Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Trendy, które zmieniają nawyki zakupowe Polaków

Przed nami szczyt zakupowy – Black Friday, Cyber Monday, a potem okres świąteczny, to czas kiedy konsumenci na całym świecie kupują najwięcej i najczęściej odbierają paczki. W 2023 r. 72% ankietowanych Polaków preferowało zakupy online w Czarny Piątek[1], a przeciętne wydatki na jednego konsumenta w tym czasie wyniosły około 1000 zł[2].

Dobre praktyki dla właścicieli e-sklepów na Black Friday

Zbliżający się Black Friday, przypadający w tym roku na 29 listopada, to jeden z najgorętszych okresów w roku dla branży e-commerce. Według danych tylko w 2023 roku około 64% Polaków chciało skorzystać z oferowanych w tym okresie promocji. Dobrze zaplanowane działania mogą przełożyć się na znaczące wzrosty sprzedaży. Na co warto zwrócić uwagę, aby osiągnąć sprzedażowy sukces?

Magazyn chłodniczy – co to jest i jakie pełni funkcje?

Magazyny chłodnicze są specjalnie przystosowane do przechowywania towarów, które wymagają odpowiednio niskiej temperatury otoczenia. Umożliwiają zachowanie ich w odpowiedniej świeżości. Chłodnia magazynowa i mroźnia sprawdza się – przede wszystkim – w przypadku produktów spożywczych. Kiedy wynajem magazynu-chłodni może być odpowiednim rozwiązaniem?

Rynek lotniczy cargo nadal w fazie wzrostu

Światowy rynek lotniczych przewozów cargo jest w fazie dynamicznego wzrostu, chociaż można zauważyć, że jego skala jest uzależniona od obszaru geograficznego i branż, które korzystają z tego rozwiązania. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA informuje, że zyski w tym sektorze w ostatnim miesiącu wzrosły o ok. 12% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim oraz aż o 46%, gdy spojrzymy na dane sprzed pandemii COVID-19. Widzimy to też w naszych firmowych statystykach. Porównując 2023 r. do okresu styczeń-październik 2024 r., wolumen przesyłek w tym biznesie wzrósł o ponad 25%.

Czy transport jest szczególnie podatny na wyłudzenia?

Branża transportowa, podobnie jak inne sektory gospodarki, coraz częściej staje się celem cyberprzestępców, którzy wykorzystują fałszywe e-maile do wyłudzania środków. Jedną z powszechnych metod jest tzw. fraud email lub phishing, gdzie przestępcy podszywają się pod pracowników lub kontrahentów, by przekierować płatność na swoje konto. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne z uwagi na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa.

Zrównoważone rozwiązania w automatach paczkowych

DPD Polska i SwipBox kontynuują rozwój nowoczesnej sieci automatów paczkowych, łącząc funkcjonalność z dbałością o otoczenie. Zewnętrzne urządzenia SwipBox Infinity, stanowiące element sieci DPD Pickup, wyróżniają się ekologiczną konstrukcją, innowacyjnymi rozwiązaniami modułowymi i niskim wpływem na lokalne środowisko, w tym brak emisji światła (zanieczyszczenia świetlnego). Automaty zaprojektowano tak, aby mogły wkomponować się w miejskie przestrzenie i infrastrukturę, nie zakłócając komfortu mieszkańców.

Jak zwiększyć motywację i satysfakcję w pracy kierowców?

Bez wątpienia jest to jeden z najważniejszych zawodów w kraju – bez kierowców jak i logistyki – koła gospodarki dosłownie przestałyby się kręcić, co poskutkowałoby m.in. pustymi półkami w supermarketach i centrach handlowych. Tym bardziej alarmujące są odkrycia Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), zgodnie z którymi Polska jest jednym z krajów, z najwyższym deficytem kierowców sięgającym 80 tys. osób, co stanowi 11% nieobsadzonych wakatów. Natomiast w skali europejskiej aż 62% przewoźników przyznaje, że ma poważne problemy z rekrutacją osób do prowadzenia swoich ciężarówek.  

Technologie w służbie bezpieczeństwa na drodze

Dwa lata temu jedna z kampanii w Wielkiej Brytanii apelowała o większą ostrożność kierowców zawodowych i optymalny wybór trasy, który byłby dopasowany do specyfiki pojazdów. Dlaczego? W ciągu roku zniszczono tam ponad 1 800 mostów, a jeden z nich - Cambridgeshire - został uszkodzony przez pojazdy ciężarowe aż 33 razy.[1] W Polsce podobne sytuacje również się zdarzają. Powód? Nierzadko to po prostu brak podstawowych rozwiązań uwzględniających ograniczenia wysokościowe i tonażowe, ograniczenia prędkości ruchu i zakazy. Oszczędność na prostych i niezbędnych technologiach, może doprowadzić firmę do strat liczonych w setkach tysięcy, wynikających z uszkodzonych aut. Za pomocą jakich rozwiązań i map najlepiej planować trasy dla pojazdów ciężarowych i na jakie funkcje zwrócić uwagę? Na to pytanie odpowiada ekspert Inelo z Grupy Eurowag.

Przewozy a siła wyższa

Wydarzenia takie jak niedawna powódź na południu kraju czy pandemia Covid-19 sprzed kilku lat mogą spowodować problemy z transportem towarów, w tym z dostarczeniem ich na czas bądź utratą lub uszkodzeniem. Przewoźnik nie ma wpływu na ich wystąpienie i nie jest w stanie zapobiec ich konsekwencjom. Czy takie okoliczności dają podstawy do powołania się na siłę wyższą?

Telematyka i dobre nawyki za kółkiem zwiększają oszczędności

Usługa Zarządzania Flotą oferuje nową funkcję optymalizacji wydajności floty, wykorzystując dane telematyczne, aby poprawiać styl jazdy kierowców i zmniejszać koszty w firmie. Funkcjonalność pod nazwą „Coach Report” poprzez spersonalizowane rekomendacje nie tylko ocenia, ale przede wszystkim przekazuje praktyczne wskazówki poprawiające nawyki kierowców, tym samym zwiększając bezpieczeństwo jazdy, zmniejszając zużycia paliwa i eksploatację pojazdu.

Subskrybuj to źródło RSS