Zaloguj się

WIEDZA

Ile waży kilogram? - Rozmowa z Krzysztofem Sieczkarkiem, kierownikiem Laboratorium Urządzeń Elektronicznych w Instytucie Logistyki i Magazynowania

Michał Koralewski: Dlaczego słyszę w głośnikach brzęczenie, kiedy mój telefon zaczyna odbierać  połączenie przychodzące?
Krzysztof Sieczkarek: Wiemy, że telefon komórkowy to stacja radiowa, która nadaje i odbiera. W momencie, gdy jest w stanie czuwania, natężenia pola, które są emitowane w celu komunikacji ze stacją bazową są stosunkowo niskie. W momencie przychodzenia SMS czy w momencie nawiązywania rozmowy telefon optymalizuje swoją moc tak, by wystarczająco dobrze utrzymać jakość rozmowy czy też odebrać SMS. Taka zwiększona moc powoduje zwiększenie emisji i może spowodować wyindukowanie się napięć we wzmacniaczu akustycznym. Taki wzmacniacz też będzie działał jako odbiornik fal radiowych, następuje demodulacja i dźwięk, który normalnie występuje w postaci brzęczenia (sygnał cyfrowy) wchodzi do wzmacniacza, tam na układach akustycznych jest demodulowany i puszczony na głośniki. Jest to oczywiście skutek między innymi złego ekranowania takiego wzmacniacza.

Zastosowanie metod eksploracyjnej analizy tekstu w logistyce

W dzisiejszych czasach informacja na równi z kapitałem, pracą i wyposażeniem stała się podstawową wartością w przedsiębiorstwie, a zarazem warunkiem konkurencyjności firmy. Szczególne dbanie o nią, jej prawidłowy przepływ i synchronizację powinno stanowić podstawową kwestię przedsiębiorstwa.

Automatyczna identyfikacja obiektów w technologii RFID

Automatyczna identyfikacja (AutoID) obiektów (ludzi, zwierząt, przedmiotów) wiąże się z pozyskiwaniem danych do systemów komputerowych z wykorzystaniem kodów kreskowych, technologii RFID (Radio Frequency Identification) i metod biometrycznych. Szczególne zainteresowanie wzbudza w ostatnim okresie opracowana w połowie ubiegłego wieku technologia RFID, przez wiele lat nie znajdująca komercyjnego zastosowania ze względu na wysokie koszty oraz brak standardów dla urządzeń i systemów.

Modelowanie logistycznych przepływów w systemach gospodarki odpadami

Rozwiązanie problemu wynikającego z negatywnego wpływu odpadów generowanych przez człowieka zarówno w jednostkach przemysłowych jak również w gospodarstwach domowych, ogranicza się do realizacji działań zgodnie z przyjętym prawem. Rozporządzania, dyrektywy i ustawy stanowią marginalne granice działań systemów zagospodarowania odpadów.

Benchmarking jako kreator innowacyjności w logistyce miejskiej

Współcześnie miasta stały się idealnym miejscem realizacji funkcji celów szeroko rozumianej logistyki. Można stwierdzić, iż jawi się ona współcześnie jako "nowy paradygmat organizacji i zarządzania przepływami dóbr fizycznych i intelektualnych w przestrzeni kulturowej człowieka, w swej systemowej projekcji definiujący instrumentaria i procesy wiodące do doskonalenia sterowania układami bytu i gospodarowania".

Polski transport samochodowy w łańcuchach dostaw

W niniejszym opracowaniu zaprezentowano charakterystykę transportu samochodowego świadczącego o jego roli na rynku usług transportowych a co za tym idzie - w łańcuchu dostaw. Podany został, w formie zestawień i opisu, stan polskiego transportu samochodowego ładunków, z punktu widzenia liczby przedsiębiorstw i grup liczebności pojazdów ogółem w latach 1996-2010, jak też z podziałem na rodzaje przewozów tj. transport międzynarodowy i krajowy.

Wpływ przepisów ochrony środowiska morskiego na konstrukcję wybranych typów statków w aspekcie bezpieczeństwa jednostki transportowej

Jednostka transportowa powinna być zaprojektowana zgodnie z potrzebami armatora, przy równoczesnej zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa konstrukcyjnego (pojmowanego, jako zdolność przetrwania w warunkach eksploatacyjnych) jak i bezpieczeństwa ekologicznego (pojmowanego jako akceptowalne zagrożenie stwarzane przez jednostkę transportową dla środowiska naturalnego).

Transport wodny śródlądowy w obsłudze kontenerowych obrotów portów morskich

Polityka transportowa UE koncentruje się od lat na zaspokojeniu rosnących potrzeb w sposób przyjazny dla środowiska, czego efektem jest wzrost efektywności i bezpieczeństwa w transporcie. Niestety nadal, zarówno w transporcie ładunków jak i pasażerów, dominuje najbardziej szkodliwy dla środowiska transport samochodowy, a potencjał bardziej efektywnych i przyjaznych dla środowiska gałęzi transportu, czyli transportu kolejowego i wodnego śródlądowego, nie jest wykorzystany w przewozach na duże odległości.

Możliwość stosowania analizy struktury niezawodnościowej systemu w ocenie punktualności realizowanego procesu transportowego

Dynamiczny rozwój przemysłu narzuca konieczność rozwoju innym sektorom gospodarki. Jednym z nich jest transport. Przy różnorodnych procesach produkcyjnych realizowanych przez jedną fabrykę, wymagane są też różnorodne podzespoły i części.

Subskrybuj to źródło RSS