Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Optymalizacja sieci logistycznej skoncentrowanej wokół przedsiębiorstwa produkcyjnego

Omawiając strukturę sieci logistycznej, można by zacząć od najprostszej jej konfiguracji, gdzie składa się ona z jednego produktu przepływającego przez szereg przedsiębiorstw, gdzie każde z nich dodaje wartość dla produktu. Przy planowaniu przepływu dóbr, patrząc na jedno z takich przedsiębiorstw, można by ustalić, iż wszelkie działania przed nim (prowadzące materiały do wewnątrz) są nazwane zaopatrzeniem, zaś te następujące po przedsiębiorstwie (prowadzące materiały na zewnątrz) są nazwane dystrybucją.

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 1

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 2

Z makroekonomicznego punktu widzenia dystrybucja oznacza proces i strukturę przemieszczania towarów od wytwórców do finalnych odbiorców. Natomiast z mikroekonomicznego punktu widzenia dystrybucja jest często utożsamiana z procesem sprzedaży i dostarczaniem produktów określonego przedsiębiorstwa do ostatecznych nabywców.

Jakość systemu logistycznego

Współczesny rynek wyrobów i usług jest areną dynamicznie rozwijających się procesów gospodarczych realizowanych tak w wymiarze międzynarodowym jak i globalnym. Podmioty gospodarcze realizując swój biznes muszą sprostać wymogom tego rynku a zarazem być konkurencyjne w zakresie oferowanych wyrobów i usług spełniających oczekiwania swojego klienta. Jest ona związana nie tylko z wymaganiami klienta, ale również m.in. z wymaganiami prawnymi i technicznymi. Powszechnie uznanym czynnikiem a zarazem determinantem konkurencyjności podmiotu na rynku jest jakość.

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 2

Przedstawione dane w części I artykułu pozwoliły na wyliczenie kosztów dystrybucji dla poszczególnych kanałów. Ocenę efektywności kanałów dystrybucji dokonano dwoma metodami: analityczno-punktową oraz poprzez porównanie ponoszonych kosztów dystrybucji do wartości sprzedaży w danym kanale dystrybucji.

Teoretyczne i praktyczne aspekty organizowania łańcucha dostaw towarów spożywczych

Spośród wszystkich sektorów sprzedaży najbardziej prężnie rozwijającą się w ostatniej dekadzie jest branża FMCG (Fast Moving Consumer Goods) określana również jako CPG Consumer Packed Goods. W tłumaczeniu określenia te oznaczają produkty codziennego użytku, dobra szybkozbywalne lub dobra szybkorotujące. Można je również określać jako przeciwieństwo produktów trwałych z datą przydatności dłuższą niż rok. Polacy podobnie jak pozostali mieszkańcy naszego globu znają i doceniają atrakcyjność produktów tego sektora.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalnoprzestrzennych

Magazyn dystrybucyjny jest obiektem funkcjonalno - przestrzennym, realizującym proces magazynowania z uwzględnieniem specyfiki występującej po magazynowaniu dystrybucji. Magazynowanie jest złożonym procesem technologicznym (rys. 1) obejmującym przyjęcie, składowanie, komisjonowanie oraz wydanie ładunku (materiału, towaru) z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i operacji koniecznych do realizacji wymienionych czynności. W skład magazynowania może wchodzić również konfekcjonowanie.

Systematyka wybranych podstawowych pojęć w logistyce

Na ogół, punktem wyjścia wszelkich rozważań są potrzeby człowieka, a ich zaspokajanie ma swoje źródło w działaniu (czynności). Zarówno zaspokajanie potrzeb materialnych, jak i pozamaterialnych - co jest szczególnie uwypuklane w ostatnich 10-leciach - powoduje odwieczne zainteresowanie cechami i właściwościami rzeczy i osób. Ta ostatnia kolejność nie jest przypadkowa, gdyż dotychczas zwracano uwagę głównie na wytwarzanie i zaspokajanie materialnych potrzeb człowieka.

Subskrybuj to źródło RSS