Zaloguj się

WIEDZA

Operator logistyczny z zaangażowanym zespołem

ID Logistics, operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, obecny na polskim rynku od 2008 roku, zarządza 18 centrami logistycznymi, w których pracuje ponad 6 tysięcy pracowników. Jako znany i ceniony w branży logistycznej pracodawca, ID Logistics przywiązuje dużą wagę do tworzenia przyjaznych miejsc pracy i budowania silnych zespołów, zgodnie ze strategią CSR. Przykładem mogą być akcje i projekty realizowane w centrum dystrybucji w Bydgoszczy.

Logistyka kontraktowa odpowiedzią na magazynową lukę podażową

W Polsce mamy ograniczoną dostępność wolnych magazynów do wynajęcia, stawki najmu poszybowały w górę, podobnie jak koszty budowy. Czas oczekiwania na nowy obiekt dystrybucyjny czy elementy jego wyposażenia znacznie się wydłużyły. Jeśli dodamy do tego rosnące ceny energii i gazu, wysoką inflację, niepewną sytuację geopolityczną czy brak ludzi do pracy, rozwiązaniem dla firm, które chcą się rozwijać i potrzebują powierzchni magazynowej, staje się logistyka kontraktowa.

Zrównoważona transformacja spedycji morskiej

Wprowadzenie zrównoważonego paliwa żeglugowego jest potężnym narzędziem pomagającym firmom zmniejszyć emisje z transportu drogą morską. Aby przyczynić się do realizacji celów klimatycznych firmy Grundfos i innych pionierów zrównoważonego transportu, firma GEODIS nawiązała współpracę z GoodShipping w celu zaoferowania usług wprowadzania zrównoważonego paliwa. Odnosi się to do angażowania się w projekty dekarbonizacji w ramach łańcucha wartości. Różni się to od kompensacji, która zwykle redukuje emisję dwutlenku węgla poza łańcuchem wartości przedsiębiorstwa – wprowadzanie zrównoważonego paliwa żeglugowego rozwiązuje ten problem u jego podstaw, powstrzymując produkcję dodatkowych emisji.

Dokumenty przewozowe w międzynarodowych dostawach dla beverage

Przygotowanie poprawnie wypełnionych dokumentów przewozowych ma kluczowe znaczenie dla szybkiej organizacji dostaw i sprawnej obsługi celnej. Jest to szczególnie ważne dla firm z branży beverage, które obracają towarami wrażliwymi takimi jak soki, wina, komponenty do produkcji napojów, itp. Eksperci Hillebrand Gori, operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze tej branży, przygotowali krótki przewodnik na temat dokumentów przewozowych.

Problemy przy załadunku w świetle prawa transportowego: o czym musi wiedzieć przewoźnik?

Kwestie załadunku są jednymi z kluczowych, które muszą zostać określone przed rozpoczęciem przewozu. Ich szczegóły powinny znaleźć się w spisanym zleceniu transportowym, by w razie sporu móc odwołać się do ustaleń. Te z kolei muszą być zgodne z przepisami prawa – w przeciwnym razie nie będą wiążące. Beata Gądek, radca prawny w TC Kancelarii Prawnej podpowiada, jakie prawa i obowiązki dotyczą przewoźników w zakresie załadunku towarów.

Nowoczesne i globalne trendy w optymalizacji łańcucha dostaw

Zmienia się postrzeganie roli logistyki i łańcucha dostaw w modelu biznesowym, mimo wysokiego zautomatyzowania operacji magazynowych wciąż ważne jest zaangażowanie pracowników, rośnie znaczenie big data i symulacji. Wyzwaniem są różnice pokoleniowe i niedobór siły roboczej. CEVA Logistics przedstawia najważniejsze wnioski z dyskusji w gronie ekspertów poświęconej „Nowoczesnym trendom w optymalizacji łańcucha dostaw”.

W jaki sposób odbywa się import i tranzyt ukraińskiego zboża w Polsce?

Trwa kryzys związany z ukraińskim zbożem, które w ostatnich miesiącach trafiało na polski rynek. Na mocy ostatniego rozporządzenia ministra rozwoju i technologii zakazano importu większości ukraińskich artykułów rolno-spożywczych, ale Ukraina będzie negocjować zniesienie tych ograniczeń. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej, jak wygląda procedura importu i tranzytu ukraińskiego zboża w naszym kraju.

Rok po wprowadzeniu kolejnych zasad w Pakiecie Mobilności

Pakiet Mobilności miał na celu regulację działań branży TSL, podwyższenie jakości wykonywanych usług oraz ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko. Dodatkowo wprowadzał on nowe zasady dotyczące kabotażu oraz warunków pracy i wynagradzania kierowców, co miało prowadzić do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Kolejne badania pokazują, że boty frustrują klientów

Branża Contact Center widzi wielki potencjał w botach i wiąże olbrzymie nadzieje z ich wykorzystaniem, licząc na ograniczenie kosztów i usprawnienie obsługi. Klienci mają jednak na temat użyteczności botów zdanie odmienne, o czym przekonują kolejne badania – tym razem autorstwa firmy UJET. Pokazało ono, że aż 80% klientów czuje się sfrustrowanych z powodu kontaktu z botem w obsłudze klienta.

Subskrybuj to źródło RSS