Zaloguj się

WIEDZA

Wdrożenie robotycznych rozwiązań w fulfillment center

LPP Logistics, spółka odpowiadająca za obsługę logistyczną Grupy LPP, zakończyła pierwszy etap robotyzacji swojego największego magazynu e-commerce pod Bydgoszczą. Obiekt o powierzchni 100 tys. m², uruchomiony w lipcu 2024 roku, został wyposażony w zaawansowane technologie automatyczne oraz rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które znacznie zwiększają jego efektywność operacyjną. Docelowo będzie to jeden z najbardziej zrobotyzowanych magazynów w sektorze fashion w Europie, z flotą ponad 1400 robotów oraz możliwością składowania nawet 16 milionów sztuk asortymentu.

Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów

W 2024 r. UE zaimportowała 4,6 mld tanich paczek zwolnionych z cła. W USA wolumen takich przesyłek osiągnął 1,36 mld. Większość to zamówienia e-commerce z Chin, w Unii to 91%, w USA 60,8%, ale nadchodzi koniec zasady de minimis w imporcie i będzie to rewolucja w e‑handlu i logistyce. Choć bilans zysków i strat nie jest jeszcze dokładnie znany, to najpewniej straci lotnictwo, zyska logistyka kontraktowa, ale podrożeją e-zakupy, nawet o 62 euro rocznie. Oznacza to, że wyczekiwana stabilizacja nie nastąpi, należy się raczej przygotować na dynamiczne zwroty akcji i historie, jak ta o zwycięstwie chińskich paczek nad amerykańskimi celnikami.

CEVA Logistics transportuje na kołach Boeinga 777

CEVA Almajdouie Logistics, spółka joint venture CEVA Logistics, globalnego lidera logistyki 3PL, zrealizowała jeden z największych transportów drogowych elementów konstrukcyjnych samolotów w Królestwie Arabii Saudyjskiej i regionie. Przewożonym ładunkiem na trasie liczącej 1 250 km były trzy kadłuby samolotów Boeing 777, sześć skrzydeł samolotu i urządzenia lotnicze. Ta wyjątkowa operacja transportowa, ze względu na skalę oraz ogromne rozmiary i wagę ładunków, łączyła precyzyjne planowanie z inżynierią i wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu.

Dynamiczny rozwój dronów

Autonomiczne drony, sztuczna inteligencja i zaawansowane systemy zarządzania przestrzenią powietrzną – to technologie, które mogą zdefiniować przyszłość kluczowych sektorów gospodarki. Najnowszy „Monitoring trendów w innowacyjności” opracowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wskazuje, że dynamiczny rozwój dronów nie tylko przyspiesza automatyzację w logistyce, transporcie i energetyce, lecz także otwiera nowe możliwości dla ochrony środowiska i zarządzania infrastrukturą. Jakie wyzwania i szanse niesie ze sobą ta transformacja?

Na co zwrócić uwagę wybierając sposób dostawy leków przez Internet?

Jak podaje raport „E– commerce na rynku farmaceutycznym” przygotowany przez firmę IQVIA – „Wartość sprzedaży na polskim rynku e– aptek w 2023 r. wyniosła 1,892 mld zł (w cenach detalicznych) i była wyższa o 291 mln zł niż w 2022 r. Co więcej, 333 apteki stacjonarne zgłosiły zamiar prowadzenia sprzedaży wysyłkowej leków.’’ Co do oznacza dla klientów? Coraz więcej medykamentów będzie dostępnych online, co daje pacjentom większą wygodę i dostępność. Jednak tym bardziej należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo leków w transporcie, aby produkty nie utraciły swoich właściwości leczniczych na etapie dystrybucji do odbiorcy końcowego. Jak zatem zweryfikować, czy lek kupiony online będzie prawidłowo przetransportowany? Czy każda firma może się tym zajmować? Specjaliści wyjaśniają, jak ten proces wygląda i jak powinien przebiegać.

Jak operator logistyczny wspiera producenta w outsourcingu łańcucha dostaw

Zaawansowane operacje magazynowe nie są biznesową specjalizacją producentów. Są jednak bardzo istotnym elementem ich łańcucha dostaw, a sprawne działanie na tym etapie finalnie przekłada się na satysfakcję klientów. Samodzielna organizacja procesów związanych pakowaniem i konfekcjonowaniem produktów nie zawsze bywa jednak efektywna, gdyż generuje dodatkowe koszty i wymaga dodatkowych zasobów czasowych i ludzkich. Rozwiązaniem może być  outsourcing usług co-packingu i co-manufacturingu, w których specjalizują się  operatorzy logistyczni.

E-commerce w Europie dostarcza w różnej prędkości

W styczniu br. 84,5 proc. dostaw w polskim e-commerce zostało zrealizowanych na czas, wynika z danych Postis, dostawcy platformy SaaS do zarządzania dostawami na ostatniej mili i jest to wynik powyżej średniej europejskiej (67,5 proc.). Dane Postis wskazują, że na tle Europy terminowość dostawy e-commerce w Polsce jest wysoka. Mimo to pozostaje obszarem do poprawy – wpływa nie tylko na zadowolenie kupujących, ale także na odsetek odmów przyjęcia przesyłki. Znaczące różnice w terminowości dostaw na terenie krajów europejskich to ból głowy dla sprzedawców cross-border, szczególnie w przypadku korzystania z kilku lokalnych dostawców.

Poznaj swojego kuriera

Polacy nie znają swojego kuriera ani listonosza - odpowiedziało tak prawie 60% uczestników ostatniego badania PAYBACK Opinion Poll. Może to wynikać z faktu, że 85% Polaków korzysta z automatów paczkowych. Z usług nadawczo – odbiorczych najczęściej korzystamy w celach prywatnych, bez określonej regularności – po prostu w zależności od sytuacji. Taki obraz konsumentów rynku KEP (usług kurierskich, ekspresowych i pocztowych) wyłania się z raportu opracowanego przed Międzynarodowym Dniem Listonosza i Doręczyciela Przesyłek.

DACHSER Chem Logistics podsumowuje 2024 rok

Rok 2024 przyniósł wiele wyzwań dla branży chemicznej, takich jak niepewność rynkowa, rosnące koszty i dynamicznie zmieniające się regulacje. Pomimo tych trudności, DACHSER skutecznie umocnił swoją pozycję w tym sektorze wykazując się odpowiednią strategią i elastycznością. Jakie kluczowe czynniki przyczyniły się do tego sukcesu i jak operator logistyczny planuje rozwijać się w nadchodzących latach?

Odwołania od kar i mandatów nałożonych za granicą

Każdego roku tysiące polskich firm transportowych i przewoźników, realizujących przewozy międzynarodowe, otrzymują mandaty lub grzywny, które mogą sięgać dziesiątek, a nawet setek tysięcy złotych. Czy zawsze warto się od nich odwoływać? W wielu przypadkach tak – ale trzeba wiedzieć, kiedy walczyć, a kiedy zapłacić i uniknąć dalszych problemów. A wszystko oczywiście zależy od okoliczności oraz rodzaju nałożonej kary.

Subskrybuj to źródło RSS