Zaloguj się

WIEDZA

Jak logistyka zwrotów wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym?

W czerwcu 2024 GXO opublikowało swój raport wpływu ESG za 2023 rok. Kiedy patrzę na skalę naszych globalnych wysiłków, jestem zarówno pod wrażeniem tego, jak złożone i trudne mogą wydawać się wyzwania stojące przed naszą planetą i ludźmi, a jednocześnie zbudowana tym, jak wiele firmy, takie jak GXO, robią, aby im sprostać.Wspólne wyzwania wymagają wspólnych rozwiązań. Jako światowy lider w dziedzinie najbardziej nowoczesnych rozwiązań logistycznych i magazynowych, GXO ma wyjątkową pozycję, aby współpracować z naszymi klientami z różnych branż i obszarów geograficznych w procesie przechodzenia na gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ciągu ostatniego roku mieliśmy okazję współpracować z wieloma wiodącymi markami w zakresie naprawy i zmiany przeznaczenia istniejących produktów oraz recyklingu i ponownego wykorzystania materiałów, od butów i odzieży po elektronikę użytkową i sprzęt AGD. Więcej informacji można znaleźć w raporcie.

Czy warto inwestować w transport intermodalny?

Transport intermodalny zyskuje coraz większą popularność na całym świecie, a jego rozwój ma istotne znaczenie dla globalnej logistyki i handlu. Wykorzystanie różnych środków transportu w ramach jednej operacji logistycznej przynosi liczne korzyści zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla środowiska. W niniejszym artykule przyjrzymy się, czym jest transport intermodalny, jakie są jego zalety i wady oraz dlaczego warto rozważyć inwestowanie w ten rodzaj transportu.

DACHSER stawia na następne pokolenie

Branża logistyczna boryka się z niedoborem młodych kierowców już od dawna. Wymaga to wdrożenia atrakcyjnych i nowoczesnych koncepcji szkoleniowych, wspierających rozwój młodych talentów. Koncepcji takich jak DACHSER Service und Ausbildungs GmbH, która już od dziesięciu lat wyznacza standardy w szkoleniu kierowców w sektorze logistycznym. Oddział w Bremie był częścią tego przedsięwzięcia od samego początku.

Logistyka 4.0: Magazyny na ścieżce automatyzacji i robotyzacji

Na przestrzeni ostatnich lat procesy automatyzacji i robotyzacji postępują w niezwykle szybkim tempie rewolucjonizując światową gospodarkę i biznes. Jedną z branż, która szczególnie mocno dostrzega efekty tych zmian jest branża logistyczna. W obliczu dynamicznego wzrostu skali realizowanych operacji oraz rosnących wymagań klientów w zakresie czasu dostawy i dostępności informacji, obrała ona kierunek na rozwój technologiczny. Jakie rozwiązania są konkretnie wdrażane i jakie korzyści kryją się za nimi? Eksperci FM Logistic i Polskiego Instytutu Transportu Drogowego (PITD) w raporcie Automatyzacja i robotyzacja w logistyce kontraktowej przyjrzeli się kluczowym trendom i technologiom stosowanym m.in. na potrzeby cyfryzacji magazynów.

Sezon urlopowy na polskich drogach 

Ponad jedna trzecia wszystkich krajowych podróży turystycznych Polaków przypada na okres wakacyjny, czyli lipiec i sierpień[1]. Wielu zwiedzających jako środek transportu wybiera samochód. Dane ze Stacji Ciągłego Pomiaru Ruchu wskazują, że ruch turystyczno-rekreacyjny na drogach w okresie wakacyjnym jest nawet o 50 proc. większy, niż w pozostałych miesiącach.[2] W transporcie liczy się czas dostawy, a ten może się znacząco wydłużyć przez zakorkowane ulice, trwające remonty drogowe, a także letnie zakazy ruchu dla ciężarówek. Sprawdź, gdzie mogą występować utrudnienia na trasach.

Work-life balance pracownika TSL

Karta sportowa, ubezpieczenie na życie czy owocowe środy to już standard wśród benefitów pozapłacowych. Jednak w rankingu najpopularniejszych świadczeń to nie one zajmują pierwsze miejsca. W ostatnich latach zatrudnieni znacznie bardziej doceniają dofinansowania, np. do dojazdów do pracy czy posiłków, a coraz częściej w pakiecie z opieką medyczną pojawia się również wsparcie psychologiczne. Klasyczne systemy motywacyjne ustępują miejsca działaniom wspierającym well-being pracowniczy i są ku temu ważne powody.

Ile kosztuje brak pracowników?

Największe koszty dla firm generują nie najlepiej opłacani pracownicy, a Ci, których nie ma. Niedobry kadrowe, szczególnie w obszarze pracy niespecjalistycznej, niosą za sobą szereg konsekwencji w postaci strat, których skala i wielowymiarowość sprawia, że firmy zwykle nie są w stanie ich zmierzyć.

Zmiany na rynku integrują usługi logistyczne

Świat się zmienia, a wraz z nim rynek. Zmiany w geopolitycznej sile i interesach w połączeniu z łańcuchami dostaw znajdującymi się pod niemal stałym napięciem podkreślają potrzebę opracowania nowych koncepcji. W przypadku logistyki oznacza to osiągnięcie najlepszej możliwej integracji globalnych kompleksowych rozwiązań transportowych i z zakresu logistyki kontraktowej.

Podsumowanie raportu Green Last Mile Europe

Najnowsza edycja raportu „Green Last Mile Europe Report 2024” potwierdza, że choć greenwashing jest oczywisty, odnowienie floty, więcej dostaw poza domem, postęp technologiczny i preferencje zakupowe konsumentów przyczyniają się do bardziej zrównoważonego sektora ostatniej mili. Raport rzuca więcej światła na zakres, w jakim firmy dostawcze, działające w sektorze logistyki, robią postępy w swoich wysiłkach na rzecz dekarbonizacji.

Logistyka kontraktowa podąża za PKB. Nowe prognozy na 2024 rok

Dobre wiadomości dla logistyki kontraktowej przynoszą bieżące analizy sektorowe oraz najnowsze prognozy dla światowej gospodarki i e-commerce. Rynek kontraktowy przyspieszy w tym roku do 4,2%, ale świat, a zwłaszcza Azja odjeżdża Europie. Dystans powiększa się na polu wzrostu PKB, przychodów z sektora kontraktowego i rozwoju e-handlu. Standardowo nie brakuje wyzwań, a na szczególną uwagę obok Chin, zasługują także Indie.

Subskrybuj to źródło RSS