Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Przedwiośnie przyniosło wzrost sprzedaży internetowych

Z najnowszych danych GUS wynika, że handel podobnie jak Polacy czeka na wiosnę. Internetowa sprzedaż w lutym br. spadła o 7,4% w porównaniu do stycznia br. Eksperci Fulfilio, dostawcy usług logistycznych dla e-commerce, zwracają uwagę, że luty to najtrudniejszy miesiąc dla handlu. Z jednej strony jesteśmy już po świątecznym szale zakupów i wyprzedażach, z drugiej jeszcze przed wiosennym ożywieniem. Jednak ponad 5% wzrost w ujęciu rocznym świadczy o stabilnym rozwoju sektora i rosnącym zaufaniu konsumentów do handlu online. W szczególności w lutym wystrzeliła e-sprzedaż pojazdów (+283,6% r/r).

DPD Pickup obejmuje już  32 tys. punktów w Polsce

Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości odbioru lub nadania przesyłek poza domem. Stawiają na elastyczność i wygodę. Te zaś oferuje sieć DPD Pickup, która osiągnęła właśnie poziom 32 tys. punktów w całej Polsce. Ten rozwój to odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumentów. Aby uświadomić klientom korzyści, jakie oferuje tak duża liczba punktów pozwalających na nadanie czy odbiór paczek, w DPD kontynuujemy kampanię promującą to rozwiązanie.

Nowe gazowce we flocie ORLEN

Nawet dwa miliony polskich domów może zostać zasilonych gazem dostarczonym do kraju każdym z nowych tankowców ORLENU. W stoczni Hyundai Samho Heavy Industries, w koreańskim Mokpo, odbyła się uroczystość nadania imion dwóm nowym jednostkom do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG), zbudowanym na potrzeby Grupy ORLEN. Matkami chrzestnymi „Józefa Piłsudskiego” i „Ignacego Paderewskiego” zostały Anita Włodarczyk i Natalia Partyka.

Panattoni Park Tricity South II sprzedany Clarion Partners Europe

Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował sprzedaż Panattoni Park Tricity South II na rzecz Clarion Partners Europe. Firma wyspecjalizowana w inwestowaniu i zarządzaniu nieruchomościami logistycznymi i przemysłowymi nabyła park za 59 milionów euro. Transakcja ta wzmacnia rynek nieruchomości przemysłowych w Polsce i podkreśla rosnące zainteresowanie inwestorów nowoczesnymi obiektami logistycznymi.

Wzrost znaczenia automatów paczkowych na globalnym rynku e-commerce

Globalny rynek e-commerce w ostatnich latach dynamicznie się rozwija, zmieniając sposób, w jaki konsumenci robią zakupy i odbierają przesyłki. Automaty paczkowe stały się w tym procesie kluczową innowacją, rozwiązując problemy dotyczące bezpieczeństwa, ekologii i efektywności logistycznej. W tym artykule przyglądamy się ich roli w ekosystemie e-commerce, analizując ich wdrożenie w krajach takich jak Szwecja, Finlandia, Australia, Niemcy, Hiszpania, Holandia, Belgia, Szwajcaria, Chiny, Wielka Brytania i Polska.

Podsumowanie rynku magazynowo-produkcyjnego w woj. zachodniopomorskim w 2024 r.

Województwo zachodniopomorskie – hub logistyczny z potencjałem wzrostu. Dynamika popytu, aktywność najemców, stawki czynszu i inne dane rynkowe. Największa polska firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych prezentuje raport pt. „Rynek magazynowo-produkcyjny w woj. zachodniopomorskim. Podsumowanie 2024 r.”.

Skalowanie biznesu transportowego w czasach dużej konkurencji

Każdy przedsiębiorca zadaje sobie pytanie, jak wygrać wyścig o klienta i rozwijać się na wymagającym rynku transportowym w czasach zawziętej rywalizacji?  W najnowszym raporcie Eurowag pt. Transforming Transportation '24 Artur Chojnacki z Grupy Zammler, wyróżnionej w kategorii Lider Rynku, zaznacza, że kluczem do sukcesu w transporcie jest przemyślane i elastyczne podejście, a wszystkie zmiany należy podejmować z rozwagą, obserwując dokładnie to, co dzieje się na rynku i adekwatnie reagując do sytuacji. W biznesie stawiają na automatyzację za pomocą technologii, bez której nie poradziłaby sobie z ogromem pracy. O tym, jak budować stabilną firmę w branży TSL i stawiać czoło wyzwaniom, opowiada Artur Chojnacki.

CEVA Logistics rozwija współpracę z Too Good To Go

CEVA Logistics, globalny operator logistyczny 3 PL, rozwija współpracę z Too Good To Go, firmą, której misją jest inspirowanie i zachęcanie do walki z marnotrawieniem żywności na świecie. W ciągu zaledwie 4 miesięcy CEVA zrealizowała dostawę 100 tys. paczek Too Good To Go Parcels w Wielkiej Brytanii. To osiągnięcie jest nie tylko kamieniem milowym, ale podkreśla też wspólny sukces w dążeniu do zapewnienia markom FMCG zrównoważonego podejścia w zarządzaniu nadwyżkami żywności i ograniczaniu jej marnotrawstwa.

Subskrybuj to źródło RSS