Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Transport elementów wyposażenia wnętrz bez uszkodzeń

Obite, porysowane lub połamane części mebli przy transporcie to jeden z najgorszych scenariuszy nie tylko dla klientów, ale i dla producentów wyposażenia. Niektóre zniszczenia mogą sprawić, że dany element staje niezdatny do użytku, a jego wymiana wiąże się z dodatkowymi kosztami i długim czasem oczekiwania. Aby uniknąć tego typu sytuacji, warto postawić na rozwiązania, które doskonale sprawdzą się przy zabezpieczeniu produktów na etapie produkcyjnym, jak i podczas przewozu. O tym, jak zabezpieczyć je przed transportem opowiada Piotr Jakubczyk, Kierownik Sprzedaży DIY & OEM w firmie Thermaflex.

Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów

Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci, którzy oferują usługi wielokanałowe. Niestabilna sytuacja gospodarcza przyniesie jednak podwyżki, a to nie podoba się e-konsumentom, którzy szukając oszczędności oczekują darmowej obsługi od sprzedawców. Spora część z nich ma także interesujące postulaty w kwestiach ekologii, choć niewielu chce płacić za ochronę klimatu.

Skalowanie startupów jest kluczem do ekspansji na globalnym rynku

W 2022 roku 47 europejskich firm po raz pierwszy osiągnęło wartość rynkową przekraczającą 1 miliard dolarów, w porównaniu do 69 w roku poprzednim - wynika z najnowszych danych firmy badawczej Sifted. Choć jest to wciąż ponad trzy razy więcej niż w 2020 roku, to teraz jest dobry moment, aby przeanalizować swoje stare praktyki i wartość, jaką tworzy biznes. Dzięki temu firma będzie miała silniejszą pozycję, gdy rynek ponownie ulegnie zmianie - uważa Paulius Insoda, CEO w NFQ Technologies, międzynarodowej firmie IT pomagającej globalnym markom we wdrażaniu innowacji, która ma w swoim portfolio 2 jednorożce i kilka firm aspirujących do tego miana.

Polskie i unijne sankcje – co warto wiedzieć?

Sankcje, wprowadzone przez Unię Europejską, jak i Polskę, będące odpowiedzią na naruszenie integralności terytorialnej Ukrainy, mają na celu wywarcie presji na agresorów. Jakie podmioty mogą znaleźć się na listach sankcyjnych? Jakich towarów nie wolno dostarczać do Rosji i Białorusi? Jak wyglądają podstawy prawne tych działań? Te, jak i wiele innych zagadnień dotyczących obowiązujących sankcji wyjaśnia Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej.

Licencja transportowa – czym jest i ile kosztuje?

Licencja na transport jest jednym z podstawowych dokumentów, jakie powinny się znaleźć w teczce przewoźnika zajmującego się transportem drogowym. Jak wyrobić taką licencję, kto musi bezwzględnie ją posiadać, jakie dokumenty trzeba zgromadzić i przede wszystkim – ile kosztuje licencja transportowa? Odpowiedzi znajdziesz w dzisiejszym wpisie.

Operator logistyczny z zaangażowanym zespołem

ID Logistics, operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, obecny na polskim rynku od 2008 roku, zarządza 18 centrami logistycznymi, w których pracuje ponad 6 tysięcy pracowników. Jako znany i ceniony w branży logistycznej pracodawca, ID Logistics przywiązuje dużą wagę do tworzenia przyjaznych miejsc pracy i budowania silnych zespołów, zgodnie ze strategią CSR. Przykładem mogą być akcje i projekty realizowane w centrum dystrybucji w Bydgoszczy.

Logistyka kontraktowa odpowiedzią na magazynową lukę podażową

W Polsce mamy ograniczoną dostępność wolnych magazynów do wynajęcia, stawki najmu poszybowały w górę, podobnie jak koszty budowy. Czas oczekiwania na nowy obiekt dystrybucyjny czy elementy jego wyposażenia znacznie się wydłużyły. Jeśli dodamy do tego rosnące ceny energii i gazu, wysoką inflację, niepewną sytuację geopolityczną czy brak ludzi do pracy, rozwiązaniem dla firm, które chcą się rozwijać i potrzebują powierzchni magazynowej, staje się logistyka kontraktowa.

Zrównoważona transformacja spedycji morskiej

Wprowadzenie zrównoważonego paliwa żeglugowego jest potężnym narzędziem pomagającym firmom zmniejszyć emisje z transportu drogą morską. Aby przyczynić się do realizacji celów klimatycznych firmy Grundfos i innych pionierów zrównoważonego transportu, firma GEODIS nawiązała współpracę z GoodShipping w celu zaoferowania usług wprowadzania zrównoważonego paliwa. Odnosi się to do angażowania się w projekty dekarbonizacji w ramach łańcucha wartości. Różni się to od kompensacji, która zwykle redukuje emisję dwutlenku węgla poza łańcuchem wartości przedsiębiorstwa – wprowadzanie zrównoważonego paliwa żeglugowego rozwiązuje ten problem u jego podstaw, powstrzymując produkcję dodatkowych emisji.

Subskrybuj to źródło RSS