Zaloguj się

WIEDZA

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 2

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 1

Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 3

Interesującym jest fakt, że do produkcji popularnego Volkswagena "garbusa" w roku 1965 potrzebowano 4 893 części. Do montażu VW Golfa w roku 1988 ilość ta wzrosła do 6 843, natomiast współczesny samochód wyższej klasy wymaga już około 12 000 części.

Logistyk potrzebny od zaraz

Od początków 2012 roku branża logistyczna tętni życiem. Pojawiło się wiele czynników wskazujących na to, że branża logistyczna ma się bardzo dobrze, gdyż zapotrzebowanie na kurierów, kierowców czy dostawców wciąż wzrasta. Potwierdza to portal infopraca.pl, oraz donosi, że to zapotrzebowanie nie ulegnie przekształceniom, a raczej pozostanie niezmienne.

Transport pasażerski w wybranych aglomeracjach Ameryki i Azji

W Chinach reformy rolnictwa, wzrost wydajności produkcji i industrializacja kraju powodują, że wzrasta liczba ludności mieszkającej w miastach (w 2005 roku 31% ludności żyło w obszarach zurbanizowanych, w roku 2010 liczba ta zwiększyła się do około 40%, a po roku 2025 ma wzrosnąć aż do 60%). Podobnie w Stanach Zjednoczonych - większość ludności zamieszkuje miasta (kilkudziesięciomilionowe skupiska miejskie rozlokowane są wzdłuż Wschodniego Wybrzeża).

Poczta Polska wprowadza SSCC celem usprawnienia procesów nadawania i doręczania przesyłek poleconych

Poczta Polska to przedsiębiorstwo z ponad 450-letnią tradycją, będąca jedną z najstarszych instytucji w Polsce. Posiada około 8400 placówek pocztowych i jest jednym z największych operatorów pocztowych na rynku, nie tylko w Polsce, ale także w Europie Środkowej.

Projekt FLAVIA - optymalizacja intermodalnej logistyki transportu towarowego

W marcu 2011 Komisja Europejska opublikowała Białą Księgę dotyczącą transportu. Dokument ten znany pod nazwą "Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu - dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu" ma charakter strategiczny.

Zarządzanie zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstw rolnych

Od opublikowania w 1987 roku tak zwanego Raportu Brundtland niewiele terminów zrobiło tak zawrotną karierę, jak pojęcie zrównoważonego rozwoju (ZR). Obecnie obowiązek ochrony środowiska nie jest już traktowany jako pozostający w konflikcie z interesami gospodarki, lecz wręcz jako element prawidłowego gospodarowania.

Symulacja logistycznego systemu produkcji z wykorzystaniem pakietu Dosimis-3 - cz. 2

Symulacja logistycznego systemu produkcji z wykorzystaniem pakietu Dosimis-3 - cz. 1

Umożliwia on analizę przyczyn i miejsc występowania zakłóceń, zatorów i przerw w przepływie materiałów, powstających podczas pracy systemu, przeciwdziałając tym samym niepożądanym skutkom wpływającym na obniżenie efektywności wykorzystania całego systemu przedsiębiorstwa.

Rynki transportowe i ich racjonalizacja jako efekt zrównoważonego rozwoju transportu i logistyki - cz. 1

Rynki transportowe i ich racjonalizacja jako efekt zrównoważonego rozwoju transportu i logistyki - cz. 2

Rynki transportowe jako instrumenty regulacji sektora TSL
Sektor transportowo - logistyczny (TSL) musi być postrzegany przez pryzmat działalności jaką realizuje w ramach szeroko rozumianych procesów gospodarowania w sferze zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji oraz zwrotów.

Zarządzanie procesem odzyskiwania produktów odpadowych w sektorze usług motoryzacyjnych

Sektor usług motoryzacyjnych jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż w Polsce. Cechuje go duży stopień złożoności oraz różnorodność form, struktur organizacyjnych, w tym sposobów prowadzenia działalności gospodarczej. Na taki obraz sektora dodatkowo wpływa turbulentne otoczenie - zwłaszcza zmieniające się wymagania dotyczące bezpieczeństwa ekologicznego stawiane producentom samochodów.

Możliwości budowania przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw sektora MŚP w oparciu o innowacje, jako forma zrównoważonego rozwoju

Podniesienie poziomu innowacyjności w skali makro i mikro zostało wpisane zarówno do Strategii Lizbońskiej, jak i Strategii "Europa 2020" jako kluczowy czynnik wzrostu gospodarczego Unii Europejskiej. Działalność innowacyjna traktowana jest jako ważny element zrównoważonego rozwoju. W artykule podjęto próbę analizy możliwości budowania przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw sektora MŚP w oparciu o innowacje, wskazano główne obszary ich oddziaływania oraz bariery utrudniające działalność innowacyjną.

Subskrybuj to źródło RSS