Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wysokość i forma opłat za korzystanie z dróg wodnych śródlądowych w Polsce oraz ich wpływ na ekonomikę realizowanych przewozów

Korzystanie z infrastruktury transportowej w Polsce związane jest z ponoszeniem opłat przez poszczególnych użytkowników. Opłaty te w zdecydowanej większości stanowią dochody budżetu państwa oraz jednostek samorządowych. W odniesieniu do autostrad zasilają one konta właścicieli ujętych w określone podmioty.

RAPORT: Branża KEP na fali wzrostu

Branża KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) istnieje w Polsce już prawie 30 lat. Najwięcej firm, które świadczyły usługi kurierskie i ekspresową dystrybucję, powstało na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych poprzedniego stulecia. Były to zarówno duże korporacje, dla których nasz kraj był kolejnym krokiem w ekspansji międzynarodowej, jak i małe rodzime przedsiębiorstwa, często bez doświadczenia w tej branży i dużego kapitału. Zarówno jedne, jak i drugie miały trudne zadanie, które polegało na budowie i zorganizowaniu sieci operacyjnej, składającej się z ludzi oraz infrastruktury, takiej jak: sortownie, regionalne oddziały, flota, systemy informatyczne. Sieci te musiały pokryć zasięg całej Polski, aby w ciągu następnego dnia roboczego dostarczyć przesyłkę od nadawcy do odbiorcy. Głównym powodem powstania tych przedsiębiorstw była stosunkowa niska jakość usług świadczonych przez pozostałe firmy transportowe (głównie operatora pocztowego), która przejawiała się długim i często nieterminowym czasem dostarczenia oraz dużym ryzykiem utraty lub uszkodzenia przesyłki.

Zagrożenia i metody ochrony w zarządzaniu bezpieczeństwem transportu lotniczego

W każdym praworządnym, nowoczesnym Państwie otwartym na rozwój społeczeństwa, każdego obywatela, do najważniejszych funkcji Państwa należy zapewnienie podstawowych warunków bezpieczeństwa. Państwo chroni swoich obywateli przed potencjalnymi zagrożeniami i różnymi zdarzeniami związanymi z działalnością człowieka.

Praktyka slow steaming i jej implikacje dla stron umów czarterowych

W czasie ostatniego kryzysu gospodarczego armatorzy poszukiwali strategii pozwalających przetrwać im ten okres. Jedną z ich reakcji na zjawiska kryzysowe, przede wszystkim na nadpodaż tonażu oraz rosnące ceny paliw, była redukcja prędkości eksploatacyjnej statków tzw. slow steaming.

Bezpieczeństwo transportu morskiego (jako składnik koncepcji internalizacji) w polityce transportowej Unii Europejskiej

W dzisiejszych czasach transport morski jest jedną z najbezpieczniejszych gałęzi transportu. Dzieje się tak mimo, że towarzyszy mu znaczna liczba różnorodnych zagrożeń. Ograniczenie oddziaływania tych zagrożeń jest możliwe wyłącznie dzięki stosowaniu norm i reguł podnoszących poziom bezpieczeństwa, poprzez eliminowanie tychże zagrożeń.

Subskrybuj to źródło RSS