Zaloguj się

WIEDZA

Małe i średnie firmy ze strategiami ESG

Najmniejsze firmy w Polsce nie mają wątpliwości, że podejmowanie działań mających na celu ochronę środowiska i przeciwdziałanie zmianom klimatycznym jest ważne. Z raportu EFL i Credit Agricole Bank Polska „Diagnoza poziomu wiedzy i praktyk z obszaru ESG w mikro i małych firmach” wynika, że większość mikro i małych przedsiębiorstw posiada strategię zrównoważonego rozwoju w formie oddzielnego dokumentu, części innego lub niepisanych zasad (68%). Może to wynikać z rosnących w tym zakresie oczekiwań klientów i instytucji finansowych, na co wskazuje odpowiednio 56% i 51% respondentów. Najczęściej firmy wprowadzają u siebie recykling (74%) i termomodernizację budynków (52%). Rzadziej inwestują w zielone technologie produkcyjne (32%) oraz niskoemisyjny transport (39%).

Z etykietą

Transport morski od podstaw

Transport morski to jedno z najstarszych i najbardziej wszechstronnych rozwiązań logistycznych na świecie. Od zawsze stanowił podstawę szlaków handlowych i tworzył podwaliny transportu międzynarodowego. Wraz z biegiem czasu transport morski coraz bardziej się rozwijał i specjalizował, próbując jednocześnie radzić sobie z wyzwaniami i czyhającymi na wodzie niebezpieczeństwami.

Jak logistyka zwrotów wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym?

W czerwcu 2024 GXO opublikowało swój raport wpływu ESG za 2023 rok. Kiedy patrzę na skalę naszych globalnych wysiłków, jestem zarówno pod wrażeniem tego, jak złożone i trudne mogą wydawać się wyzwania stojące przed naszą planetą i ludźmi, a jednocześnie zbudowana tym, jak wiele firmy, takie jak GXO, robią, aby im sprostać.Wspólne wyzwania wymagają wspólnych rozwiązań. Jako światowy lider w dziedzinie najbardziej nowoczesnych rozwiązań logistycznych i magazynowych, GXO ma wyjątkową pozycję, aby współpracować z naszymi klientami z różnych branż i obszarów geograficznych w procesie przechodzenia na gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ciągu ostatniego roku mieliśmy okazję współpracować z wieloma wiodącymi markami w zakresie naprawy i zmiany przeznaczenia istniejących produktów oraz recyklingu i ponownego wykorzystania materiałów, od butów i odzieży po elektronikę użytkową i sprzęt AGD. Więcej informacji można znaleźć w raporcie.

Czy warto inwestować w transport intermodalny?

Transport intermodalny zyskuje coraz większą popularność na całym świecie, a jego rozwój ma istotne znaczenie dla globalnej logistyki i handlu. Wykorzystanie różnych środków transportu w ramach jednej operacji logistycznej przynosi liczne korzyści zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla środowiska. W niniejszym artykule przyjrzymy się, czym jest transport intermodalny, jakie są jego zalety i wady oraz dlaczego warto rozważyć inwestowanie w ten rodzaj transportu.

DACHSER stawia na następne pokolenie

Branża logistyczna boryka się z niedoborem młodych kierowców już od dawna. Wymaga to wdrożenia atrakcyjnych i nowoczesnych koncepcji szkoleniowych, wspierających rozwój młodych talentów. Koncepcji takich jak DACHSER Service und Ausbildungs GmbH, która już od dziesięciu lat wyznacza standardy w szkoleniu kierowców w sektorze logistycznym. Oddział w Bremie był częścią tego przedsięwzięcia od samego początku.

Logistyka 4.0: Magazyny na ścieżce automatyzacji i robotyzacji

Na przestrzeni ostatnich lat procesy automatyzacji i robotyzacji postępują w niezwykle szybkim tempie rewolucjonizując światową gospodarkę i biznes. Jedną z branż, która szczególnie mocno dostrzega efekty tych zmian jest branża logistyczna. W obliczu dynamicznego wzrostu skali realizowanych operacji oraz rosnących wymagań klientów w zakresie czasu dostawy i dostępności informacji, obrała ona kierunek na rozwój technologiczny. Jakie rozwiązania są konkretnie wdrażane i jakie korzyści kryją się za nimi? Eksperci FM Logistic i Polskiego Instytutu Transportu Drogowego (PITD) w raporcie Automatyzacja i robotyzacja w logistyce kontraktowej przyjrzeli się kluczowym trendom i technologiom stosowanym m.in. na potrzeby cyfryzacji magazynów.

Sezon urlopowy na polskich drogach 

Ponad jedna trzecia wszystkich krajowych podróży turystycznych Polaków przypada na okres wakacyjny, czyli lipiec i sierpień[1]. Wielu zwiedzających jako środek transportu wybiera samochód. Dane ze Stacji Ciągłego Pomiaru Ruchu wskazują, że ruch turystyczno-rekreacyjny na drogach w okresie wakacyjnym jest nawet o 50 proc. większy, niż w pozostałych miesiącach.[2] W transporcie liczy się czas dostawy, a ten może się znacząco wydłużyć przez zakorkowane ulice, trwające remonty drogowe, a także letnie zakazy ruchu dla ciężarówek. Sprawdź, gdzie mogą występować utrudnienia na trasach.

Work-life balance pracownika TSL

Karta sportowa, ubezpieczenie na życie czy owocowe środy to już standard wśród benefitów pozapłacowych. Jednak w rankingu najpopularniejszych świadczeń to nie one zajmują pierwsze miejsca. W ostatnich latach zatrudnieni znacznie bardziej doceniają dofinansowania, np. do dojazdów do pracy czy posiłków, a coraz częściej w pakiecie z opieką medyczną pojawia się również wsparcie psychologiczne. Klasyczne systemy motywacyjne ustępują miejsca działaniom wspierającym well-being pracowniczy i są ku temu ważne powody.

Ile kosztuje brak pracowników?

Największe koszty dla firm generują nie najlepiej opłacani pracownicy, a Ci, których nie ma. Niedobry kadrowe, szczególnie w obszarze pracy niespecjalistycznej, niosą za sobą szereg konsekwencji w postaci strat, których skala i wielowymiarowość sprawia, że firmy zwykle nie są w stanie ich zmierzyć.

Zmiany na rynku integrują usługi logistyczne

Świat się zmienia, a wraz z nim rynek. Zmiany w geopolitycznej sile i interesach w połączeniu z łańcuchami dostaw znajdującymi się pod niemal stałym napięciem podkreślają potrzebę opracowania nowych koncepcji. W przypadku logistyki oznacza to osiągnięcie najlepszej możliwej integracji globalnych kompleksowych rozwiązań transportowych i z zakresu logistyki kontraktowej.

Subskrybuj to źródło RSS