Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Świąteczna analityka e-commerce

Zbliża się jeden z najważniejszych dla handlu okresów w roku – święta Bożego Narodzenia. Ludzie robiący zakupy spodziewają się kolejek w sklepach, jednak prawdziwym polem bitwy będzie Internet. To właśnie w sieci aż 78% polskich internautów dokonało zakupu w 2024 roku.

Logistyczna Polska Centralna

Region łódzki stwarza idealne warunki dla firm, które chcą się szybko rozwijać, ale też optymalizować koszty, nie tracąc pełnego dostępu do rynków krajowych i europejskich. Polska Centralna od lat znajduje się w czołówce najważniejszych regionów na logistycznej mapie kraju. Z zasobami ponad 4,8 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej i przemysłowej zajmuje trzecie miejsce, dając się wyprzedzić tylko Górnemu Śląskowi i Warszawie.

Dlaczego regularny serwis opon samochodów ciężarowych to podstawa bezpieczeństwa na drodze?

Każdego dnia tysiące pojazdów ciężarowych przemierzają europejskie trasy, przewożąc towary o kluczowym znaczeniu dla gospodarki. W tym przypadku nie ma miejsca na zaniedbania – szczególnie jeśli chodzi o elementy, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy. Opony to jedyny punkt styku pojazdu z nawierzchnią, a ich jakość i stan techniczny decydują nie tylko o sprawności hamowania, ale również o przyczepności czy stabilności całego zestawu pojazdu.

Największe zagrożenia i wyzwania transportu do Niemiec i krajów Beneluxu

Rygorystyczne wymogi dotyczące zabezpieczenia ładunków, strefy niskiej emisji oraz ścisłe reżimy czasowe dostaw - to tylko niektóre wyzwania, z jakimi muszą się mierzyć firmy transportowe realizujące przewozy do Niemiec i krajów Beneluxu. – Właściwe przygotowanie do tych wymagań jest kluczowe dla sprawnej realizacji transportu – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

BioLNG to szansa na niskokosztową dekarbonizację ciężkiego transportu

Po pierwszym w Polsce tankowaniu pojazdu ciężarowego zielonym paliwem pozostały pytania: dlaczego w Polsce bioLNG nie jest jeszcze powszechne w ciężkim transporcie? Czy w ogóle zbliżamy się do zazielenienia tego sektora? O bioLNG warto zawalczyć, bo to dla Polski najszybciej dostępne paliwo spośród wszystkich eko opcji. A czasu mamy coraz mniej. Nowe unijne cele klimatyczne na 2030 r. to obniżenie emisyjności sektora transportu o 45%. W świetle założeń Zielonego Ładu emisyjność polskiego transportu ciężkiego zaczyna coraz bardziej uwierać naszą gospodarkę, bo bije w konkurencyjność firm i bezpieczeństwo miejsc pracy. 

Odporność rynku przemysłowo-logistycznego

Jak pokazuje raport za III kwartał 2024 roku „At a Glance. Rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce” autorstwa BNP Paribas Real Estate Poland, sektor stabilizuje się po intensywnych zmianach ostatnich lat i są sygnały wskazujące na jego dalszy rozwój. W trzecim kwartale 2024 roku rynek pozostawał stabilny, bez gwałtownych zmian w podaży, popycie czy wskaźniku pustostanów.

Gwałtowny wzrost ilości windykacji w sektorze TSL w 2024 roku

Rok 2024 był szczególnym okresem dla branży transportu, spedycji i logistyki. Mijające 12 miesięcy to czas, w którym wyzwania ekonomiczne i prawne wymusiły zmianę podejścia do zarządzania finansami. Sytuacja ta znalazła odzwierciedlenie w gwałtownym wzroście liczby zleceń windykacyjnych. Było to pokłosie trudności finansowych, z jakimi zmagały się firmy transportowe.

Cyberbezpieczeństwo jako fundament niezawodności w e-commerce

Ponad dwie trzecie (66%) firm w Polsce przyznało, że doświadczyło przynajmniej jednego naruszenia związanego z bezpieczeństwem cyfrowych zasobów, a co trzecia firma odnotowała nasilenie się prób cyberataków, co obrazują wyniki raportu KPMG „Barometr Cyberbezpieczeństwa”[1]. E-biznesy również są narażone na skutki nielegalnej działalności hakerów. Według danych Gemius 79% internautów[2] robi zakupy online, co stwarza również pole do działania dla cyber-oszustów. W przypadku sklepów internetowych cyberprzestępcy skupiają się na informacjach, takich jak dane osobowe klientów, systemy płatności czy preferencje zakupowe. Te wrażliwe dane są nie tylko podstawą działania sklepów internetowych, ale również „łakomym kąskiem” z perspektywy hakerów, którzy chcą je nielegalnie wykorzystać. Bezpieczeństwo cyfrowe kluczem do stabilności i sukcesu sklepów internetowych/ Cyberbezpieczeństwo w e-commerce: jak chronić platformę i zapewnić niezawodność swojemu e-sklepowi?

Klienci wolą kontakt z człowiekiem niż z botem

Aż 89% klientów jest gotowych zrezygnować z usług marki z powodu złej obsługi klienta, a 78% zapłaci więcej za produkt, jeśli wiąże się on z lepszą obsługą - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Intradiem. W obliczu tak dużego znaczenia jakości obsługi klienta, niepokojący wydaje się ujawniony w tym samym badaniu rozdźwięk między strategiami firm w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji a preferencjami konsumentów dot. tego, kto ma ich obsługiwać.

Subskrybuj to źródło RSS