Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka sklepów internetowych jako element strategii ich rozwoju

Celem artykułu jest zbadanie w jaki sposób logistyka tworzy wartość dodaną w handlu internetowym i staje się źródłem przewagi konkurencyjnej na polskim rynku e-commerce. Badania przeprowadzono w 2009 r. z wykorzystaniem internetowego kwestionariusza ankiety oraz z wykorzystaniem metodologii grup fokusowych. Wykazano, że właściciele i pracownicy polskich sklepów internetowych są świadomi tego jak ważna jest logistyka w prowadzeniu ich działalności.

Optymalizacja wykorzystania przestrzeni magazynowej - kontenery siatkowe

Wybór odpowiednich pojemników do magazynowania i przenoszenia towarów zależy od trzech czynników – rodzaju przechowywanych produktów, wielkości i konstrukcji przestrzeni magazynowej oraz posiadanego budżetu. Gdy chcemy oszczędzić miejsce w magazynie, składujemy produkty o określonych gabarytach i wadze maksymalnie półciężkiej, warto postawić na ekonomiczne rozwiązania, jakimi są kontenery siatkowe.

Problem optymalizacji tras w dystrybucji ładunków na obszarach zurbanizowanych

Transport towarów w miastach ma duży wpływ na efektywność gospodarki, jakość życia, dostępność i atrakcyjność społeczności lokalnej. Niestety na chwilę obecną tym zagadnieniom poświęca się niewiele uwagi w porównaniu do transportu pasażerskiego. Transport towarów stanowi z jednej strony główny czynnik umożliwiający rozwój większości działań gospodarczych i społecznych zachodzących w obszarach miejskich, co związane jest zarówno z zaopatrzeniem sklepów oraz miejsc pracy i wypoczynku, jak i z gospodarką odpadami.

Zastosowanie teorii kolejek do analizy i oceny procesu transportowego w centrum logistycznym

W artykule metodę kolejkową zastosowano do analizy oraz oceny stopnia obciążenia strumieniem ładunków centrum logistycznego. Badania prowadzone są w celu ustalania optymalnego rozmiaru oraz wyposażenia nowo projektowanych obiektów logistycznych. Do przeprowadzenia analizy wykorzystano pakiet komputerowy WinQsb. W literaturze problemu można spotkać różne definicje oraz klasyfikacje centrów logistycznych.

Logistyka w działaniach wybranych podmiotów i instytucji w sferze promocji agroturystyki na przykładzie województwa małopolskiego

Promocja w agroturystyce jest bardzo ważna. Od niej zależą przyjazdy turystów do gospodarstw agroturystycznych. Działania promocyjne stosują wiejscy kwaterodawcy samodzielnie, ale także nierzadko są w tej materii wspierani przez różne podmioty i instytucje. W rozwoju promocji usług agroturystycznych dużą rolę odgrywają stowarzyszenia agroturystyczne, władze lokalne, oraz ośrodki doradztwa rolniczego.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - wiosna 2014

Niniejszy raport o rynku nieruchomości "Marketbeat - wiosna 2014", został przygotowany przez Dział Marketingu we współpracy z Działem Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield. Eksperci firmy podsumowali polski rynek powierzchni biurowych, handlowych, magazynowych i hotelowych w 2013 r.

Outsourcing usług logistycznych w przemyśle spożywczym

Zarządzanie logistyką nie jest nowym pojęciem. Może stanowić główne źródło przewagi konkurencyjnej dla przedsiębiorstwa. W niektórych branżach koszty logistyczne stanowią znaczną część kosztów całkowitych. Dlatego też wydaje się zasadne przekazanie niektórych usług logistycznych zewnętrznej firmie specjalistycznej, co może wpłynąć na zwiększenie wydajności oraz obniżenie kosztów łańcucha dostaw.

Dlaczego warto stosować rozwiązania oparte o standardy GS1 w zakresie identyfikowalności?

Traceability, znane w nomenklaturze polskich przepisów i norm jako identyfikowalność, to zdolność śledzenia (odtworzenia historii) przepływu dóbr w łańcuchach i sieciach dostaw wraz z rejestracją parametrów identyfikujących te dobra oraz wszystkie lokalizacje objęte przepływem. Zapewnienie bezpieczeństwa dostarczanych na rynek produktów wiąże się z rejestrowaniem i gromadzeniem danych na ich temat na każdym etapie łańcucha dostaw żywności, a więc na poziomie każdego z przedsiębiorstw biorących udział w tym łańcuchu.

Nowe trendy w opakowalnictwie artykułów spożywczych w kontekście logistycznych funkcji opakowań

Opakowanie to jeden z elementów tworzących wizerunek firmy. Za pomocą opakowania nie tylko przekazujemy informacje o produkcie i przyciągamy uwagę potencjalnych klientów, ale wskazujemy również na motto firmy i jej misję. Wybór opakowania musi być więc zintegrowany ze strategią firmy i samym produktem.

Systemy informacyjne i ich zastosowanie w logistyce produktów żywnościowych

Logistyka obecnie należy do najszybciej rozwijających się nauk na świecie. Wzniosła się na wyżyny z chwilą, gdy transport wyszedł poza granice własnego kraju, ponieważ to pion logistyczny odpowiedzialny jest za wypełnienie powstającej luki przestrzenno - czasowej pomiędzy producentami, a konsumentami na całym świecie. Dla zapewnienia sprawności działania i odpowiedniego ze sobą połączenia niezbędne jest istnienie w każdej firmie systemów informatycznych.

Subskrybuj to źródło RSS