Zaloguj się

WIEDZA

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 2

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 1

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 3

Kryteria optymalizacji, jakie należałoby uwzględnić dokonując planowania, to:
1. Minimalizacja poziomu zapasów w całym łańcuchu dostaw, na którą składają się następujące podkryteria:

Przewaga otwartych technologii wykorzystywanych w logistyce w oparciu o standardy GS1

Technologie logistyczne
W czasach globalizacji gospodarek coraz większą rolę odgrywa możliwość szybkiego i swobodnego przepływu dóbr. Sprzyja temu znoszenie barier zarówno handlowych, politycznych i ekonomicznych, jak również rozwój technologii logistycznych. Te ostatnie w znaczny sposób przyczyniają się do automatyzacji procesów logistycznych przedsiębiorstw, nie tylko w sferach gospodarki magazynowej, zaopatrzeniowej, czy dystrybucyjnej, ale także tych wspomagających sterowanie zapasami, organizację produkcji oraz prognozowanie popytu.

Kryteria oceny źródeł zaopatrzenia dostawców jako element doskonalenia procesów logistycznych

Międzynarodowa konkurencja, presja kosztowa i w związku z nią korzystanie z offshoringu oraz outsourcingu (global sourcing), rewolucja informacyjna, a także nowe rozwiązania techniczne to główne siły prowadzące do wzrostu złożoności dzisiejszych łańcuchów dostaw. Powstające sieci dostaw nabierają coraz większego stopnia skomplikowania, który w warunkach globalnych oznacza dla przedsiębiorstw pojawienie się nowych form ryzyka. Przykładowo, posiadanie przez organizację partnerów gospodarczych zlokalizowanych w znacznej odległości od niej oznacza zawężoną możliwość ich nadzoru i wzrost niepewności towarzyszącej współpracy gospodarczej.

Modelowe rozwiązanie składowania towaru w systemie wąskich korytarzy i kompletacji dynamicznej w oddzielnej strefie

Przed przystąpieniem do projektowania każdego systemu magazynowego należy zidentyfikować cel jaki stoi przed nowo projektowanym systemem oraz ograniczenia wynikające ze składowanym w nim materiałów, struktury dostaw i wysyłek, wielkości przepływu materiału na wejściu i wyjściu oraz kosztów obsługi procesu. W artykule skupimy się na omówieniu modelu, który został wybrany dla założeń projektowych wynikających z analizy przepływu ładunku w magazynie i oczekiwań klienta.

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 1

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 2

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 3

Artykuł, w świetle badań operacyjnych, stanowi pierwszy etap procesu rozwiązywania problemów decyzyjnych, jakim jest identyfikacja i werbalny opis problemu. Faza ta polega na wszechstronnym rozpoznaniu problemu decyzyjnego i zbadaniu wszystkich zjawisk towarzyszących mu oraz wpływających na jego rozwiązanie.

Z etykietą

Sztuka wojenna w starożytnych Chinach - aspekty logistyczne

Sun Tzu i Sun Pin byli nie tylko wnikliwymi teoretykami sztuki wojennej, którzy w swoich traktatach również rozpatrywali wybrane zagadnienia z zakresu logistyki wojskowej, ale przede wszystkim byli dowódcami, którzy osiągnęli znaczące sukcesy militarne. W wojnie między państwami Wu i Cz'u, Sun Tzu w kampanii, która miała przesądzić o losach wojny, do przemieszczenia wojsk wykorzystał na przykład transport wodny śródlądowy.

Uwaga, reklamacja!

Kwestie niewykonania lub nienależytego wykonania umów przewozu stanowią ważkie zagadnienia na gruncie obowiązującego prawa przewozowego. Mając na względzie powszechność i masowość zawieranych umów przewozu w warunkach życia codziennego, Ustawodawca swoiście uregulował przedsądowe obowiązki podmiotów, zamierzających dochodzić swych praw z tytułu umów przewozu.

Nowy sposób komunikacji w logistyce stał się powszechny

Sytuacja na rynku jest trudna, ceny usług transportowych wciąż rosną, a problemy w krajowym transporcie mogą się pogłębiać. Nadszedł też czas wymiany taboru - auta są stare i niewiele firm może sobie pozwolić na finansowanie inwestycji gotówką. A leasing kosztuje. Stawki są bardzo niskie i rośnie liczba firm działających w transporcie międzynarodowym. Do tego dochodzą koszty paliwa, które obok wynagrodzenia dla kierowców są najważniejszym elementem decydującym o cenie za transport. Dodatkowo należy uwzględnić wpływ opłat po wprowadzeniu elektronicznego poboru myta dla samochodów ciężarowych oraz opłat za autostrady, co ma duże przełożenie na obowiązujące stawki. Jest to powodem poszukiwania oszczędności.

Green logistics a stacje rozrządowe

W Europie transport stanowi jedyny sektor, w którym zużycie energii i emisji CO2 rośnie. Europejska Agencja Środowiska (EEA) oszacowała, że przy obecnych trendach emisje w sektorze transportu do 2050 roku będą większe niż założone całkowite ograniczenia emisji, przyjęte dla wszystkich sektorów transportu w Europie. Na posiedzeniu Rady ds. Ochrony Środowiska w 2009 roku europejscy ministrowie środowiska ustalili, że niezbędne jest ustalenie celu prowadzącego do obniżenia poziomu emisji w Unii Europejskiej, określając redukcję emisji o 80 - 95% do 2050 roku.

Innowacje technologiczne w logistyce organizacji usługowych

Sformułowania zawarte w definicji logistyki, opracowanej przez Council of Logistics Management informują, że działania logistyczne związane są między innymi z obsługą klienta, prognozowaniem popytu, przepływem informacji, lokalizacją miejsc produkcji, procesami zaopatrzeniowymi, czynnościami manipulacyjnymi etc. Zgodne jest to z teorią przedsiębiorstwa prezentowaną przez J. Schumpetera, który uważał że organizacje dzięki własnej aktywności dokonują innowacji w postaci wdrażania i wprowadzania nowych produktów i usług oraz nowych form organizacji i sprzedaży, które prowadzą do wytwarzania zupełnie nowych produktów.

Subskrybuj to źródło RSS