Zaloguj się

WIEDZA

Nowe trendy w handlu internetowym, czyli jak nadążyć za quick commerce i nie zginąć w ciemnościach dark stores

Każdy z nas ma świadomość tego, jak szybko rozwija się e-commerce. Niezliczone ilości artykułów naukowych i branżowych oraz raportów, dostarczają nowej wiedzy i informacji na temat wartości tego wzrostu. A te są niezwykle imponujące: W 2020 r. globalna sprzedaż e-handlu osiągnęła wartość 4,28 bln dol., co stanowi wzrost o 27,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Handel elektroniczny stanowi ok. 19% globalnej sprzedaży detalicznej. W 2020 roku Polacy w przestrzeni online dokonali zakupów na ponad 15,3 mld EUR, co oznacza wzrost o ok. 32% w stosunku do roku 2019. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów i usług przez Internet.

Jak zapewnić dostęp do pełnowartościowej odzieży "z drugiej ręki"?

Przedłużenie okresu używalności odzieży przez użytkowników jest najistotniejszym elementem gospodarki o obiegu zamkniętym w branży fashion. Wartość odzieży, która trafia na wysypiska szacuje się na kwotę 460 mld USD. W latach 2000-2015 sprzedaż odzieży ogółem podwoiła się, osiągając poziom 100 mld sztuk. Wartość rynku artykułów używanych w USA jest szacowana na kwotę 9 mld USD. Do roku 2025 wzrost ma przekroczyć 47 mld USD.

Pytamy ekspertów: czy e-commerce może być bardziej ekologiczny?

W rozmowach o e-commerce często podnosi się kwestię zrównoważonego rozwoju. Dodatkowe opakowania, sztuczne wypełniacze, metry folii plastikowej, wzmożony ruch samochodów dostawczych itp. -  to wszystko sprawia, że dynamiczny wzrost e-commerce budzi uzasadnione obawy o wpływ e-biznesu na środowisko naturalne. Co można zrobić, aby handel online stał się bardziej eco-friendly?

Ile palet można załadować na auto ciężarowe?

Palety – choć w swojej budowie są wytworem naprawdę prostym – stanowią nieodłączną część światowego transportu i logistyki. Dziś trudno jest wyobrazić sobie przewóz różnorakich ładunków czy też ich magazynowanie bez użycia palet. Te (najczęściej) drewniane konstrukcje stanowią jednak również wyzwanie dla specjalistów logistyki – zwłaszcza jeśli mamy na myśli ekonomię ich transportu w samochodach ciężarowych.

Innowacyjność w mobilności, czyli jak będzie wyglądać transport przyszłości

Elektromobilność i mikromobilność to trendy, o których coraz mocniej słychać w dzisiejszych rozważaniach na temat przyszłości rozwoju transportu. Nie tylko samego transportu (rozumianego jako idee czy też strategie miast i państw), ale tego jak będziemy w niedalekiej przyszłości się przemieszczać. Zarówno na wakacje (elektryczny samolot?), nad polskie morze, ale przede wszystkim - do pracy, na zakupy, na wieczorne wyjście.

Carsharing zmniejszy liczbę samochodów w mieście

Usługa carsharingu uzupełnia miejską ofertę transportową. Obok transportu publicznego, rowerów, skuterów, hulajnóg, mamy dostępne pojazdy na minuty. Mieszkańcy miasta codziennie podejmują decyzje, w jaki sposób chcą dostać się z punktu A do punktu B i wybierają ten środek transportu, który w danym momencie jest dla nich najkorzystniejszy. Podejmując temat carsharingu nie sposób pominąć najpopularniejszego w Polsce systemu wynajmu samochodów na minuty, który na terenie Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Trójmiasta i konurbacji górnośląskiej posiada flotę 1700 pojazdów. O zalety carsharingu i szczegóły działania systemu zapytaliśmy Konrada Karpińskiego, dyrektora operacyjnego w firmie Traficar.

Raport BCG i PSPA - Jak elektromobilność zmieni rynek pracy w Polsce?

O 6 tysięcy może zwiększyć się liczba miejsc pracy w Polsce w związku z transformacją branży motoryzacyjnej do 2030 r. - wynika z raportu Boston Consulting Group (BCG), przygotowanego we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA). Konieczne jest jednak wdrożenie odpowiednich środków stymulujących rozwój rynku elektromobilności. W przeciwnym razie sektor transportu czekają zwolnienia.

Nowe spojrzenie na łańcuchy dostaw

Gospodarka światowa ponownie nabiera rozpędu. Gwałtowny wzrost popytu trzeba jednak pogodzić nie tylko z trwającą pandemią, ale też z coraz większym niedoborem materiałów. Stanowi to historyczne wyzwanie oraz prawdziwy test dla globalnych sieci i łańcuchów dostaw. Jednocześnie już wiadomo, że rozwiązaniem nie może być całkowite odejście od globalizacji.

Fizyczny Internet - najwyższa forma ekonomii współdzielenia

Obecny poziom efektywności dystrybucji i przepływu dóbr w łańcuchach dostaw, oraz sytuacja w obszarze globalnej logistyki pozostawia wiele do życzenia. Przejawia się to nie tylko w aspekcie ekonomicznym, ale również środowiskowym i społecznym. Mimo wielu prób optymalizacji procesów, producenci, a także operatorzy logistyczni, dystrybutorzy i finalni klienci nadal ponoszą bardzo wysokie koszty związane z obsługą towarów, a czas realizacji zamówień jest nadal zbyt długi w stosunku do oczekiwań odbiorców.

Subskrybuj to źródło RSS