Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Jakie narzędzia wykorzystują przewoźnicy podczas dostaw farmaceutyków?

Dostarczanie leków w nienaruszonym stanie i na czas jest fundamentem zdrowia pacjentów. Logistyka farmaceutyczna należy do najbardziej wymagających sektorów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo i jakość muszą być zachowane na każdym etapie dostaw. W odpowiedzi na te wyzwania, innowacyjne technologie monitorowania i śledzenia stają się ważnym elementem, umożliwiającym skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw oraz zapewnienie najwyższych standardów jakości produktów leczniczych.

Nowoczesne technologie logistyczne

W ostatnich latach branża technologiczna doświadczyła dynamicznego rozwoju, który przyniósł zarówno wyzwania, jak i szanse – również dla firm logistycznych. Logistyka, podobnie jak wiele innych segmentów gospodarki, mierzyła się z licznymi trudnościami wynikającymi z pandemii, konfliktów zbrojnych czy inflacji. Wszystko to wpłynęło na łańcuch dostaw, powodując m.in. wzrost kosztów operacyjnych i inwestycyjnych. Często przedsiębiorstwa dostrzegały rozwiązanie dla pojawiających się wyzwań w adaptacji i integracji sztucznej inteligencji (AI), a optymalizacja procesów logistycznych stała się nie tylko trendem, ale koniecznością.

Koniec rynku pracownika w transporcie?

Spowolnienie gospodarcze wpłynęło znacząco na branżę TSL, w tym również na rynek pracy w tym sektorze. Jak wynika z raportu PITD, ponad połowa przewoźników twierdzi już, że nie ma problemów ze znalezieniem kierowców na rynku.[1] Z kolei liczba respondentów, która uważała, że nie mogła znaleźć odpowiedniego kandydata w ostatnim roku zmniejszyła się o 19 p.p. (25 proc. w 2023 r. w porównaniu do 44 proc. w 2022 r.).[2] Dane te mogą świadczyć o tym, że rynek pracownika, który dotychczas był zauważalny w branży, powoli ulega zmianie. Coraz częściej słyszy się opinie, że kierowcy dopytują firmy transportowe o wolne etaty i dłużej czekają na pracę.

Elektryczne ciężarówki Volvo przejechały 80 milionów kilometrów

Elektryczne ciężarówki Volvo przejechały na całym świecie ponad 80 milionów kilometrów, czyli 2000 okrążeń wokół Ziemi, odkąd Volvo Trucks wprowadziło na rynek swoje pierwsze elektryczne modele w 2019 roku. Ciężarówki te zmniejszyły emisję CO2, a jednocześnie znacząco poprawiły środowisko pracy kierowców.

Licznik Elektromobilności maj 2024

Według danych z końca maja 2024 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 66 325 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze pięć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 9612 szt. (o 5% więcej niż w analogicznym okresie 2023 r.) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM.

Oświęcim zamawia elektryczne autobusy z ładowarkami

Solaris Bus & Coach zawarł dzisiaj umowę z Miejskim Zakładem Komunikacji w Oświęcimiu, obejmującą dostawę sześciu autobusów elektrycznych Urbino 9 LE electric. Pojazdy zostaną dostarczone w 2025 i 2026 roku. To kolejne polskie miasto rozbudowujące swoją flotę autobusową o pojazdy z napędem bezemisyjnym.

SUUS uruchomił nową platformą zakupową

Rohlig SUUS Logistics uruchomił wirtualną platformę zakupową. Ułatwi ona zarządzanie całym procesem zakupowym, poprawi jego efektywność oraz usprawni komunikację z partnerami biznesowymi SUUSa w obszarze dostaw produktów i usług. Ponadto narzędzie zwiększy transparentność procesu i pozwoli na sprawną weryfikację dostawców, przez co wpisuje się w działania największego polskiego operatora w obszarze ESG.

Skonto w spedycji

Spadek stawek za fracht połączony z malejącym popytem na usługi transportowe sprawia, że spedycje mają coraz większe trudności z pozyskiwaniem przewoźników. Gdy konkurowanie stawką nie jest możliwe, z pomocą przychodzi równie cenny argument: szybka płatność. Umożliwia ją skonto, dzięki któremu przewoźnik otrzymuje pieniądze szybciej, a spedycja oszczędza na kosztach realizacji umowy. Jak obecnie wygląda rynek skont w Polsce i czy warto korzystać z tego rozwiązania

Subskrybuj to źródło RSS