Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

O co najczęściej pytają polscy przewoźnicy w zakresie czasu pracy kierowcy zawodowego?

Czy przerwę śniadaniową można wliczyć w czas pracy? Czy dopuszczalne są dwa skrócone odpoczynki tygodniowe pod rząd? Czy na pewno wiesz, jak ustalić porę nocną? Między innymi o to najczęściej pytają kierujący ciężarówkami i polscy przewoźnicy drogowi.

Analizy scenariuszowe rozłożenia ruchu w sieci transportowej w aspekcie zrównoważonego rozwoju

System transportowy kraju jest przykładem tzw. dobra publicznego, tj. dobra dającego korzyść całemu społeczeństwu, a nie tylko tym, którzy nim dysponują i je bezpośrednio wytworzyli. Dobra takie są szczególnie ważne dla idei zrównoważonego rozwoju. Wzrost ekonomiczny i rozwój społeczny są ze sobą powiązane, jednak nie jest to zależność liniowa. Rozbudowa infrastruktury, takiej jak infrastruktura transportowa, tworzącej dobra społeczne, może być nieadekwatna i niewystarczająca do potrzeb, zwłaszcza w warunkach dynamicznego rozwoju.

Postępowanie badawcze w rozwiązywaniu problemów ekonomiki transportu lotniczego

Transport lotniczy jest przedmiotem badań i analiz różnych dyscyplin naukowych. Dążąc do rozwiązania problemów transportu, dokonuje się syntezy wiedzy z tych obszarów, stawiając cele i hipotezy, przyjmując właściwy tok postępowania badawczego dla ich udowodnienia lub zaprzeczenia. Problemy ekonomiki transportu lotniczego skupiają się między innymi na: zasadach transportowego rachunku ekonomicznego, kształtowaniu cen za przewozy i przeładunki, programowaniu, a także planowaniu rozwoju sieci transportowych oraz kształtowaniu systemów finansowania transportu.

Analiza transportu na przykładzie Przedsiębiorstwa X

W obecnych warunkach gospodarowania bardzo ważnym aspektem działalności przedsiębiorstw jest transport, który jako sfera odpowiedzialna za przepływ towarów pomiędzy producentem a finalnym konsumentem, wpływa zarówno na jakość obsługi i kontakty z klientami, jakość produktów i usług, jak i poziom kosztów, jakie ponosi przedsiębiorstwo. Transport, który waży na funkcjonowaniu wielu obszarów działalności przedsiębiorstwa, powinien być zaplanowany i zorganizowany w taki sposób, który pozwoli na dostarczenie produktów klientowi finalnemu, przynosząc zyski podmiotowi realizującemu usługę transportową. Optymalizacja rozwiązań w obszarze transportu i kosztów z nimi związanych jest przy tym zagadnieniem warunkowanym poznaniem całokształtu funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Mapowanie strumienia wartości jako narzędzie diagnozy procesów zarządzania miejską infrastrukturą transportową

Wśród problemów, które mogą decydować o możliwościach ściślejszej współpracy, a tym samym o lepszym niż dotąd zaspokajaniu potrzeb użytkowników miejskiej infrastruktury transportowej bardzo istotne miejsce zajmuje sprawny przepływ informacji między wszystkimi uczestnikami procesów transportu i komunikacji w ramach miasta. Porządkowanie logistyczne bardzo różnych natężeniowo i rodzajowo przepływów osobowych i materiałowych w granicach miastach wymaga stosowania rozwiązań, które muszą koordynować procesy realizowane w różnych ośrodkach zarządczych.

Chmura obliczeniowa jako możliwość tworzenia zintegrowanych łańcuchów dostaw przez przedsiębiorstwa z sektora MŚP

Łańcuch dostaw jest systemem składającym się z przedsiębiorstw zaangażowanych pośrednio lub bezpośrednio w zaspokajanie potrzeb klienta. Obejmuje on producenta, dostawców, uczestników kanałów dystrybucji, usługodawców logistycznych i inne podmioty zaangażowane w spełnianie potrzeb końcowych użytkowników. Zarządzanie łańcuchem dostaw polega na koordynacji działań jego elementów w celu optymalizacji działania całego systemu i wymaga od przedsiębiorstw dużego poziomu wewnętrznej i zewnętrznej integracji.

Interoperacyjność logistyczna morskich terminali przeładunkowych jako kluczowa determinanta konkurencyjności polskich portów morskich

Kluczowym czynnikiem warunkującym rozwój gospodarki morskiej w Polsce jest konkurencyjność morskich portów handlowych (MPH) na szeroko rozumianym rynku usług portowych. Konkurencyjność MPH stanowi pewną cechę, jak i wynik do których dochodzi się poprzez realizację określonych procesów w skali makro, mezzo i mikroekonomicznej. Wpływa na nią bezpośrednio potencjał logistyczny MPH, który warunkuje wydajność przeładunkową portu, uzależnioną m.in. od zdolności portu do współdziałania z integrowanymi, w jego ramach, gałęziami transportu w obsługiwanych morsko-lądowych łańcuchach dostaw.

Wyposażenie techniczne kolejowych środków transportu stosowane do zabezpieczenia ładunków

Stosowanie przez przewoźników właściwych metod załadunku i zabezpieczenia towarów na wagonach towarowych gwarantuje bezpieczeństwo ruchu i zapobiega powstawaniu uszkodzeń ładunku i wagonów. Według [2] znaczna liczba uszkodzeń ładunków powstaje podczas wykonywania czynności przewozowych. Niefachowe i niedbałe wykonanie tych czynności powoduje powstawanie uszkodzeń lub całkowite zniszczenie ładunku. Sposób zabezpieczenia ładunków w transporcie zależy od wielu czynników, a przede wszystkim od: rodzaju ładunku, sposobu jego opakowania, rodzaju środków transportowych oraz techniki przewozu [6-10].

Subskrybuj to źródło RSS