Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Wzmocnienie międzynarodowej działalności PostNord

Międzynarodowe operacje szwedzko-duńskiej Grupy Pocztowej PostNord będą teraz łączone w jedną jednostkę biznesową pod wspólnym zarządem. Celem jest wykorzystanie potencjału wzrostu importu e-commerce i wzmocnienie pozycji lidera na rynku.

Jak zmienia się dziś efektywność kanałów sprzedażowych?

Współczesny rynek wymaga od branży retail realizacji sprzedaży wieloma zróżnicowanymi kanałami. O efektywności każdego z nich, jak też zmianach, jakie zachodzą w sprzedaży omnichannelowej rozmawia Sławomir Sitarski, Prelegent VI Forum RETAIL CHALLENGE POLAND 2025 (25-26 września 2024 r., Warszawa).

Logistyka e-commerce – jak rozwijać karierę w najszybciej rosnącej gałęzi branży?

W dynamicznie rozwijającym się świecie e-commerce logistyka odgrywa kluczową rolę, zapewniając sprawne dostarczanie produktów do klientów oraz zarządzanie łańcuchem dostaw. Z rosnącą liczbą e-sklepów i coraz większymi wymaganiami konsumentów, rośnie również zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Kariera w logistyce e-commerce to doskonała opcja dla tych, którzy chcą być częścią przyszłości handlu internetowego. Oto krótki przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć, jak rozwijać karierę w tej obiecującej branży.

Koniec ery WiNG. Umarł król, niech żyje król!

System WiNG - Wireless Next Generation, to przez ostatnie kilkanaście lat zdecydowany król wśród systemów sieci bezprzewodowych, głównie w obszarze logistyki, magazynowania, transportu, a nawet hotelowym. Wszędzie tam, gdzie wymagana była wysoka niezawodność środowiska bezprzewodowego przy dużym zagęszczeniu lub w trudnych warunkach, system WiNG od Extreme Networks sprawdzał się doskonale.

Postis zbadał branżę e-commerce: efektywność dostaw ostatniej mili kluczowym czynnikiem w handlu detalicznym w Polsce

Według najnowszego ogólnopolskiego badania Postis aż 93 proc. rodzimych sprzedawców e-commerce uważa etap ostatniej mili procesu dostawy za bardzo ważny (83 proc.) lub ważny (10 proc.) element na drodze do zadowolenia klientów i utrzymania pozycji rynkowej. Badanie potwierdza także, że ostatnia mila jest najdroższym i najbardziej czasochłonnym etapem realizacji zamówień w e-commerce, a jednocześnie staje się kluczowym elementem zapewnienia satysfakcji klientów. Dlatego dla ponad ⅔ badanych (65 proc.) procesy związane z obsługą tzw. last mile to równocześnie inwestycja i koszt operacyjny, ale już 20 proc. z nich widzi w dostawach na ostatniej mili inwestycję generującą zauważalne przychody.

Jak usługa wsparcia e-commerce może zwiększyć sprzedaż Twojego sklepu online

Wsparcie e-commerce odnosi się do usług świadczonych przez sklepy online w celu zapewnienia klientom wsparcia i pomocy w procesie zakupowym. Obejmuje to obsługę klienta, rozwiązywanie problemów, udzielanie informacji o produktach oraz inne działania mające na celu zwiększenie satysfakcji klienta. Wsparcie e-commerce jest niezwykle istotne dla sklepów online, ponieważ ma bezpośredni wpływ na doświadczenie klienta i może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży oraz budowy lojalności.

Cross-border e-commerce w Europie

Cross-border e-commerce, czyli sprzedaż transgraniczna, stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów sprzedaży internetowej. Rosnąca globalizacja oraz dostępność internetowych platform handlowych sprawiają, że bariery geograficzne stają się coraz mniej istotne. Dla wielu firm, wyjście poza granice kraju to nie tylko szansa na zwiększenie przychodów, ale również sposób na stabilizację i dywersyfikację źródeł dochodów.

Przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiaj handel internetowy?

W ciągu ostatnich dekad, handel internetowy przeszedł dynamiczny rozwój, stając się nieodłącznym elementem globalnej gospodarki. Wzrost popularności zakupów online jest napędzany nie tylko postępem technologicznym i coraz większą dostępnością internetu, ale także zmieniającymi się nawykami konsumenckimi. Dziś, e-commerce nie jest już uznawane za alternatywę dla tradycyjnego handlu, ale jako jego kluczowy komponent, oferujący konsumentom wygodę, szeroki wybór produktów i często lepsze ceny. Jednakże, pomimo licznych korzyści, handel internetowy stoi przed szeregiem wyzwań. Są one nie tylko przeszkodami do pokonania, ale również okazją do wprowadzania innowacji i wyróżnienia się na rynku. Przed jakimi wyzwaniami stoi współczesny świat e-commerce?

Subskrybuj to źródło RSS