Zaloguj się

WIEDZA

Kanban - funkcje, zadania oraz różnice pomiędzy Kanbanem a tradycyjnymi systemami zamawiania i transportu materiałów

System Kanban jest niejednokrotnie definiowany, jako układ nerwowy szczupłej produkcji, ponieważ steruje on produkcją, tak jak mózg i nerwy sterują ludzkim ciałem, eliminując przy tym wszelkiego rodzaju marnotrawstwo w procesie. W języku japońskim Kanban oznacza kartę, którą można interpretować w tym systemie jako zlecenie, które towarzyszy materiałowi. Poszczególne karty służą identyfikacji części lub podzespołu, wskazując skąd pochodzą, gdzie zostały wyprodukowane i gdzie oraz w jakiej ilości powinny zostać przetransportowane.

Co warto wiedzieć zlecając przesyłkę kurierską?

Każdego tygodnia mieszkańcy Polski wysyłają tysiące paczek oraz przesyłek pocztowych. Przesyłki wysyłamy członkom naszej rodziny, bliskim oraz dalszym znajomym. Ci z nas, którzy prowadzą działalność gospodarczą, przesyłają również setki paczek do swoich klientów. Zarówno tym pierwszym jak i drugim zależy na  jak najszybszym dostarczeniu paczki do adresata, przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów oraz czasu potrzebnego na zrealizowanie wysyłki.

Strategiczna Karta Wyników jako narzędzie modelowania efektywności w obszarze dystrybucji - założenia teoretyczne

Efektywność jest pojęciem trudnym do jednoznacznego zdefiniowania i jednocześnie niezwykle istotnym w działalności przedsiębiorstw. Odnosi się do ich funkcjonowania i warunkuje rozwój. Postrzegana jest jako ważny czynnik wpływający na sukces przedsiębiorstw oraz budowanie przewagi konkurencyjnej. Wynika to przede wszystkim z warunków panujących obecnie w gospodarce rynkowej, gdzie przedsiębiorstwa narażone są na ogromną konkurencję i aby przetrwać, zobligowane są by jak najrozsądniej wykorzystywać dostępne zasoby, stale się rozwijać oraz efektywnie działać. Konieczne jest do tego stwierdzenie czy dotychczasowa działalność przyczyniła się do osiągnięcia zamierzonych celów oraz wskazanie obszarów, które należy udoskonalić w przyszłości. Stąd badanie efektywności jest niezbędne i pomocne zarówno w bieżącej działalności jak i w odniesieniu do przyszłości.

Wpływ rynku e-commerce na branżę TSL

W ostatniej dekadzie za sprawą dwucyfrowego wzrostu rynku e-commerce branża transportu i logistyki przeżywa prawdziwą rewolucję. Dynamiczny rozwój handlu internetowego to niewątpliwie największa siła napędowa rynku logistycznego. Szczególny beneficjentem wzrostu sprzedaży internetowej jest część rynku TSL reprezentowana przez firmy z sektora przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (tzw. KEP). To właśnie KEP jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Polsce, a liczba obsługiwanych przez niego przesyłek w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła o ponad 60%.

Analiza efektywności przyprodukcyjnych terminali kontenerowych

W transportach na dalekie odległości, zwłaszcza w przewozach międzynarodowych, znaczącą rolę odgrywa transport kontenerowy. Pozwala on na przewóz produktów bez potrzeby ich przeładowywania i zmniejsza ryzyko zarówno uszkodzenia produktów jak i ich kradzieży. Ponadto pozwala na uniknięcie części procedur celnych, jeżeli towar posiada karnet TIR. Przewóz kontenerów najczęściej odbywa się koleją lub drogą morską - w zależności od możliwości wysyłki i wymagań zawartych w umowie przewozu. Transport drogowy najczęściej pełni rolę łącznika pomiędzy stacjami kolejowymi i centrami logistycznymi, a docelowym odbiorcą.

Poziom obsługi klienta jako element zarządzania strategicznego przedsiębiorstwa

Odpowiednia obsługa klienta powinna być wpisana na stałe działalność każdego przedsiębiorstwa, którego zasadniczym celem jest osiągnięcie odpowiedniej wartości dodanej oraz wartości dla odbiorcy czyli zwiększenie zadowolenia klientów. Systemowe podejście i odpowiednie zaangażowanie wszystkich zasobów przedsiębiorstwa na pewno przyniesie pozytywne rezultaty, zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, przez poprawę organizacji pracy i efektywności organizacyjnej jak i na zewnątrz przez budowanie lepszej pozycji strategicznej. Celem opracowania jest opisanie relacji między potrzebami i oczekiwaniami klientów a strategią przedsiębiorstw, działających zgodnie z filozofią podnoszenia poziomu obsługi klienta. Zastosowanymi metodami badań są analiza fenomenologiczna treści dostępnych w badaniach i literaturze oraz badania ankietowe.

Bezpieczeństwo w transporcie materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną

Postępująca globalizacja i związany z nią wzrost zależności pomiędzy państwami spowodowały gwałtowny rozwój sieci transportowych różnych rodzajów oraz wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych w transporcie. W klasycznym ujmowaniu pojęcia logistyka bardzo często podkreśla się znaczącą rolę transportu, jako kluczowego elementu całego systemu logistycznego. Jeśli uwzględnić koszty struktury logistycznej, to transport stanowi nawet 75% kosztów ogółem, natomiast biorąc pod uwagę funkcje logistyczne (takie jak magazynowanie, składowanie, przewóz materiałów i wyrobów gotowych itd.) - stanowi on około 80% wszystkich działań.

Analiza efektywności eksploatacji magazynu, jako jednego z kosztów łańcucha logistycznego

W szeroko rozumianym procesie zarządzania łańcuchem dostaw logistyki jednym z kluczowych elementów jest magazynowanie. W związku narastającą konkurencją firmy starają się maksymalnie ograniczać wydatki związane z łańcuchem dostaw, aby pozostać atrakcyjnym dla potencjalnych nabywców towarów czy usług.

Zarządzanie eksploatacją systemów sterowania ruchem kolejowym

Istotnym zagadnieniem w eksploatacji systemów sterowania ruchem kolejowym (SRK) jest zarządzanie. Eksploatacja obiektu polega na takim sterowaniu jego działaniem, aby utrzymać jego parametry w dopuszczalnym przedziale zmienności i zachować korzystny stosunek uzyskanych efektów (korzyści) do ponoszonych nakładów. Zarządzanie natomiast obejmuje działania konieczne dla efektywnej realizacji procesu eksploatacji i obejmuje umiejętności jednoznacznego sprecyzowania celu działania, przygotowanie potrzebnych zasobów, ułożenie planu prac oraz kontrolę przebiegu ich realizacji. Do podstawowych funkcji zarządzania należy zaliczyć: planowanie, kierowanie i kontrolowanie. Realizacja każdej z tych funkcji wymaga od człowieka podejmowania ważnych decyzji.

Zarządzenie bezpieczeństwem i higieną pracy w magazynie - ogólna charakterystyka zakresu wymagań

Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy coraz częściej uznawane jest za element promocji przedsiębiorstwa oraz sposób na uzyskanie szeregu korzyści organizacyjnych i finansowych. Podejmowanie działań systemowych w obszarze BHP przyczynia się do poprawy wizerunku przedsiębiorstwa, szczególnie w lokalnej społeczności. Stanowi element prohumanistycznego nastawienia organizacji, powiązanego z możliwością zmniejszenia kosztów jej funkcjonowania.

Subskrybuj to źródło RSS