Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Sztuczna inteligencja nie jest dla firm kluczowym czynnikiem przetrwania

Prawie połowa firm w Polsce postrzega się jako innowacyjne, jednak własne rozwiązania z tego obszaru wdraża zaledwie co czwarta. Jednocześnie zaledwie 19% przedsiębiorstw swoje przetrwanie na rynku uzależnia od rozwoju sztucznej inteligencji. Główną korzyścią wynikającą z implementacji AI jest optymalizacja procesów. Zdecydowanie największą barierą inwestycji pozostają wysokie koszty wdrożeń. Takie dane płyną z najnowszego raportu przygotowanego przez K+Research na zlecenie firmy ID Logistics. W badaniu wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty.

Plany Orlen dla elektromobilności i wodoru

Transformacja w transporcie opiera się na miksie rozwiązań bazujących na tradycyjnych i nowych paliwach, biosurowcach i rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. W opinii ekspertów ORLENU to zadanie na lata, ale już teraz koncern buduje stacje tankowania wodoru oraz inwestuje w ultraszybkie ładowarki.

Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej jako zielonej alternatywy dla dostaw drogowych

Podstawową specjalizacją Girteki, największego europejskiego przewoźnika z flotą 6 000 samochodów ciężarowych i 7 000 naczep, jest transport drogowy. Od ponad 7 lat firma świadczy też usługi intermodalne. Teraz Girteka chce w jeszcze większym stopniu zaangażować się w rozwój intermodalnej sieci kolejowej, łącząc to rozwiązanie z możliwością wykorzystania alternatywnego paliwa HVO, na trasach do i z terminali. Rozwój usług intermodalnych uznawanych za ekologiczną alternatywę dla długodystansowych dostaw całopojazdowych (FTL) jednocześnie wspiera cele Girteki w zakresie efektywności i zrównoważonego rozwoju.

Jak unikać błędów w wynagrodzeniach kierowców zawodowych

Rozliczanie wynagrodzeń kierowców to skomplikowany proces, który wymaga m.in. znajomości prawa pracy. W wielu firmach transportowych nadal pojawiają się błędy w tym obszarze. Zwykle nieprawidłowości wynikają z nieznajomości przepisów, które w branży transportowej zmieniają się niezwykle często. Eksperci Inelo z Grupy Eurowag wskazują, że najczęściej do pomyłek w rozliczeniach dochodzi m.in. wskutek niepoprawnie naliczanych ulg związanych z ZUS-em. Ponadto, u wielu przewoźników lista płac nie uwzględnia wszystkich składników wynagrodzenia. W polskich firmach obserwuje się także nieprawidłowe zarządzanie urlopami kierowców. Jak temu zaradzić?

Deweloperzy nieruchomości logistycznych budują na miarę

Firmy wynajmujące magazyny korzystają z coraz bardziej zaawansowanych technologii, muszą sprostać wymaganiom docelowych klientów, a jednocześnie zadbać o swoich pracowników. Standardowe hale w parkach magazynowych to dla nich za mało. Potrzebują spersonalizowanych magazynów i rozwiązań szytych na miarę – mówią Jakub Kurek, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych, oraz Michał Kozar, Associate Director w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych Newmark Polska.

Dzień Kuriera i otwarcie szczytu paczkowego

29 września obchodzimy dzień Kuriera i Przewoźnika – święto pracowników branży logistycznej i transportowej, które docenia zaangażowanie oraz profesjonalizm osób odpowiedzialnych za codzienne dostarczanie naszych przesyłek. Kurier to zawód szczególnie ważny w zbliżającym się okresie szczytu paczkowego, czyli czasu, w którym częściej kupujemy on-line i wysyłamy więcej. Zaczyna się on już w październiku, przyspiesza w czasie listopadowych promocji, by osiągnąć kulminacyjny punkt w momencie dostaw świątecznych prezentów. W tym czasie wolumen przesyłek rośnie nawet o 100% w stosunku do innych okresów roku.  Dla obsłużenia takiego ruchu DHL eCommerce jest gotowy, m.in. dzięki zespołowi blisko pięciu tysięcy kurierów oraz mocnej sieci ponad dwudziestu tysięcy Punktów Obsługi Paczek, w tym ponad czterech tysięcy automatów paczkowych DHL BOX 24/7. 

Bezpieczny i prawidłowy transport nawozów z fabryki na pole

Zgodnie z ostatnimi danymi GUS-u za pierwsze półrocze 2024 r., sytuacja polskich producentów nawozów wreszcie się poprawia. Po wyjątkowo dotkliwym spadku sprzedaży w ostatnich latach, polskie nawozy znów trafiają do rolników w kraju i za granicą. Na tym etapie kluczową rolę odgrywa bezpieczny i zgodny z wymaganiami transport. Choć większość nawozów jest neutralna i stosunkowo bezpieczna w transporcie to jednak niektóre nawozy, zwłaszcza te zawierające azotan amonu, są klasyfikowane jako towary niebezpieczne i podlegają surowym regulacjom dotyczącym ich przewozu.

Girteka z wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą

Girteka, największy w Europie przewoźnik drogowy z własną flotą, przy współpracy z Nestlé, Volvo, Schmitz Cargobull i BP Pulse, przeprowadziła pilotażowy program testowy pierwszego w pełni elektrycznego zestawu ciężarowego z naczepą chłodniczą. Teraz firmy przedstawiają kolejne wyniki testów, koncentrując się na danych technicznych oraz ocenie efektywności i wydajności rozwiązania.

Subskrybuj to źródło RSS