Zaloguj się

WIEDZA

Tajemnice skutecznego transportu w e-commerce

W e-commerce dostawa to coś więcej niż ostatni etap zakupów – to moment prawdy dla każdej firmy. Wybór przewoźnika, optymalizacja kosztów, ekologia czy obsługa zwrotów to elementy, które mogą zdecydować o sukcesie lub porażce. Sprawdź, jak zaplanować transport, który odpowie na potrzeby klientów i wyznaczy nowy standard w branży.

Czy 2025 będzie kolejnym rokiem walki o przetrwanie dla sektora TSL?

Rok 2024 miał być początkiem oddechu dla branży transportowo-spedycyjnej. Jednak rzeczywistość brutalnie zweryfikowała optymistyczne prognozy. Firmy logistyczne, a także transportowe i spedycyjne zmagają się z kryzysem finansowym, a przewidywania na 2025 rok nie przynoszą rewolucyjnych zmian. Co czeka branże TSL w ciągu nadchodzących 12 miesięcy?

Nearshoring oraz podział usług i produkcji w Polsce

Na rynku możemy obserwować obecnie trend, w którym firmy z sektora BPO/SSC, ale także z branży technologicznej, konsultingowej i finansowej coraz chętniej otwierają mniejsze, strategiczne oddziały regionalne. Przenoszenie procesów biznesowych do lokalizacji bliższych geograficznie, związane z procesem nearshoring’u staje się istotną strategią, nie tylko dla takich sektorów, jak transport, logistyka czy produkcja, ale także dla firm outsourcingowych, świadczących usługi dla biznesu i podmiotów reprezentujących inne branże.

Słabsza kondycja i widmo restrukturyzacji w spedycji

56% spedycji zbadanych przez Transcash przyznało, że w 2024 roku rozważa wszczęcie procesu restrukturyzacji, a 4% znajduje się w jego trakcie. Finansowy Indeks Branży TSL pokazuje spadek nastrojów wśród przedstawicieli branży spedycyjnej. Ponad połowa naszych ankietowanych z tej gałęzi zadeklarowała, że sytuacja ich firm pogorszyła się w ciągu ostatnich 6 miesięcy 2024 roku, co jest pokłosiem rosnących kosztów prowadzenia działalności, opóźnień w płatnościach i malejącej liczby zleceń.

Przyszłość logistyki według CHEP: Co przyniesie era 5.0?

CHEP, globalny lider w logistyce łańcucha dostaw, analizuje nowoczesne trendy i technologie, które zmieniają oblicze branży, w tym rozwijającą się koncepcję Logistyki 5.0. Jest to kolejny etap ewolucji po Logistyce 4.0, który integruje cyfrową automatyzację z ludzkim doświadczeniem i innowacjami, dążąc do zrównoważonego rozwoju oraz większej efektywności.

Geopolityka i cyberbezpieczeństwo na szczycie zagrożeń dla TSL

Geopolityka i cyberbezpieczeństwo to obecnie najpoważniejsze zagrożenia dla światowych łańcuchów dostaw, które z pewnością nie ustąpią w 2025 r. Specjaliści sektora TSL pracują na rzecz ograniczania ryzyka na obu frontach i choć większe pole do działań prewencyjnych generuje świat wirtualny, to nie wszyscy z nich korzystają. Z drugiej strony ruchy na globalnej arenie geopolitycznej podlegają mniejszej kontroli, ale stwarzają szanse dla Polski oraz działających tu operatorów logistycznych.

Jakość dostaw dla klientów biznesowych w Polsce ma większe znaczenie niż średnio w UE

Jak ujawnia badanie „Barometr 2B 2024” opracowane przez Geopost, aż 90 proc. polskich MŚP uważa, że efektywność dostaw ma znaczący wpływ na ich działalność, w porównaniu do 86 proc. w UE. Z tego powodu wybór dostawcy usług logistycznych jest kluczową decyzją biznesową – dla co drugiego polskiego MŚP to główne wyzwanie, w porównaniu do 37 proc. w UE. Jednocześnie 74 proc. polskich przedsiębiorstw podkreśla potrzebę samodzielnego wyboru przewoźników, co daje im większą kontrolę nad procesami logistycznymi.

Projekt 45 to rewolucja w obsłudze załadunku

Średni czas obsługi załadunku na platformach logistycznych wynosi 2,5 godziny i jest powszechnie akceptowanym standardem. Jednak jeden z  polskich oddziałów FM Logistic postanowił przełamać ten schemat opracowując i wdrażając innowacyjny „Projekt 45”. Jego efektem jest zredukowanie czasu potrzebnego na obsługę kierowcy o 150%.

Ponad 20 procent przejazdów drogowych w Europie jest pustych

Zgodnie z danymi Eurostatu jedną piątą wszystkich przewozów w europejskim transporcie drogowym stanowią tzw. puste przejazdy.[1] Są one problematyczne nie tylko ze względu na dodatkowe koszty dla firm transportowych, ale również większą eksploatację pojazdów, negatywny wpływ na środowisko oraz możliwe utrudnienia przy planowaniu tras. W jaki sposób przewoźnicy mogą walczyć z pokonywaniem zbędnych kilometrów, by poprawić swoją zdolność operacyjną? I jakie są główne przyczyny przewozów bez ładunku? Na pytania odpowiadają eksperci Inelo z Grupy Eurowag.

Subskrybuj to źródło RSS