Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Zastosowanie teorii kolejek do analizy i oceny procesu transportowego w centrum logistycznym

W artykule metodę kolejkową zastosowano do analizy oraz oceny stopnia obciążenia strumieniem ładunków centrum logistycznego. Badania prowadzone są w celu ustalania optymalnego rozmiaru oraz wyposażenia nowo projektowanych obiektów logistycznych. Do przeprowadzenia analizy wykorzystano pakiet komputerowy WinQsb. W literaturze problemu można spotkać różne definicje oraz klasyfikacje centrów logistycznych.

Nomadyczna linia telefoniczna dla małych firm logistycznych

Pojęcie nomadyczności utożsamiane jest z osobnikiem niemającym stałego miejsca zamieszkania, prowadzącym koczowniczy lub pasterski tryb życia. Do słownika pojęć z dziedziny telekomunikacji słowo to zostało wprowadzone kilka lat temu przez niezależnego operatora Sferia, jako element reklamowy usługi telefonu stacjonarnego przypisanego do abonenta, a nie do miejsca jego przebywania.

New Web approach to aid logistic services

Progress in the Web technologies have been giving substantial impact on computing systems addressed to business purposes, also, for the logistic Web based services. One of possible solution for the Web aided services is using so called the Cloud Computing approach, which determines a new, more advanced approach handling the Web services arising from earlier Web technologies, first of all, the grid computing.

Racjonalizacja potencjału magazynowego w systemach logistycznych - procedury analityczne i projektowe z przykładem

Pojęcie potencjału logistycznego (PL) związane jest ściśle z przekształcaniem strumieni ładunków i związanych z nimi strumieni informacji, ze względu na przestrzeń (transport), czas (magazynowanie) oraz postać (przeładunki, rozdział, kompletacja, konsolidacja itp.).

Możliwości stosowania czujek magistralowych w bazach logistycznych

W transporcie, jako rozległym systemie, problem zapewnienia bezpieczeństwa wydaje się szczególnie ważny. Dotyczy to nie tylko obiektów ruchomych (np. pojazdy, samoloty, pociągi) z których korzystają osoby odbywające podróż, ale także obiektów stacjonarnych (np. dworce kolejowe, porty lotnicze, bazy logistyczne). Brak możliwości świadczenia usług przez przedsiębiorstwa, które wykorzystują te obiekty, może skutkować dezorganizacja transportu, a tym samym i gospodarki państwa na znacznym obszarze.

Zagadnienie zapewnienia ciągłości zasilania w logistycznych systemach teleinformatycznych

W przedsiębiorstwach informacja jest jednym z czynników bez której trudno jest zachować ciągłość działania. Jej częściowa utrata wiąże się ze zmniejszeniem konkurencyjności na rynku a całkowita nawet z koniecznością przestojów (np. utrata kluczowych danych w przedsiębiorstwie może spowodować ryzyko braku ciągłości finansowej, tendencji do odejścia stałych kontrahentów oraz w przypadku danych finansowo-księgowych nawet odpowiedzialności karnej). Zagrożenia mogą wynikać z wielu czynników niezależnych takich jak np. awarie urządzeń, ale również mogą być spowodowane przez ludzi (np. zagrożenia ze strony Internetu przypadkowe lub umyślne skasowanie danych). Jednym z istotniejszych problemów jest zapewnienie ciągłości zasilania [5,6] w logistycznych systemach teleinformatycznych [2,4]. Dlatego tak ważnego znaczenia nabiera zagadnienie analizy tego zagadnienia. W artykule zaprezentowano możliwe do zastosowania rozwiązania, które zwiększają niezawodność funkcjonowania tych systemów.

Sieci pojemnościowe w modelowaniu procesów logistycznych

Główną przyczyną dużego zainteresowania metodami analizy sieciowej jest prostota interpretacji modeli sieciowych, które w postaci graficznej są łatwo zrozumiałe przez osoby niezwiązane bezpośrednio z badaniami operacyjnymi. Przykłady efektów osiąganych w praktyce po zastosowaniu metod analizy sieciowej są proste i przekonywujące.

Nadzór techniczny nad ogrzewaniem rozjazdów tramwajowych na przykładzie Warszawy

W zarządzaniu komunikacją tramwajową należy brać pod uwagę jej specyficzne cechy logistyczne. Istotne znaczenie dla procesu obsługi ma struktura sieci transportowej i wszelkiego rodzaju uwarunkowania ruchowe, w tym liczba i rozmieszczenie przystanków, liczby skrzyżowań i rozjazdów. Przystanki to punkty nadawczo-odbiorcze; pasażerowie (zlecający usługi wykonywane na nich samych) to ładunki przenoszone między tymi punktami.
Subskrybuj to źródło RSS