Zaloguj się

WIEDZA

Czy szykują się pilotaże zestawów 25,25 m w Polsce?

Pod koniec 2024 roku Departament Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury rozpoczął pracę nad koncepcją programu pilotażowego mającego na celu dopuszczenie w Polsce do ruchu pojazdów EMS o długości 25,25 m – donosi Polska Izba Spedycji i Logistyki, która ma przygotować rekomendacje dotyczące tras, którymi miałyby się poruszać wspomniane pojazdy.

Niedobory pracowników utrudniają realizację celów biznesowych

– Badanie przeprowadzone przez Descartes Systems Group „How Bad Is the Supply Chain and Logistics Workforce Challenge?” (2024), globalnego dostawcy rozwiązań dla logistyki i łańcuchów dostaw, wskazuje, że 76% organizacji w branży logistycznej doświadcza znaczących niedoborów kadrowych. Co więcej, 37% liderów biorących udział w tym badaniu określa te braki jako poważne lub ekstremalne. Raport nie tylko potwierdza trudności z dostępem do pracowników, ale także wskazuje na ich wpływ na funkcjonowanie firm. Jak budować odporność biznesową i odpowiadać na problemy wskazane w raporcie?  – komentuje Grupa Opteamic, kompleksowy dostawca outsourcingu procesowego dla logistyki i produkcji.

Filary zrównoważonego rozwoju w magazynach

Świadomość kryzysu klimatycznego i potrzeby działań, które ograniczą jego skutki, jest już powszechna na rynku nieruchomości. Przedstawiciele logistyki inwestują w zrównoważone rozwiązania nie tylko ze względu na wymogi prawne, ale także formalne i nieformalne ze strony klientów, dostawców i usługodawców. W raporcie „Green Logistics”, CBRE i DHL Supply Chain wskazują na pięć filarów wdrażania ESG, w których kluczową rolę pełnią zarządcy i pracownicy magazynów. Są to efektywność energetyczna, gospodarka wodna i odpadami, transport, ochrona zieleni i edukacja pracowników.

Czym jest giełda wierzytelności w branży TSL?

Giełda wierzytelności to nowoczesna platforma umożliwiająca obrót wierzytelnościami – czyli zarówno ich sprzedaż, jak i zakup. Dzięki prostocie działania i transparentnym zasadom, tego typu rozwiązania cieszą się rosnącą popularnością wśród przedsiębiorców, firm windykacyjnych oraz instytucji finansowych specjalizujących się w odzyskiwaniu należności.

Pułapki czyhające na firmę transportową

Polska branża transportowa pozostaje najmocniejsza na kontynencie, ale w czasach kryzysu i rosnących kosztów utrzymanie rentowności staje się coraz trudniejsze. Na przedsiębiorców czeka wiele pułapek, których skutki mogą być zgubne nawet dla świetnie funkcjonującej firmy. Ich kumulacja wywołuje efekt domina, który kończy się upadłością lub bankructwem. Oto 5 największych błędów, które zagrażają firmom z branży TSL.

E-commerce i gospodarka odpadami

Każda paczka, którą nada sklep internetowy lub zleci jej nadanie do klienta. Każda naklejona na paczkę etykieta powoduje powstanie obowiązków środowiskowych w tym rejestracji i rozliczenia w systemie Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Od 2013 r. na każdym e-sprzedawcy spoczywają obowiązki środowiskowe, które są dokładnie uregulowane prawnie. Regulacje wprowadzają dokładne zasady dotyczące ewidencji opakowań, składania sprawozdań i uiszczania opłat, ale ich realizacja stawia przed przedsiębiorcami liczne wyzwania – warto zwrócić na to uwagę, szczególnie że od Nowego Roku weszły w życie rozporządzenia podnoszące opłaty za rejestrację w BDO oraz wysokość opłaty rocznej.

Polacy częściej wybierają towary z drugiej ręki, niż azjatyckich platform zakupowych

Długi czas oczekiwania, przekroczone normy bezpieczeństwa produktów oraz niezgodność z opisem - to główne zastrzeżenia pod adresem działalności azjatyckich platform zakupowych, na jakie wskazali Polacy w badaniu przeprowadzonym na zlecenie OLX. Okazuje się, że wielu z nas ma obawy przed zakupami towarów z drugiego końca świata. Co trzeci zamawiający na azjatyckich platformach otrzymał produkty niezgodne ze zdjęciem, a w przypadku produktów dla dzieci prawie 45% badanych uznało, że nie są one w pełni bezpieczne.

W jaką stronę zmierza sektor pocztowy?

Kurczące się wolumeny tradycyjnej korespondencji papierowej stanowią wyzwanie dla operatorów pocztowych na całym świecie. Nie oznacza to jednak, że sektor czekają tylko złe scenariusze. Kwestii tej przyjrzał się Światowy Związek Pocztowy (UPU), który w opublikowanym niedawno raporcie przeanalizował, jak musi zmienić się branża pocztowa, by sprostać postępującej cyfryzacji i malejącej liczbie przesyłek. Przedstawione w raporcie trzy możliwe scenariusze skomentował Janusz Konopka, ekspert rynku pocztowego, a zarazem prezes firmy Speedmail, będącej największym w Polsce niezależnym operatorem pocztowym.

Subskrybuj to źródło RSS