Zaloguj się

WIEDZA

Rośnie popyt na małe magazyny miejskie w Europie Środkowo-Wschodniej

Według danych z najnowszego raportu firmy Colliers „ExCEEding Borders Small Business Units & Last Mile Logistics Sector in CEE-15”, obejmującego analizę 15 krajów Europy Środkowo Wschodniej, widoczny jest wzrost liczby zapytań o powierzchnie typu SBU (Small Business Units) oraz LML (Last Mile Logistics) - obiekty logistyczne do obsługi ostatniego etapu dostaw. Całkowite zasoby powierzchni SBU/LML w krajach CEE-15 wynoszą ponad 3 mln m kw., ale nie są równomiernie rozłożone.

Rynek e-commerce w Polsce wzrośnie do 187 mld zł w ciągu 5 lat

Ponad połowa wzrostu (54%) będzie pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł), w sumie mowa o wzroście do 187 mld zł oraz udziału w sprzedaży detalicznej na poziomie 17%, wynika z raportu “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy& Polska. Autorzy spodziewają się także wzrostu udziału w handlu online dużych platform takich jak Allegro czy Amazon z 45% do ponad 55% w 2027 roku.

ABB zrobotyzowało logistykę świeżej żywności

W zakładzie przetwórczym Heemskerk, roboty ABB zautomatyzowały kompletację zamówień. Skróciło to czas, jaki świeża żywność spędza w łańcuchu dostaw i jednocześnie wydłużyło okres przydatności do spożycia i zminimalizowało ilość odpadów.

Z etykietą

Logistyka e-commerce uzależniła się od pandemicznych nawyków e-konsumentów

Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą jego koszt. Widać to zwłaszcza w największym na świecie segmencie e-handlu, czyli na rynku mody. Nie chodzi jednak o przyspieszenie dostaw, ale o zagwarantowanie oczekiwanego standardu obsługi zwrotu zamówień. Te mają być bezstresowe, niewymagające kontaktu ze sprzedawcą i koniecznie darmowe, inaczej klient pójdzie do konkurencji. Problem w tym, że realizacja zwrotów jest trudna i obniża marżę.

Problemy z eksportem zboża z Ukrainy drogą morską


W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, kraj, który do tej pory był spichlerzem Europy i znaczącym dostawcą zbóż na rynki światowe, został odcięty od morskiej drogi eksportu towarów i surowców. Główne porty Ukrainy – Odessa i Mariupol zostały zablokowane przez flotę rosyjską. Sytuacja zmusza więc Ukrainę do poszukiwania alternatywnych dróg przewozu, mogących zapewnić ciągłość wymiany handlowej i łańcuchów dostaw zarówno z Europą jak i rynkami azjatyckimi i afrykańskimi, a także nowymi dla Ukrainy rynkami Ameryki Północnej.

Subskrybuj to źródło RSS