrukturę ładowania, ale głównie z myślą o samochodach elektrycznych. Mikromobilność natomiast jest wciąż marginalizowana, mimo że mogłaby stać się realną alternatywą dla samochodów w miastach. Jednym z największych problemów jest brak ogólnodostępnych ładowarek 230V, które są kluczowe dla użytkowników microcarów, skuterów czy elektrycznych trójkołowców. Jaki ma to wpływ na rozwój tego sektora?

Czy szykują się pilotaże zestawów 25,25 m w Polsce?

Pod koniec 2024 roku Departament Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury rozpoczął pracę nad koncepcją programu pilotażowego mającego na celu dopuszczenie w Polsce do ruchu pojazdów EMS o długości 25,25 m – donosi Polska Izba Spedycji i Logistyki, która ma przygotować rekomendacje dotyczące tras, którymi miałyby się poruszać wspomniane pojazdy.

Niedobory pracowników utrudniają realizację celów biznesowych

– Badanie przeprowadzone przez Descartes Systems Group „How Bad Is the Supply Chain and Logistics Workforce Challenge?” (2024), globalnego dostawcy rozwiązań dla logistyki i łańcuchów dostaw, wskazuje, że 76% organizacji w branży logistycznej doświadcza znaczących niedoborów kadrowych. Co więcej, 37% liderów biorących udział w tym badaniu określa te braki jako poważne lub ekstremalne. Raport nie tylko potwierdza trudności z dostępem do pracowników, ale także wskazuje na ich wpływ na funkcjonowanie firm. Jak budować odporność biznesową i odpowiadać na problemy wskazane w raporcie?  – komentuje Grupa Opteamic, kompleksowy dostawca outsourcingu procesowego dla logistyki i produkcji.

Subskrybuj to źródło RSS