Zaloguj się

WIEDZA

Internetowe sklepy z modą zużywają zbyt wiele plastikowych toreb 

​​​​​Do 2030 r. w Polsce zostanie wykorzystane 147 milionów plastikowych toreb w ramach dostaw zakupów modowych online, co przekłada się na ponad 2500 plastikowych toreb dostarczanych co godzinę – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith, światowego lidera w zakresie zrównoważonych opakowań. Tylko w ubiegłym roku internetowi sprzedawcy mody dostarczyli polskim konsumentom 16 milionów plastikowych toreb (43 tysiące toreb każdego dnia), które można by zastąpić innymi, bardziej zrównoważonymi rozwiązaniami. Ponad trzy czwarte (77%) kupujących w Polsce chce wycofania plastikowych toreb, jeśli są dostępne ich zamienniki. 

E-commerce na topie

2024 rok, a szczególnie IV kwartał zwieńczony Bożym Narodzeniem, był dobrym czasem dla sektora e-commerce. Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, kolejne miesiące powinny przynieść dalsze wzrosty. Aż 54% konsumentów deklaruje, że w najbliższym czasie planuje kupować więcej rzeczy w Internecie zamiast w sklepach stacjonarnych. Rosnące zainteresowanie zakupami online znacząco wpływa na funkcjonowanie łańcuchów dostaw, kluczowych dla płynnego przepływu towarów.

Regulacje i rekomendacje dla eksporterów w branży chemicznej

Nowe regulacje prawne dotyczące transportu i logistyki wprowadzone z początkiem 2025 roku wpłyną na funkcjonowanie firm z sektora chemicznego. Nowelizacja umowy ADR, rozszerzenie systemu SENT na przewoźników z UE, zmiany w monitorowaniu czasu pracy kierowców oraz dalsza cyfryzacja dokumentacji transportowej to kluczowe aspekty, które wymagają uwagi.

Kto przetrwa kryzys transportowy?

Branża transportowa przeżywa obecnie jeden z najtrudniejszych okresów od ponad dwóch dekad. Wpływają na to nowe obowiązki dla przewoźników, w tym wymiana tachografówwynikająca z unijnego Pakietu Mobilności, a także niesprzyjające warunki rynkowe – od spadku popytu na przewozy po rosnące koszty prowadzenia działalności. Skutkiem jest fala upadłości i narastające zadłużenie firm transportowych. Czy widać jednakświatełko w tuneludla sektora TSL? Przyglądamy się głównym problemom, ale też oznakom nadziei z przełomu 2024/2025 roku.

Jak zmieni się logistyka handlu detalicznego do 2030 r.?

Personalizacja, technologie i zrównoważony rozwój  - to w tym kierunku ma zmierzać logistyka handlu detalicznego do 2030 roku. Kluczową rolę odegra dostosowanie do preferencji konsumentów, kształtowanych przez media społecznościowe i e-commerce, oraz integracja zaawansowanych technologii w optymalizacji łańcuchów wartości. Wyzwaniem operacyjnym pozostanie zachowanie równowagi między satysfakcją klientów, wzrostem biznesu a ochroną środowiska. CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, zarządzający centrami dystrybucji dla retail i e-commerce, podsumowuje najważniejsze trendy, w oparciu o prognozy i analizy Yingli Wang, profesor Wydziału Logistyki i Zarządzania Operacyjnego na Uniwersytecie Cardiff.

Jak nie dać się zaskoczyć sezonowości w FMCG?

Wczesne nadejście upałów może być dla branży FMCG tym, czym zima dla drogowców. Wzrost popytu wywiera ogromną presję na sieci logistyczne, pojemność magazynów i efektywność operacyjną. Wąskie gardła w łańcuchu dostaw, niedobory siły roboczej i rosnące koszty oznaczają, że firmy muszą szybko reagować, aby utrzymać przepływ produktów i zapełnić półki.

Czy istnieje magazyn idealny?

Polski rynek magazynowy osiągnął w 2024 r. 34,6 mln m2 dostępnej powierzchni[1], umacniając pozycję lidera w regionie CEE.  Jak i gdzie znaleźć magazyn, który spełni określone oczekiwania i wpłynie na efektywność operacyjną firmy oraz wzrost biznesu? Na co warto zwrócić uwagę, poszukując idealnego magazynu w sytuacji, gdy firmy z sektora logistyki, e-commerce czy branży produkcyjnej mają dziś ogromny wybór? Przedstawiamy wypowiedź ekspertki, Emilii Błądek, Leasing Managera w Hines, międzynarodowym deweloperze, inwestorze i zarządcy nieruchomości.

Jak zadbać o lepszy transport publiczny w stolicy?

Warszawiacy w drodze do pracy nie jadą, a stoją w korkach. Tracą w nich średnio 70 godzin w roku[1]. To nie dziwi, gdy spojrzy się na statystyki: na jednego mieszkańca stolicy przypada 1,5 samochodu, a każdego dnia na ulice miasta wyjeżdża prawie 700 000 aut[2]. W korkach uwięzieni są również pasażerowie autobusów, co stanowi duży problem, bo to najpopularniejszy środek transportu zbiorowego w Warszawie[3] i dla części mieszkańców jedyna opcja, aby dostać się do centrum z odleglejszych dzielnic. Autorzy raportu „Uwolnić autobusy”, przedstawiają propozycje jak uwolnić autobusy z korków i apelują do ZTM i władz Warszawy o stworzenie planu przyśpieszenia autobusów w stolicy.

Eko opakowania w e-commerce to dla logistyki szansa, wyzwanie i dylemat

W Europie prawidłowa ochrona produktu zamówionego w internecie jest ważniejsza niż to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska. Z kolei w Polsce ekologiczne opakowanie ma większe znaczenie niż dostawa elektrykiem. Pomimo nierzadko sprzecznych ze sobą deklaracji e-konsumentów, zrównoważony kierunek obrany przez operatorów logistycznych jest konsekwentnie realizowany, choć nie jest łatwo pogodzić oczekiwania, koszty, oddziaływanie środowiskowe i presję regulacyjną. Szczególnie ten ostatni element stanowi poważne wyzwanie.

Subskrybuj to źródło RSS