Zaloguj się

WIEDZA

Minimalizacja kosztów związanych z opóźnieniami pociągów w obszarach sieci kolejowej

Koszty opóźnień pociągów, które są ponoszone przez klientów kolei były w niewielkim stopniu zauważane i uwzględniane przez samą kolej. Dotyczy to zarówno opóźnień pociągów pasażerskich jak i towarowych. Sytuacja ta zmieniła się, ze względu na wejście w życie przepisów rozporządzenia nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 roku w sprawie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, którego kolejne przepisy zaczęły obowiązywać od 1 lipca 2011 roku.

Najważniejsze porty transportu morskiego i śródlądowego w Niemczech i Polsce

Położenie regionu nad morzem czy też wzdłuż biegu dużej rzeki zawsze wpływało na rozwój regionu. Miasta położone nad morzem lub rzeką były miejscem wymiany towarów, kontaktów ludzi z różnych stron świata czy krajów, miejscem powstawania nowych poglądów.

Cykle koniunkturalne i ich wpływ na rynki transportowe i sektor transportu

Działalność gospodarcza realizowana w transporcie, a właściwie w sektorze TSL, jest odzwierciedleniem mechanizmu funkcjonowania rynków właściwych dla tego sektora. Nie ma ona cech statycznych. Charakteryzuje się zawsze określoną dynamiką, a więc wahaniami w czasie wyrażającymi się w postaci z niekiedy znacznych zmian podaży efektywnej usług - zarówno jej skali, jak też i struktury.

Analiza korzyści i barier zastosowania systemów informatycznych w logistyce dystrybucji

Celem każdego racjonalnie funkcjonującego przedsiębiorstwa w warunkach rynkowej gospodarki jest osiągnięcie jak największego zysku. Dowolna inwestycja w organizacji gospodarczej powinna być przede wszystkim uzasadniona ekonomicznie oraz narzędziem tworzenia przewagi konkurencyjnej. Można to osiągnąć między innymi poprzez wykorzystanie technologii informatycznych i decyzyjnych funkcjonujących w przedsiębiorstwie.

Modele symulacyjne w systemach logistyki zwrotnej

Prowadzenie działalności gospodarczej niezaprzeczalnie łączy się z powstawaniem przepływów nie będących bezpośrednim następstwem procesów produkcji. Odnoszą się one do różnych podmiotów funkcjonujących na rynku - zarówno firm, jak i ostatecznych konsumentów. Potrzeba sklasyfikowania działań związanych z zagospodarowaniem "ubocznych efektów działalności gospodarczej" była przyczyną wydzielenia obszaru wiedzy praktycznej, jaką jest logistyka zwrotna.

Ocena ryzyka związanego z transportem kolejowym materiałów niebezpiecznych

Identyfikacja przyczyn powstawania zagrożeń w transporcie materiałów niebezpiecznych
Rozpatrując zagrożenia - możliwości zajścia zdarzenia niepożądanego, (tzn. takiego którego skutkiem są straty), w systemie transportowym, trzeba poprawnie ocenić rodzaj zdarzenia i ustalić jego kategorię. Pozwoli to na odpowiednie postępowanie wobec zaistniałej sytuacji, a więc na podjęcie prawidłowych działań w celu przeciwdziałania skutkom tego typu zdarzenia.

Zarządzanie zapasami w sektorze paliw płynnych w Polsce metodą na wzrost poziomu konkurencyjności

Obserwowane w ostatnich latach zmiany koniunktury w gospodarce światowej, związana z nimi rosnąca niepewność popytu i wzrastająca konkurencja skłania przedsiębiorstwa do ciągłych poszukiwań nowych koncepcji zarządzania. Świadomości uczestników rynku, oferujących swój produkt, usługę, nie zadowala wartość sama w sobie wysokiej ceny własnej marki czy jakości oferowanego produktu. Dlaczego tak jest?

Zarządzanie zwrotami (return management) w łańcuchu dostaw

W ostatnim czasie nasiliło się zainteresowanie zwrotami towaru. Zarządzanie zwrotami (return management) przykuwa uwagę zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Ważne są tu zagadnienia związane z efektywnością zarządzania samym procesem, a także przyczyny zwrotów, wdrażanie skutecznej polityki zwrotów oraz jej wpływ na rentowność sprzedaży, obsługę klienta i relacji między tymi kategoriami.

Logistyczne zastosowania systemów informacyjnych

W myśl marketingowej zasady 4P: Product, Place, Price, Promotion (Produkt, Miejsce, Cena, Promocja), o powodzeniu produktu na rynku decyduje nie tylko właściwa promocja, lecz także jego cechy, jakość, cena oraz dostępność towaru w określonym czasie i miejscu. Dlatego firmy logistyczne i wewnętrzne działy zaopatrzenia i dystrybucji poszczególnych przedsiębiorstw odgrywają tak ważną rolę we współczesnym biznesie.

Subskrybuj to źródło RSS