Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Branża transportowa w obliczu zmian technologicznych

Polscy przedsiębiorcy na inwestycje w technologię wydają średnio 12 tys. euro rocznie. To zaledwie 36% wydatków firm francuskich i 41% inwestycji firm z Niemiec. W porównaniu do naszych zachodnich konkurentów wciąż tkwimy w erze papierowych segregatorów. Problem niedoinwestowania szczególnie widać w branży transportowej. Badania TomTom Telematics  dotyczące implementacji nowych technologii, przeprowadzone na przedstawicielach kadry zarządzającej w polskich firmach, wskazują na to, że podstawowym nośnikiem informacji w polskich firmach są klasyczne papierowe segregatory (40%). Ustępują im nawet arkusze kalkulacyjne typu MS Excel (29%).

Zgubiona lub uszkodzona karta kierowcy. Jak kontynuować trasę?

Karta kierowcy to jeden z najważniejszych dokumentów dla kierującego pojazdem. To na niej znajdują się informacje o zdarzeniach i wszelkich aktywnościach. Dane, które karta zawiera są podstawą do analizy czasu pracy oraz dowodem podczas kontroli. Jednym słowem: bez niej ani rusz! Jednak co w sytuacji, gdy ulegnie ona zniszczeniu lub po prostu zostanie zgubiona?

Zastosowanie telematyki w przewoźnictwie

Monitoring GPS i geolokalizacja to niezwykle dynamicznie rozwijająca się branża wykorzystywana w coraz szerszy sposób. Nie służy już tylko i wyłącznie do lokalizacji pojazdów, ale jest też stosowana do monitoringu personelu, obiektów, mienia, a także całych systemów wymagających sprawnej logistyki, np. ewidencjonowania odbioru odpadów. Wciąż jednak największe korzyści z usług firm takich jak Infis, będącej jednym z wiodących dostawców rozwiązań telematycznych, ma głównie branża transportowa. Jakie konkretnie?

Logistyczne aspekty segmentacji rynku usług lotniczych w warunkach narastającej konkurencji

Wprowadzenie zasad logistyki w proces realizacji strategicznych działań pasażerskich przewoźników lotniczych wymaga nie tylko zidentyfikowania uwarunkowań, determinant oraz skutków decydujących o wyborze odpowiedniego modelu segmentacji, lecz przede wszystkim skonstruowania łańcucha efektywnych powiązań i zależności.

Diagnoza infrastruktury transportu intermodalnego w morskich terminalach kontenerowych

Globalizacja, integracja europejska oraz liberalizacja międzynarodowej wymiany towarowej i usługowej spowodowały silny i bezprecedensowy rozwój przemieszczania kontenerów w całym łańcuchu logistycznym. W celu zabezpieczania rozwoju konteneryzacji przez terminale kontenerowe zaczęto szukać najkorzystniejszych rozwiązań ekspedycji kontenerów.

Koncepcja smart cities w kontekście rozwoju systemów transportowych

Miasta to nic innego jak system naczyń połączonych. Dla ich prawidłowego funkcjonowania konieczne jest niezakłócone współdziałanie między wszystkimi współtworzącymi je elementami, sprawna interakcja między tymi organizmami. Znalezienie sposobu na to, aby miasta, zamieszkiwane przez ponad 53% populacji ludzi na świecie, funkcjonowały w sposób inteligentny i sprawny jest kluczem sukcesu dla ich prawidłowego rozwoju.

Transport LNG drogą morską jako jeden z elementów łańcucha dostaw gazu

Ograniczone możliwości zastosowania rurociągów do przesyłu gazu ziemnego wymuszają rozwój technologii masowego transportu w postaci ciekłej lub sprężonej. Zmiana stanu skupienia pozwala na efektywne przechowywanie i transport gazu ziemnego. Analizy przeprowadzone przez Institute of Gas Technology wskazują, że transport morski skroplonego gazu ziemnego - LNG (ang. Liquefied Natural Gas) cechuje się większą opłacalnością w porównaniu z rurociągiem podwodnym przy odległości powyżej 700 mil morskich oraz w porównaniu z rurociągiem lądowym przy odległości powyżej 2200 mil morskich.

Subskrybuj to źródło RSS