Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA: e-gospodarka

Świąteczna analityka e-commerce

Zbliża się jeden z najważniejszych dla handlu okresów w roku – święta Bożego Narodzenia. Ludzie robiący zakupy spodziewają się kolejek w sklepach, jednak prawdziwym polem bitwy będzie Internet. To właśnie w sieci aż 78% polskich internautów dokonało zakupu w 2024 roku.

Ostatnia mila w logistyce dla e-commerce

W dobie dynamicznie rozwijającego się e-commerce proces dostawy przesyłek, a w szczególności jego ostatni etap, zwany "ostatnią milą", staje się kluczowym elementem wpływającym na satysfakcję klientów i efektywność działania sklepów internetowych. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie jest ostatnia mila, jakie są jej wyzwania oraz jak nowoczesne technologie i strategie mogą optymalizować ten niezwykle ważny segment logistyki. Zapewniając płynność i efektywność na tym ostatnim etapie dostawy, firmy mogą znacząco poprawić doświadczenia swoich klientów oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku.

E-commerce w 2023 roku: wyzwania i szanse oraz rola procesów związanych z realizacją dostaw

W 2023 r. handel elektroniczny, uznawany za jedną z największych i najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki światowej, będzie nadal rósł. Według danych portalu Statista sektor ten ma osiągnąć wartość 4,48 bln USD w 2023 r. Oczekuje się, że roczna stopa wzrostu (CAGR 2023-2027) wyniesie 9,30%, co oznacza, że do 2027 r. wartość rynku osiągnie 6,39 bln USD. Dynamikę e-commerce przyspieszyła pandemia, ponieważ zakupy online stały się coraz bardziej popularne.

Elektroniczna wymiana danych w logistyce i jej znaczenie

Elektroniczna wymiana danych, w skrócie EDI, to rozwiązanie stosowane dzisiaj w wielu branżach. Niemniej w niektórych ma ona wyjątkowe znaczenie. W logistyce odgrywa kluczową rolę. Czym jest EDI i dlaczego elektroniczna wymiana danych w logistyce jest tak ważna?

Subskrybuj to źródło RSS