Wpływ wdrażania nowoczesnych rozwiązań w terminalu kontenerowym na podwyższenie efektywności obsługi kontenerów w porcie szczecińskim
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Zapewne większość obywateli RP byłaby w stanie wymienić zagrożenia związane z transportem drogowym, a także służby odpowiadające za eliminowanie i likwidację tychże zagrożeń. Jednak spektrum zagrożeń, jak i działania służb, które nie tylko je eliminują, ale także dbają o zwiększenie bezpieczeństwa na drogach jest o wiele szersze niż nam się wydaje.
Jednym z głównych obszarów zagrażających bezpieczeństwu ludzi i środowiska są zdarzenia wynikające z niedoskonałości postępu cywilizacyjnego. W następstwie tych zagrożeń mamy do czynienia z coraz to nowymi rodzajami katastrof i awarii.
Celem publikacji jest wskazanie kierunków rozwoju technik transportu, przeładunku i składowania ładunków w europejskim systemie transportu oraz preferowanych lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych w zintegrowanych gałęziowo systemach transportu, a także określenie warunków jakie muszą być spełnione, aby tradycyjne łańcuchy transportu zostały zastąpione intermodalnymi.
Handel i transport dzisiejszej Unii Europejskiej oparte są na transporcie drogowym. Charakter geograficzny kontynentu, a w szczególności jego stosunkowo niewielkie rozmiary predysponują transport drogowy. Również charakter techniczny i technologiczny dają mu, w obsłudze handlu wewnętrznego Unii Europejskiej, znaczną przewagę nad innymi gałęziami transportu.
Przedmiotem badań jest analiza rozwoju transportu intermodalnego w Polsce na przestrzeni ostatnich trzech lat. Ich celem jest dokonanie wieloaspektowej oceny funkcjonowania i rozwoju tej formy przewozów w wymiarze stricte transportowym, z jednoczesnym wskazaniem skutków tego rozwoju dla układu rynku kolejowych przewozów krajowych i międzynarodowych, jak również polskich portów morskich, a głównie operatorów terminali kontenerowych tam zlokalizowanych.