Zaloguj się

WIEDZA

Gwałtowny wzrost ilości windykacji w sektorze TSL w 2024 roku

Rok 2024 był szczególnym okresem dla branży transportu, spedycji i logistyki. Mijające 12 miesięcy to czas, w którym wyzwania ekonomiczne i prawne wymusiły zmianę podejścia do zarządzania finansami. Sytuacja ta znalazła odzwierciedlenie w gwałtownym wzroście liczby zleceń windykacyjnych. Było to pokłosie trudności finansowych, z jakimi zmagały się firmy transportowe.

Cyberbezpieczeństwo jako fundament niezawodności w e-commerce

Ponad dwie trzecie (66%) firm w Polsce przyznało, że doświadczyło przynajmniej jednego naruszenia związanego z bezpieczeństwem cyfrowych zasobów, a co trzecia firma odnotowała nasilenie się prób cyberataków, co obrazują wyniki raportu KPMG „Barometr Cyberbezpieczeństwa”[1]. E-biznesy również są narażone na skutki nielegalnej działalności hakerów. Według danych Gemius 79% internautów[2] robi zakupy online, co stwarza również pole do działania dla cyber-oszustów. W przypadku sklepów internetowych cyberprzestępcy skupiają się na informacjach, takich jak dane osobowe klientów, systemy płatności czy preferencje zakupowe. Te wrażliwe dane są nie tylko podstawą działania sklepów internetowych, ale również „łakomym kąskiem” z perspektywy hakerów, którzy chcą je nielegalnie wykorzystać. Bezpieczeństwo cyfrowe kluczem do stabilności i sukcesu sklepów internetowych/ Cyberbezpieczeństwo w e-commerce: jak chronić platformę i zapewnić niezawodność swojemu e-sklepowi?

Klienci wolą kontakt z człowiekiem niż z botem

Aż 89% klientów jest gotowych zrezygnować z usług marki z powodu złej obsługi klienta, a 78% zapłaci więcej za produkt, jeśli wiąże się on z lepszą obsługą - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Intradiem. W obliczu tak dużego znaczenia jakości obsługi klienta, niepokojący wydaje się ujawniony w tym samym badaniu rozdźwięk między strategiami firm w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji a preferencjami konsumentów dot. tego, kto ma ich obsługiwać.

Kartony z tektury falistej w logistyce leków

Wysyłka leków to proces wymagający szczególnej precyzji i dbałości, zarówno pod względem zachowania warunków higienicznych, jak i integralności farmaceutyków. Opakowania z tektury falistej, będące nie tylko wytrzymałe, ale i ekonomiczne, stają się w tym kontekście wyborem coraz większej liczby firm farmaceutycznych. Dlaczego kartony z tektury falistej są tak chętnie wybierane do transportu medykamentów? To pytanie prowadzi nas do odkrycia licznych korzyści, które te opakowania oferują - od zwiększonego bezpieczeństwa produktów, po ich ochronę przed zanieczyszczeniami. Jak kartony z tektury falistej wykorzystywane są w branży farmaceutycznej?

Bezpieczny kontrolowany transport farmaceutyków bez własnej floty

Transport medykamentów to jedno z największych wyzwań w dziedzinie logistyki, szczególnie dla firm, które nie posiadają własnej rozbudowanej floty transportowej. Inwestycja w zakup pojazdów, przeszkolenie kierowców i utrzymanie sprzętu jest kosztowna, a wymagania i regulacje w zakresie przewozu farmaceutyków mogą spowodować wiele trudności.

Dekarbonizacja przedsiębiorstw potrzebuje wsparcia

ESG to temat, który coraz częściej pojawia się w strategiach firm logistycznych, ale czy faktycznie staje się ich fundamentem, czy jedynie zestawem wskaźników koniecznych do obowiązkowego raportu? W dobie rosnących wymagań klimatycznych, społecznych i legislacyjnych, prawdziwe zaangażowanie w ESG może być kluczowe dla budowania przewagi konkurencyjnej w branży TSL. Niestety, nadal wiele firm traktuje to jak jednorazowe zadanie, zapominając, że autentyczna zmiana wymaga czasu i głębokiego zakorzenienia w kulturze organizacji. Czy ESG może już dziś przeobrazić sposób działania przedsiębiorstw TSL i czy warto patrzeć na nie szerzej?

W transporcie warto postawić na dobrą współpracę

W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, gdzie czas i niezawodność odgrywają główną rolę, menedżerowie odpowiedzialni za transport i logistykę w branży chemicznej stają przed ważnym wyzwaniem: czy przekazanie całego transportu jednej firmie logistycznej jest strategią, która może poprawić efektywność łańcucha dostaw? A może wiąże się z ryzykiem, które warto zminimalizować? Choć centralizacja transportu oferuje wiele korzyści, niesie również potencjalne zagrożenia, które mogą wpłynąć na stabilność operacyjną. Jak zatem podjąć dobrą decyzję?

Rozwiązania intermodalne w łańcuchach dostaw ładunków wrażliwych

Transport kolejowy uznawany jest za niezawodną gałąź transportu, choć w ostatnich latach wyparły go bardziej elastyczne i szybkie dostawy drogowe. Teraz, wobec dążenia do dekarbonizacji, ponownie zyskuje na znaczeniu - jako skuteczna metoda ograniczania emisji CO2. Dzięki rozwiązaniom intermodalnym – przenoszeniu ładunków z dróg na kolej, z wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych, kolej może zredukować emisje nawet o 65%[1]. Co więcej, jeden pociąg równoważy 35–40 samochodów ciężarowych, co zwiększa jego efektywność w przewozach dużych wolumenów na długich dystansach.

Tajemnice skutecznego transportu w e-commerce

W e-commerce dostawa to coś więcej niż ostatni etap zakupów – to moment prawdy dla każdej firmy. Wybór przewoźnika, optymalizacja kosztów, ekologia czy obsługa zwrotów to elementy, które mogą zdecydować o sukcesie lub porażce. Sprawdź, jak zaplanować transport, który odpowie na potrzeby klientów i wyznaczy nowy standard w branży.

Subskrybuj to źródło RSS