Zaloguj się

WIEDZA

Efektywność realizacji dostaw w transporcie międzynarodowym - studium przypadku

Uwaga menadżerów szczególnie jest skupiona na transportowej obsłudze każdego ogniwa infrastruktury logistycznej, od wydobycia surowca aż do miejsca jego zużycia/konsumpcji. Transport odgrywa w logistyce najważniejszą rolę, choćby dlatego, że w strukturze kosztów logistycznych koszty transportowe wynoszą do 75% kosztów ogółem.

Zastosowanie optymalizacji odpornej w problematyce wyznaczania tras pojazdom - charakterystyka oraz kierunki badań

W rzeczywistych problemach transportowych występowanie niepewności danych jest zjawiskiem powszechnym i naturalnym. Niepewność danych o ruchu drogowym wynika z faktu, że nie jest możliwe precyzyjne określenie wartości danych na etapie planowania procesu transportowego, np. podczas wyznaczania tras pojazdom. Dokładne rzeczywiste wartości zawsze są uzyskiwane po fakcie, czyli automatycznie stają się danymi historycznymi.

Raport LOGISTYKA W POLSCE - Rozdział 4 - Rynek KEP w Polsce

W czwartym rozdziale najnowszej edycji raportu "Logistyka w Polsce" przeczytamy o rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych.

Rynek KEP w Polsce nie ma długiej historii w przeciwieństwie do pozostałych segmentów rynku usług logistycznych. Pierwsze przedsiębiorstwa z zagranicznym kapitałem otwierały swoje oddziały w naszym kraju ok. 30 lat temu. Prawie równolegle rozwijały się małe polskie firmy, które z czasem były przejmowane przez zachodnie korporacje. W wyniku przejęć i fuzji rynek ten coraz bardziej się konsolidował. Zmieniła się nie tylko jego struktura ale także rodzaj obsługiwanych klientów i branż. Obecnie operatorzy KEP starają się świadczyć kompleksowe usługi dostępne w jednym miejscu (ang. one-stop-shopping), po to aby być firmą pierwszego wyboru (ang. first choice).

System logistyczny regionu a koncepcja potrójnej heliksy

Wśród różnorodnych czynników wpływających na rozwój i konkurencyjność regionalną, ogromnego znaczenia nabiera stosowanie w praktyce nowoczesnych koncepcji zarządzania oraz jakość zagospodarowania przestrzennego i adekwatność rozmieszczenia różnorodnych funkcji gospodarowania w przestrzeni. Na czołowe miejsce wśród tych koncepcji wysuwa się zarządzanie logistyczne, którego cechą jest uniwersalizm, pozwalający na odnoszenie jego zasad również do układów typu: miasto, aglomeracja czy region. Rozwiązania stosowane dotąd z powodzeniem w logistyce biznesowej można w ten sposób przełożyć na grunt zarządzania regionem i miastem. Metody i techniki wypracowane przez logistykę w sektorze biznesu coraz częściej znajdują zastosowanie w profesjonalnym zarządzaniu w układach przestrzennych.

Poziom konkurencyjności przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne w zakresie transportu chłodniczego

Konkurencyjność odgrywa dużą rolę w procesie kształtowania pozycji przedsiębiorstw na rynku. Jest ona właściwością, która powinna być brana pod uwagę i determinować procesy formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Usługi transportowe mogą być oceniane z punktu widzenia wielu kryteriów. Jednym z takich kryteriów jest poziom konkurencyjności. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jest definiowana jako "zespół cech określających atrakcyjność danego dobra lub usługi albo gospodarki jako całości; wpływa na nią najczęściej cena, parametry użytkowe i jakość".

Raport LOGISTYKA W POLSCE - Rozdział 3 - Rynek logistyczny w Polsce 2016-2017

Z prawdziwą przyjemnością przedstawiamy Państwu trzeci rozdział najnowszej edycji raportu "Logistyka w Polsce", obejmującej dane zebrane w 2017 roku.

 

Według GUS przychody ze sprzedaży usług we wszystkich jednostkach transportu w 2016 r. były większe o 8,4% w porównaniu z 2015 r. i przekroczyły 206 mld zł (206,6 mld zł), przy czym tempo wzrostu było zróżnicowane w zależności od własności firmy. W sektorze publicznym nastąpił wzrost do poziomu 11,1%. Podobne średnie tempo wzrostu zaobserwowano wśród firm, które wzięły udział w rankingu TSL 2017. W przypadku firm z sektora prywatnego tempo wzrostu wg GUS było niższe – niespełna 8 proc. (7,9%). Udział przedsiębiorstw o liczbie pracujących powyżej 49 osób stanowił 45,5% w przychodach ogółem, a wzrost sprzedaży usług w tych jednostkach ukształtował się również na poziomie niespełna 8% (7,9%).

ROTHLEHNER - podnośniki koszowe nowe i używane Polecamy!

Każda firma, której częścią działalności jest praca na wysokościach, w którymś momencie staje przed problemem kupna sprzętu do prowadzenia prac. Firma Rothlehner oferuje w takich przypadkach pomoc swoich przedstawicieli handlowych, którzy z pełnym zaangażowaniem i znajomością tematu, przedstawią dostępne w ofercie firmy podnośniki koszowe i zwyżki.

Problemy mobilności miast w Unii Europejskiej

Ponad dwie trzecie ludności Europy mieszka na obszarach miejskich. W miastach pojawiają się problemy i znajdowane są rozwiązania. Panuje w nich sprzyjający klimat dla rozwoju nauki, technologii, kultury, innowacji, twórczości indywidualnej i kreatywności zbiorowej oraz dla przeciwdziałania skutkom zmiany klimatu.
Jednak miasta są również miejscami, w których kumulują się takie problemy, jak bezrobocie, segregacja i ubóstwo. To wszystko również wiąże się z komunikacją, która w polskich miastach ma przed sobą wiele wyzwań nie tylko wiążących się z brakiem infrastruktury technicznej, ale i organizacyjnej.

Jakie są najważniejsze korzyści z wdrożenia systemu WMS w magazynie?

Prowadzenie magazynu niezależnie od jego skali wiąże się z potrzebą szybkiej lokalizacji towarów lub surowców, które potrzebne są dla zamówień klientów, a w przypadku firm produkcyjnych do realizacji produkcji. Narzędziami wspierającymi prace magazynierów są rozwiązania klasy WMS. Aplikacje wspierają lokalizację położeń towarów, kierując pracowników magazynu w miejsca gdzie dany towar się faktycznie znajduje. W ten sposób ścieżki pobrań towarów mogą być znacznie zoptymalizowane, a pracownicy będą kierowani najszybszymi trasami pomiędzy regałami.

Wyzwania związane z organizacją przepływu informacji w łańcuchach dostaw

Przepływ informacji stanowi czynnik niezbędny dla funkcjonowania logistyki. Fakt ten wynika z definicji logistyki, wskazującej na integralność i nierozłączność przepływu ładunku i informacji o tym ładunku oraz przebiegu procesu dostawy. Przepływ informacji pomiędzy różnymi podmiotami w łańcuchu dostaw może występować w postaci sformalizowanej lub nieformalnej. Przekazywanie informacji w postaci sformalizowanej pociąga za sobą w wielu przypadkach konieczność standaryzacji informacji "wejścia" i "wyjścia". Przepływ informacji w takiej formie wymaga tworzenia procedur. Zakres tych procedur zależy zarówno od wartości handlowo-operacyjnych przekazywanych informacji jak i wielkości i rangi podmiotu uczestniczącego w danym łańcuchu dostaw.

Subskrybuj to źródło RSS