Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Problemy z eksportem zboża z Ukrainy drogą morską


W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, kraj, który do tej pory był spichlerzem Europy i znaczącym dostawcą zbóż na rynki światowe, został odcięty od morskiej drogi eksportu towarów i surowców. Główne porty Ukrainy – Odessa i Mariupol zostały zablokowane przez flotę rosyjską. Sytuacja zmusza więc Ukrainę do poszukiwania alternatywnych dróg przewozu, mogących zapewnić ciągłość wymiany handlowej i łańcuchów dostaw zarówno z Europą jak i rynkami azjatyckimi i afrykańskimi, a także nowymi dla Ukrainy rynkami Ameryki Północnej.

Control Tower – nowy wymiar zarządzania łańcuchami dostaw

Łańcuchy dostaw w ostatnim czasie przeszły wiele istotnych zmian w wyniku pandemii, wojen, sankcji handlowych czy nawet ekstremalnych zjawisk pogodowych. W tych okolicznościach i przy dynamicznym rozwoju branży e-commerce, konieczne było odejście od dotychczasowego modelu biznesowego i sposobu realizacji dostaw.

Taniej, szybciej i wydajniej, czyli dlaczego warto wdrażać elektroniczny list przewozowy?

Jak podaje Komisja Europejska we Wniosku o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie elektronicznych informacji dotyczących transportu towarowego, około 99% operacji transportu międzynarodowego na terytorium Unii Europejskiej nadal wykorzystuje dokumenty papierowe na którymś z etapów operacji. Wypełnianie papierowych dokumentów transportowych to monotonny oraz czasochłonny proces, który może skutkować wieloma błędami, a co za tym idzie wydłużeniem czasu obsługi dokumentów oraz zwiększeniem ilości wykorzystywanego papieru, który jak wiemy w obecnych czasach staje się coraz droższym zasobem.

Subskrybuj to źródło RSS