Zaloguj się

WIEDZA

Modele symulacyjne w systemach logistyki zwrotnej

Prowadzenie działalności gospodarczej niezaprzeczalnie łączy się z powstawaniem przepływów nie będących bezpośrednim następstwem procesów produkcji. Odnoszą się one do różnych podmiotów funkcjonujących na rynku - zarówno firm, jak i ostatecznych konsumentów. Potrzeba sklasyfikowania działań związanych z zagospodarowaniem "ubocznych efektów działalności gospodarczej" była przyczyną wydzielenia obszaru wiedzy praktycznej, jaką jest logistyka zwrotna.

Ocena ryzyka związanego z transportem kolejowym materiałów niebezpiecznych

Identyfikacja przyczyn powstawania zagrożeń w transporcie materiałów niebezpiecznych
Rozpatrując zagrożenia - możliwości zajścia zdarzenia niepożądanego, (tzn. takiego którego skutkiem są straty), w systemie transportowym, trzeba poprawnie ocenić rodzaj zdarzenia i ustalić jego kategorię. Pozwoli to na odpowiednie postępowanie wobec zaistniałej sytuacji, a więc na podjęcie prawidłowych działań w celu przeciwdziałania skutkom tego typu zdarzenia.

Zarządzanie zapasami w sektorze paliw płynnych w Polsce metodą na wzrost poziomu konkurencyjności

Obserwowane w ostatnich latach zmiany koniunktury w gospodarce światowej, związana z nimi rosnąca niepewność popytu i wzrastająca konkurencja skłania przedsiębiorstwa do ciągłych poszukiwań nowych koncepcji zarządzania. Świadomości uczestników rynku, oferujących swój produkt, usługę, nie zadowala wartość sama w sobie wysokiej ceny własnej marki czy jakości oferowanego produktu. Dlaczego tak jest?

Zarządzanie zwrotami (return management) w łańcuchu dostaw

W ostatnim czasie nasiliło się zainteresowanie zwrotami towaru. Zarządzanie zwrotami (return management) przykuwa uwagę zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Ważne są tu zagadnienia związane z efektywnością zarządzania samym procesem, a także przyczyny zwrotów, wdrażanie skutecznej polityki zwrotów oraz jej wpływ na rentowność sprzedaży, obsługę klienta i relacji między tymi kategoriami.

Logistyczne zastosowania systemów informacyjnych

W myśl marketingowej zasady 4P: Product, Place, Price, Promotion (Produkt, Miejsce, Cena, Promocja), o powodzeniu produktu na rynku decyduje nie tylko właściwa promocja, lecz także jego cechy, jakość, cena oraz dostępność towaru w określonym czasie i miejscu. Dlatego firmy logistyczne i wewnętrzne działy zaopatrzenia i dystrybucji poszczególnych przedsiębiorstw odgrywają tak ważną rolę we współczesnym biznesie.

Koopetycja jako kierunek rozwoju współczesnych procesów konkurencji jakości usług logistycznych

 

 

 

Dynamiczny rozwój usług logistycznych w coraz bardziej złożonym, globalnym środowisku gospodarczym powoduje, iż nie ma miejsca na błędy. Sprawność współpracy z partnerami w ramach realizowanych procesów gospodarczych związanych z przepływem ładunków i informacji, nigdy nie była tak ważna jak obecnie.

Procesy logistyczne w gospodarce stałymi odpadami komunalnymi

Efektywność gospodarki stałymi odpadami komunalnymi zależy w dużej mierze od sposobu zorganizowania procesów logistycznych w jej obrębie. Specyfika stałych odpadów komunalnych jako przedmiotu przepływów w kanałach logistycznych polega na tym, że ich wartość jest niewielka, może jednak zostać znacznie podwyższona w wyniku odpowiedniego gromadzenia i zbierania odpadów, a następnie ich przetransportowania do odpowiednich miejsc.

Analiza porównawcza kosztów połączenia intermodalnego Niemcy-Włochy

Intermodalne łańcuchy logistyczne łączą ze sobą dowolne punkty na kuli ziemskiej wykorzystując nawet kilka gałęzi transportu. W przewozach intermodalnych bierze udział wiele podmiotów: załadowcy, przewoźnicy, zarządcy infrastruktury, operatorzy przewozów intermodalnych, spedytorzy. Usługa transportowa w odniesieniu do przewozów intermodalnych ma charakter kompleksowy i jest każdorazowo dostosowana do potrzeb ładunku i trasy.

Rozwiązania usprawniające system transportu miejskiego

Przedmiotem badań logistyki miejskiej są zagadnienia celowo zorganizowanego i zintegrowanego przepływu strumieni towarowo-materiałowych, ludzi i informacji w aglomeracji miejskiej. Problemy te obejmują m. in.: zagadnienie dostępności komunikacyjnej miasta, zaopatrzenie obiektów handlowych, zaopatrzenie w wodę i energię, odprowadzania ścieków, usuwania i utylizacji odpadów, budowy i utrzymania sieci telekomunikacyjnych oraz dbałość o środowisko naturalne.

Subskrybuj to źródło RSS