Zaloguj się

WIEDZA

Jakość paliw w systemie zaopatrywania w Polsce

Paliwa silnikowe są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania środków transportowych. Należą one do grupy specyficznych towarów, stwarzających szereg zagrożeń zarówno w procesach logistycznych, jak i podczas użytkowania w silnikach (na przykład zagrożenia pożarem i wybuchem, zagrożenia dla środowiska naturalnego).

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 3

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 1

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 2

Przyczyna wprowadzania koncepcji BTO wiąże się bezpośrednio z dwoma czynnikami. Pierwszym z nich są zmieniające się zapatrywania klienta na produkt finalny przemysłu samochodowego. Samochód nie spełnia już roli produktu funkcjonalnego, jak było to na początku XX wieku.

Rynki transportowe i ich racjonalizacja jako efekt zrównoważonego rozwoju transportu i logistyki - cz. 2

Rynki transportowe i ich racjonalizacja jako efekt zrównoważonego rozwoju transportu i logistyki - cz. 1

- tworzenie jednolitych zasad odpłatności użytkowników za korzystanie z sieci infrastruktury transportu z uwzględnieniem pełnej internalizacji kosztów zewnętrznych i poprzez to budowę wspólnej przestrzeni transportowej i logistycznej

Baltic Transport Outlook 2030 - jako projekt długoterminowego planowania infrastruktury krajów Regionu Morza Bałtyckiego

W grudniu 2011 roku został zakończony projekt Baltic Transport Outlook (BTO), który był priorytetowym projektem finansowanym ze środków UE o kluczowym znaczeniu dla strategii Morza Bałtyckiego. Projekt ten został przyjęty przez Radę Europy w październiku 2009 roku. Ogólnym celem projektu było osiągnięcie lepszych warunków dla długoterminowego planowania infrastruktury poszczególnych krajów w Regionie Morza Bałtyckiego (RMB), by docelowo region ten stał się bardziej dostępny i konkurencyjny.

Transport w świetle polityki zrównoważonego rozwoju

Wywiad z prof. dr hab. Włodzimierzem Rydzkowskim, Kierownikiem Katedry Polityki Transportowej na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego

Iwo Nowak: Co kryje w sobie pojęcie "zrównoważony rozwój"?
Prof. Włodzimierz Rydzkowski: Hasło "zrównoważony rozwój" stało się modne w ostatnim okresie. Niedawno czytałem o polityce połowowej w świetle zrównoważonego rozwoju. Chodziło tu o połowy z zachowaniem tak zwanego stada podstawowego ryb.

Rola kolei w realizowaniu zadań zrównoważonego rozwoju. Wybrane zagadnienia

Rozwój międzynarodowych stosunków gospodarczych i społecznych, postęp techniczny i technologiczny oraz szybka urbanizacja generują wiele globalnych problemów cywilizacyjnych. Dalszy rozwój gospodarczy przy zachowaniu dotychczasowych tendencji "osiągania sukcesu za wszelką cenę" może nawet doprowadzić do katastrofy ekologicznej.

Perspektywy rynku TSL w 2013 roku

Pomimo istotnych wydarzeń i czynników mogących osłabić firmy z branży TSL, takich jak: rosnące ceny paliwa, wprowadzenie sytemu opłat drogowych ViaToll przy jednocześnie słabej infrastrukturze dróg krajowych, zatorach płatniczych związanych z długimi terminami płatności kontrahentów, rosnącymi cenami serwisu sprzętu i ubezpieczeń, branża transportowa jednak nie wyhamowała. Jednocześnie rynek przewozów całopojazdowych krajowych w 2013 roku nadal pozostanie rozdrobniony, bez dominującej pozycji jednej czy nawet kilku firm. Analizę prognoz i perspektyw rozwoju branży spedycyjnej w bieżącym roku przygotowali specjaliści firmy PEKAES. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Czym dla DB Schenker i dla mnie jest zrównoważona logistyka?

Określenie "zrównoważony" dotyczy w coraz większym stopniu określonej strategii działania w biznesie, która w kontekście ograniczonych zasobów (między innymi naturalnych, ale także czasu) staje się również wyznacznikiem odpowiedzialnego biznesu.

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 2

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 1

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 3

Interesującym jest fakt, że do produkcji popularnego Volkswagena "garbusa" w roku 1965 potrzebowano 4 893 części. Do montażu VW Golfa w roku 1988 ilość ta wzrosła do 6 843, natomiast współczesny samochód wyższej klasy wymaga już około 12 000 części.

Subskrybuj to źródło RSS