Zaloguj się

WIEDZA

Problemy przy załadunku w świetle prawa transportowego: o czym musi wiedzieć przewoźnik?

Kwestie załadunku są jednymi z kluczowych, które muszą zostać określone przed rozpoczęciem przewozu. Ich szczegóły powinny znaleźć się w spisanym zleceniu transportowym, by w razie sporu móc odwołać się do ustaleń. Te z kolei muszą być zgodne z przepisami prawa – w przeciwnym razie nie będą wiążące. Beata Gądek, radca prawny w TC Kancelarii Prawnej podpowiada, jakie prawa i obowiązki dotyczą przewoźników w zakresie załadunku towarów.

Nowoczesne i globalne trendy w optymalizacji łańcucha dostaw

Zmienia się postrzeganie roli logistyki i łańcucha dostaw w modelu biznesowym, mimo wysokiego zautomatyzowania operacji magazynowych wciąż ważne jest zaangażowanie pracowników, rośnie znaczenie big data i symulacji. Wyzwaniem są różnice pokoleniowe i niedobór siły roboczej. CEVA Logistics przedstawia najważniejsze wnioski z dyskusji w gronie ekspertów poświęconej „Nowoczesnym trendom w optymalizacji łańcucha dostaw”.

W jaki sposób odbywa się import i tranzyt ukraińskiego zboża w Polsce?

Trwa kryzys związany z ukraińskim zbożem, które w ostatnich miesiącach trafiało na polski rynek. Na mocy ostatniego rozporządzenia ministra rozwoju i technologii zakazano importu większości ukraińskich artykułów rolno-spożywczych, ale Ukraina będzie negocjować zniesienie tych ograniczeń. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej, jak wygląda procedura importu i tranzytu ukraińskiego zboża w naszym kraju.

Rok po wprowadzeniu kolejnych zasad w Pakiecie Mobilności

Pakiet Mobilności miał na celu regulację działań branży TSL, podwyższenie jakości wykonywanych usług oraz ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko. Dodatkowo wprowadzał on nowe zasady dotyczące kabotażu oraz warunków pracy i wynagradzania kierowców, co miało prowadzić do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Kolejne badania pokazują, że boty frustrują klientów

Branża Contact Center widzi wielki potencjał w botach i wiąże olbrzymie nadzieje z ich wykorzystaniem, licząc na ograniczenie kosztów i usprawnienie obsługi. Klienci mają jednak na temat użyteczności botów zdanie odmienne, o czym przekonują kolejne badania – tym razem autorstwa firmy UJET. Pokazało ono, że aż 80% klientów czuje się sfrustrowanych z powodu kontaktu z botem w obsłudze klienta.

Windykacja długu z zagranicy dla firm transportowych – jak odzyskać swoje pieniądze od zagranicznej firmy?

Wykonałeś zlecenie dla zagranicznej firmy, zorganizowałeś przewóz towarów i mimo upływu terminu zapłaty nadal czekasz na swoje pieniądze? By pojawiły się na Twoim koncie, powinieneś działać jak najszybciej. Postaraj się porozumieć z dłużnikiem, a jeśli nie przyniesie to skutku, poproś o pomoc specjalistów – w ten sposób prędzej czy później wyegzekwujesz zapłatę.

Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?

Jeśli deglobalizacja światowej gospodarki i skracanie łańcuchów dostaw nastąpi w deklarowanej obecnie skali, Polska będzie miała niepowtarzalną okazję stanąć do rywalizacji o względy kilkunastu procent firm, które zapowiadają przeniesienie produkcji lub źródeł zaopatrzenia do Europy. Mamy niezłą pozycję startową oraz duży potencjał sektora przemysłowego i logistyki, ale mało czasu i wciąż dużo do zrobienia.

Subskrybuj to źródło RSS