Zaloguj się

EKSPERT RADZI

Wymiana tachografów - czyli przyszłość transportu międzynarodowego

Małe urządzenie, a tyle z nim problemów. Mowa o tachografach. Pakiet mobilności spowoduje sukcesywną wymianę tych urządzeń i po jego lekturze trudno nie odnieść wrażenia, że nie tylko o lepszy nadzór nad pracą kierowców i pojazdów oraz rozszerzenie możliwości kontrolnych tu chodzi.

Pakiet mobilności a wynagrodzenia kierowców Polecamy!

W skład pakietu mobilności wchodzą trzy grupy przepisów. Pierwsza z nich to wymagania dotyczące maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennych i tygodniowych okresów odpoczynków, a także przepisy dotyczące tachografów (rozporządzenie UE 2020/1054). Druga określa warunki wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i dostęp do międzynarodowego rynku przewozów drogowych (rozporządzenie UE 2020/1055). Ostatnia natomiast dotyczy delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego oraz kontroli drogowych (dyrektywa UE 2020/1057).

Pakiet Mobilności - kłopotliwy powrót kierowcy do bazy firmy Polecamy!

Jako firma transportowa większość tras wykonujemy w ramach przewozów kabotażowych oraz cross-trade. Do tej pory zdarzało się, iż kierowca wracał do bazy przedsiębiorstwa raz na 3 miesiące. Czy w świetle przepisów Pakietu Mobilności kierowca może wracać do kraju w powyższej częstotliwości?

Co obecnie stanowi największe zagrożenie legislacyjne dla branży transportowej?

Wiele osób zastanawia się, jakie będą skutki długofalowe trwającej już ponad pół roku epidemii koronawirusa. Zarówno pod względem medycznym, społecznym jak i gospodarczym znamy więcej pytań niż odpowiedzi. Inni zadają sobie pytanie jak będzie wyglądała współpraca handlowa i logistyczna z Wielką Brytanią od stycznia 2021 roku, gdy Brexit będzie odczuwalny na granicach. Właściciele firm transportowych czekają na precyzyjne informacje, jakie w praktyce będą musieli wprowadzić zmiany w swoich firmach, aby spełnić wymagania związane z Pakietem Mobilności.

Opłaty drogowe w Niemczech do zwrotu w wyniku wyroku TSUE Polecamy!

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu wydał bardzo korzystny wyrok dla wszystkich użytkowników dróg publicznych w Niemczech. Najbardziej zainteresowane wyrokiem są firmy transportowe, które latami płaciły wygórowane opłaty drogowe, aczkolwiek skorzystać mogą także inni posiadacze pojazdów, którzy płacili za drogi publiczne. Czego dotyczył wyrok i czy firmy mogą liczyć na zwrot należności?

Jakie korzyści dla branży transportowej daje wdrożenie e-CMR? Polecamy!

Cyfryzacja procesów logistycznych postępuje każdego roku. Użycie oprogramowania typu TMS, WMS lub pozycjonowania pojazdów nikogo już nie dziwi, a mimo powszechnej potrzeby usprawnienia sposobu udowodnienia wykonania przewozu Europa nadal zmaga się z wdrożeniem rozwiązań umożliwiających stosowanie elektronicznych (cyfrowych) listów przewozowych. Branża spedycyjna od kilku lat stosuje najrozmaitsze zapisy w zleceniach transportowych, których celem jest wyegzekwowanie jak najszybszego dostarczenia dokumentów potwierdzających dostarczenie ładunku do odbiorcy. Problem jednak powstaje wtedy, gdy kierowca przebywa w trasie nawet 3 tygodnie, a wysyłka dokumentów operatorami powszechnymi jest często czasochłonna. Stąd też powstaje pytanie, czy stosowanie różnego rodzaju kar za niedostarczenie listów przewozowych w określonym terminie jest zgodne z prawem?

Subskrybuj to źródło RSS