Zaloguj się

WIEDZA

Ocena logistycznej obsługi klienta na rynku B2B

Współcześnie obsługa klienta w łańcuchu dostaw opiera się na zasadzie 7R, nie tylko właściwy produkt, ale pozostałe 6R mają większe znaczenie. Przedsiębiorstwa starają się uzyskać szereg korzyści przy współpracy z operatorami logistycznymi jak: oszczędność czasu, ograniczenie ryzyka, efektywny przepływ informacji, wspólne rozwiązania problemów technicznych i organizacyjnych. Klienci instytucjonalni ograniczają liczbę dostawców, z którymi współpracują wykorzystując analizę stanów ABC/XYZ.

Zarządzanie projektami badawczymi systemów logistycznych w transporcie miejskim

W pracach nad planami rozwoju systemów transportu opracowuje się strategię, stanowiącą zapis świadomych wyborów komunikacyjnych społeczności regionu, zorientowanych na rozwiązanie głównych problemów transportowych i utrzymanie danego obszaru na ścieżce trwałego i zrównoważonego rozwoju oraz podnoszenie jego konkurencyjności. Termin zrównoważony rozwój został zaprezentowany w 1987 roku (w Raporcie Światowej Komisji Środowiska i Rozwoju Nasza wspólna przyszłość).

Wyznaczanie poziomu informacyjnego dla odnawiania zapasu w warunkach nieciągłego przeglądu jego stanu

Obserwowane w praktyce wartości poziomu obsługi przy odnawianiu zapasu w oparciu o tak zwany poziom informacyjny, są często istotnie niższe od wartości oczekiwanych, wynikających z zastosowania klasycznego wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego zapasu. W artykule omówiono możliwe przyczyny tego zjawiska i zaproponowano korektę wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego, uwzględniającą konsekwencje nieciągłego przeglądu stanu zapasów w tym systemie. Model analityczny został zweryfikowany badaniami symulacyjnymi.

Rynek usług logistycznych w Polsce - analiza, perspektywy rozwoju

W Polsce sektor usług logistycznych jest stosunkowo młody i cechuje go duże zróżnicowanie. Jego rozwój datuje się na lata 80-te ubiegłego stulecia. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych zeszłego wieku, założonych zostało większość przedsiębiorstw liczących się obecnie na rynku. W końcu lat 90-tych zaczęto stosować koncepcję polegającą na zarządzaniu i optymalizacji łańcucha dostaw.

Czytniki kodów kreskowych DataMan umożliwiają pełną identyfikowalność pomp podciśnieniowych

W większości samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych kierowcy pomagają systemy wspomagania hamulców, które zmniejszają wysiłek potrzebny do hamowania. Krytycznym elementem tego układu jest pompa podciśnieniowa. Nawet najmniejsza wada oznacza niespełnienie surowych kryteriów wymaganych przy produkcji tych systemów. Niemiecka spółka Zeltwanger Automation z siedzibą w Dußlingenu, w pobliżu miasta Tübingen, montuje i testuje co roku 400.000 pomp i do każdej przypisuje dane uzyskane z odczytów. Dane te zapisane są w laserowo znakowanym kodzie Data Matrix, który umiejscawiany jest na każdym produkcie, a który odczytywany jest przez czytnik kodu kreskowego Cognex DataMan®. Czytnik kodu kreskowego dekoduje informacje i przenosi je do sieci firmowej, co zabezpiecza pełną identyfikowalność części.

Kreowanie zrównoważonego transportu w regionach turystycznych

Pod wpływem stałego wzrostu światowego ruchu turystycznego, regionalne obszary turystyczne intensywnie się rozwijają. Często mówi się o korzyściach jakie niesie ze sobą turystyka, szczególnie w aspektach ekonomicznych. Tymczasem skala zagrożeń generowanych przez transport związany z turystyką jest bardzo duża.

Przedsiębiorstwa TSL w logistycznej obsłudze klienta - analiza

Przedsiębiorstwa, które zaniedbają zadania logistyki i związaną z tym obsługę klienta zostają wyparte z rynku. Badania przeprowadzane w większości dotyczą rynku instytucjonalnego i nadawców przesyłek. Obszarem badawczym opisanym w artykule jest logistyczna obsługa klienta indywidualnego, który jest odbiorcą paczek od klientów instytucjonalnych.

Wpływ transportu lotniczego na rozwój aglomeracji i regionów turystyczno - gospodarczych

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej stworzyło szansę dla rozwoju portów lotniczych, a w konsekwencji również okolicznych regionów. W wyniku procesu liberalizacji oraz zakładanego przyspieszenia tempa wzrostu gospodarczego kraju można się spodziewać dalszego zwiększenia zainteresowania przewozami lotniczymi zarówno turystów krajowych jak i zagranicznych.

Zarządzanie relacjami z klientami w przedsiębiorstwach logistycznych

Znalezienie lojalnych klientów i utrzymanie z nimi długookresowych więzi wymaga stworzenia z potencjalnymi klientami dobrych i satysfakcjonujących relacji. Jednakże, żeby do takich sytuacji doszło przedsiębiorstwo musi zadbać o wysoką w branży pozycję konkurencyjną wyznaczającą w znacznej mierze jego siłę przetargową zarówno wobec dostawców jak i odbiorców.

Subskrybuj to źródło RSS