Zaloguj się

WIEDZA

Pakiet Mobilności nakłada nowe obowiązki na spedytorów

Wiele już powiedziano o obowiązkach przewoźników i ewentualnych sankcjach za nieprzestrzeganie Pakietu Mobilności. To jednak nie jedyna grupa uczestników operacji przewozowych, których obejmują jego postanowienia. Art. 14a rozporządzenia (UE) 2020/1055A nakłada dodatkowe zobowiązania na podmioty organizujące przewozy, w tym spedytorów.

LCL dla branży beverage – co trzeba wiedzieć przed podjęciem decyzji?

Importerzy, przygotowując się do organizacji dostaw wina i innych napojów z różnych miejsc na świecie, stają przed wyborem odpowiedniej metody ich wysyłki. Kiedy ładunek nie wystarczy do wypełnienia całego kontenera, najlepszym rozwiązaniem w transporcie morskim jest LCL. Hillebrand Gori, specjalizujący się w organizacji globalnych łańcuchów dostaw dla beverage, przygotował krótki przewodnik na temat LCL - na czym polega i dlaczego może być idealnym wyborem dla firmy winiarskiej.

Przepisem w absurd - kary umowne w zleceniach transportowych

Kary umowne powinny chronić interesy zlecających, jednak bywają one niekiedy sposobem na ścięcie wydatków lub dodatkowy zarobek kosztem wykonawców. Choć w branży TSL kary umowne w zleceniach transportowych są stosowane bardzo często, zasadność wielu z nich budzi wątpliwości, a niektóre, w świetle prawa, ocierają się o absurd.

Nawet 30 tys. etykiet do produkcji jednego samochodu! Rola oznakowania w branży automotive

Branża automotive wymaga od producentów stosowania się do rygorystycznych norm na każdym etapie produkcji pojazdów. Jednym z takich wymagań jest oznakowanie odporne na wpływ czynników obecnych podczas procesów produkcyjnych oraz wieloletnią eksploatację. Wybór certyfikowanego dostawcy stanowi gwarancję stosowania trwałych i czytelnych etykiet, pozwalając producentom spełnić wymogi globalnego przemysłu motoryzacyjnego.

Z etykietą

5 skutecznych rozwiązań na optymalizację kosztów dostaw

Szukasz sposobów na obniżenie kosztów dostawy, ale nie wiesz, gdzie szukać oszczędności? Twój łańcuch dostaw działa naprawdę dobrze: zespół jest kompletny, liczba zamówień naprawdę duża, a dostawy wychodzą na czas. Jesteśmy specjalistami od optymalizacji pracy i kosztów. W tym tekście podpowiadamy, jak w na pozór drobnych zmianach kryją się znaczne oszczędności.

Jaki będzie 2023 rok w branży TSL?

Spowolnienie gospodarcze skutkujące mniejszą ilością zleceń, wzrost cen paliw i opłat drogowych, rosnące stopy procentowe, niepokojąca konkurencja cenowa, problemy z zatrudnieniem czy zmiany, jakie przyniósł Pakiet Mobilności – to tylko niektóre z problemów, z jakimi musieli mierzyć się w ostatnim czasie przedstawiciele rynku transportu, spedycji i logistyki Czy trudna sytuacja na rynku TSL utrzyma się również w 2023 roku?

Subskrybuj to źródło RSS