Uwarunkowania i bariery w logistycznym wymiarze zarządzania kryzysowego
Implementacja logistyki na gruncie zarządzania kryzysowego ma swoje źródło w rosnącej liczbie klęsk żywiołowych i innych zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym.
Implementacja logistyki na gruncie zarządzania kryzysowego ma swoje źródło w rosnącej liczbie klęsk żywiołowych i innych zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym.
W dniach 10-16.07.2012 roku, odbył się kolejny, 69 wyścig kolarski Tour de Pologne. Pierwszy wyścig rozpoczął się 7.09.1928 roku i trwał do 16.09.1928 roku. Był on wzorowany na Tour de France i zorganizowany przez Związek Polski Towarzystw Kolarskich, Warszawskie Towarzystwo Cyklistów oraz koncern "Prasa Polska", który wydawał "Przegląd Sportowy". Wyścig składał się z kilku etapów i przebiegał przez 8 województw.
Przyczyn współpracy strategicznej przedsiębiorstw należy się dopatrywać w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym. Aktualnie rzadko która firma jest w stanie samodzielnie sprostać otoczeniu konkurencyjnemu, szczególnie w wymiarze międzynarodowym.
Żywność nie jest takim samym produktem, jak inne. I choć można by tak powiedzieć jeszcze o innych grupach towarowych, to jednak mamy świadomość, że cechy szczególne tej grupy produktów, takie jak: określony i zwykle krótki termin przydatności do spożycia, pożądane cechy sensoryczne, a co za tym idzie konieczność zapewnienia konkretnych warunków przechowywania i transportu (a przede wszystkim to, że są to produkty spożywcze, będące składnikami ludzkiej diety), nakazuje traktować ją w sposób szczególny.
Funkcjonujące w literaturze przedmiotu oraz w praktyce pojęcie "centrum logistyczne" (CL) jest terminem elastycznym. W zależności od zakresu realizowanej funkcji powyższym pojęciem określane są:
- zintegrowane centra logistyczne (ZCL) oferujące szeroką gamę usług, w tym przeładunki intermodalne;
- parki logistyczne, grupujące na swoim obszarze oprócz firm logistycznych również producentów i dystrybutorów;
- centra dystrybucyjne;
- centra magazynowe i terminale transportowe świadczące wyłącznie usługi transportowe.
Wydajność systemów dystrybucji jest zależna w głównej mierze od sprawności procesu kompletacji zamówień. Wymagania odbiorców dotyczące terminowości, kompletności, zgodności i jakości dostaw zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania coraz bardziej efektywnych systemów kompletacji w zakresie stosowanych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych.
Nie można nie doceniać znaczenia podsystemu logistycznego LG, który służy do racjonalnego i skutecznego zabezpieczenia funkcjonowania gminy przez:
Globalizacja gospodarki światowej stała się jednym z czynników stymulujących rozwój globalnych łańcuchów dostaw. Stały wzrost importu towarów państw europejskich i USA z Chin i innych krajów azjatyckich jak Korea Południowa, Tajwan, Japonia, Singapur, a w ostatnim okresie również Indie, spowodowały zmiany w strukturze towarowej i geograficznej handlu światowego.