Zaloguj się

WIEDZA

Skuteczność zagranicznych modeli do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw transportu drogowego towarów

Zainteresowanie problematyką prognozowania zagrożeń w funkcjonowaniu przedsiębiorstw pojawiło się w Stanach Zjednoczonych. Szczególne nasilenie zapotrzebowania na modele predykcyjne wystąpiło w okresie wielkiego światowego kryzysu gospodarczego.

The importance of GLOBAL GAP for food safety in the supply chain

Globalization, increased competition and greater consumer awareness growing and growing demands, these are the reasons inducing the production of safe and healthy food. In times of growing competition for customers, ensuring the health safety of the product produced follows not only from the need to meet legal requirements, but must be an essential element in the marketing strategy of the company. However, it requires constant monitoring of every stage of production, at all levels of the food chain, from primary production through processing and distribution, to the date of purchase by the consumer. Supervision over the production, processing and distribution of food allows you to minimize or eliminate the risks. This is achieved through quality assurance systems play the role of monitoring tools.

Uwarunkowania meteorologiczne portu morskiego w Ustce

Czynnikami wpływającymi na funkcjonowanie portu morskiego są: infrastruktura transportowa, hydrotechniczna i lądowa. Powyższe czynniki bezpośrednio decydują o rozwoju portu. Rozwój związany jest między innymi z możliwościami obsługi floty rybackiej, handlem rybami, obsługą połączeń promowopasażerskich, obsługą strumieni ładunkowych w relacjach krajowych i międzynarodowych. Wpływ na wymienione funkcje portu mają warunki środowiskowe.

System C3M - jako wsparcie procesów logistycznych w zarządzaniu kryzysowym

Prawie każdy proces identyfikowany w zarządzaniu kryzysowym jest wspomagany teleinformatyką, przez co wywiera ona istotny wpływ na wszystkie procesy realizowane w tym obszarze. O organizacji struktur zarządzania kryzysowego w Polsce decydowały przede wszystkim przepisy prawa.

LNG jako alternatywne paliwo dla statków - aspekty techniczne, ekologiczne, ekonomiczne i regulacyjne

Konieczność dostosowania się do nowych przepisów IMO dotyczących redukcji emisji zanieczyszczeń ze statków (zwłaszcza redukcji emisji tlenków siarki), skłania do poszukiwania alternatywnych rozwiązań dla obecnie stosowanego tradycyjnego paliwa. Taką alternatywą jest wykorzystywanie skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa w jednostkach napędowych statków.

Zagrożenia naturalne oraz cywilizacyjne wobec potrzeb utrzymania bezpieczeństwa morskiego państwa

Polska w świadomości Polaków jest krajem morskim. Długość granicy morskiej wynosi 440 km (długość linii morskiej 770 km). Świadomość ta szczególnie narasta w miesiącach letnich, gdy jako turyści przyjeżdżają tu na wakacje. Polskie morskie wody terytorialne (8682 km), stanowią wraz z wodami wewnętrznymi (1991 km) i polską wyłączną strefą ekonomiczną (22,5 tys. km kw.) ponad 10% powierzchni terytorium Polski.

Logistyczna obsługa ładunków w portach Szczecin i Świnoujście

Port morski jest węzłem transportowym stanowiącym element infrastruktury transportowej, a tym samym element systemu transportowego. Z drugiej zaś strony w porcie morskim realizowane są procesy technologiczne związane z obsługą środków transportu morskiego i lądowego oraz ładunków i pasażerów. Procesy te są składowymi procesu transportowego. Przemieszczanie ładunków w ramach morsko-lądowego logistycznego łańcucha transportowego realizowane jest w postaci procesu transportowego kombinowanego.
Subskrybuj to źródło RSS