Zaloguj się

WIEDZA

Jak 2025 rok ukształtuje branżę e-commerce?

Nowe technologie i zmieniające się oczekiwania konsumentów nieustannie stawiają przed e-sprzedawcami konieczność szybkiego dostosowywania strategii sprzedażowych i marketingowych. Według ekspertów Klarny w 2025 roku kluczowe będzie dalsze inwestowanie w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, oferowanie zaawansowanej personalizacji oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych, które przyciągną i zatrzymają klientów.

Trzy nieoczywiste wyzwania dla pracodawców w 2025 roku

Rok 2025 przyniesie kolejne, istotne zmiany kształtujące rynek pracy. Automatyzacja, zarządzanie różnorodnością kulturową oraz nowe regulacje w obszarze wynagrodzeń stawiają przed firmami przede wszystkim pytania o przyszłość ich strategii kadrowych. Jak zmierzyć się z tymi wyzwaniami i przekuć je w szanse? Job Impulse, członek Polskiego Forum HR, wskazuje kierunki działania.

Droga do grona dostawców największych sieci handlowych rozpoczyna się w magazynie

Wejście do grona dostawców największych sieci handlowych jest sposobem na znaczące zwiększenie poziomów sprzedaży, dlatego wielu przedsiębiorców stawia je sobie za cel. Jednak aby podjąć taką współpracę, należy spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące jakości obsługi towaru, w której dużą rolę odgrywa logistyka. Na Pomorzu pojawiło się istotne narzędzie wsparcia dla firm planujących nawiązanie współpracy z sieciami sklepów spożywczych i eksport na największe rynki europejskie.

Cyfryzacja - remedium na problemy branży logistycznej

Digitalizacja zwiększa efektywność i obniża koszty branży TSL i właśnie dlatego jest i będzie kluczowym czynnikiem kształtującym jej przyszłość. To dzięki niej można zaadresować wyzwania takie jak: rosnące koszty operacyjne, brak kierowców czy zapewnienie bezpieczeństwa transportu. Jednocześnie jednak stanowi ona też spore wyzwanie, ze względu na konieczność dużych inwestycji oraz dużą dynamikę zmian w obszarze regulacji prawnych.

Przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych z AIoT

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa.

Optymalizacja procesów logistycznych: inwestycja, która szybko się zwraca

Branża logistyczna od lat podlega rewolucyjnym przemianom. Chcesz zainwestować w cyfryzację, ale przed wdrożeniem nowych technologii powstrzymuje Cię obawa przed popełnieniem potencjalnych błędów oraz dużymi, trudnymi do opanowania wydatkami? Nie tylko Ty zmagasz się z tym problemem. Wiele firm z branży logistycznej myśli podobnie, a wynika to z faktu, że do tej pory po prostu działały one w stabilnych warunkach i cyfrowa transformacja nie była dla nich niezbędna.

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów cieplarnianych pośród wszystkich gałęzi transportowych. To dlatego, w kontekście intensyfikacji działań UE na rzecz ochrony środowiska, coraz większą uwagę zwraca się nie tylko na sposoby dekarbonizacji transportu drogowego, ale przede wszystkim wdrażanie projektów, które łącząc różne inicjatywy, wzmacniają efekt i zasięg ich działania. Należą do nich zielone korytarze. Jaką odgrywają rolę i co jest dziś największym wyzwaniem w ich tworzeniu? Na pytanie odpowiada Girteka, największy europejski przewoźnik drogowy, która buduje swoje usługi w oparciu o digitalizację i zrównoważone rozwiązania transportowe.

Czy handel cross-border pozwala zwiększyć sprzedaż?

Świąteczny szał zakupowy to z perspektywy e-commerce czas rekordowych wyników. Warto zauważyć, że po peaku sprzedażowym w Q4 przedsiębiorcy mogą zaplanować dalszy rozwój biznesu. Rozwiązaniem jest handel transgraniczny (cross-border), który pozwala dotrzeć do klientów za granicą, wykorzystując różnice kulturowe i odmienne zwyczaje zakupowe wynikające z lokalnych świąt. Jak wskazuje raport „Cross-border z Polski 2024”, polskie sklepy coraz częściej zwracają się ku zagranicznym rynkom.

Outsourcing w rozliczaniu czasu pracy kierowców

Rozliczanie czasu pracy kierowców to od lat jedno z najbardziej złożonych wyzwań w branży transportowej. Skomplikowane procedury rozliczania, zmienność przepisów unijnych, a także krajowych sprawiają, że firmy transportowe często nie są pewne, jak prawidłowo rozliczać kierowców. Wątpliwości przewoźników wzbudzają, m.in. odpoczynki pracowników, przewozy w załodze czy rozliczanie podróży służbowych. Błędy w rozliczeniach czasu pracy kierowców wiążą się z surowymi karami, które mogą wynosić w Polsce nawet do 30 tysięcy złotych, a także narażają firmy na pozwy pracownicze.[1] Aby się przed nimi zabezpieczać, coraz więcej firm w Polsce decyduje się przekazywać te najtrudniejsze i najbardziej odpowiedzialne zadania dotyczące rozliczeń – firmom zewnętrznym.

Subskrybuj to źródło RSS