Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Współpraca państw nadbałtyckich w celu przeciwdziałania skutkom zatopionej w morzach amunicji chemicznej

18 września 1970 roku okręt Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej USS LeBaron Russell Briggs wychodzi w swój ostatni rejs. Jego celem przeznaczenia jest rejon na Oceanie Atlantyckim, oddalony o około 400 km od przylądka Kennedy’ego we wschodniej części półwyspu Floryda.

Logistyczna obsługa ładunków w portach Szczecin i Świnoujście

Port morski jest węzłem transportowym stanowiącym element infrastruktury transportowej, a tym samym element systemu transportowego. Z drugiej zaś strony w porcie morskim realizowane są procesy technologiczne związane z obsługą środków transportu morskiego i lądowego oraz ładunków i pasażerów. Procesy te są składowymi procesu transportowego. Przemieszczanie ładunków w ramach morsko-lądowego logistycznego łańcucha transportowego realizowane jest w postaci procesu transportowego kombinowanego.

Zabezpieczenie sił i środków w Metrze Warszawskim w przypadku wystąpienia zagrożeń terrorystycznych

Metro warszawskie - którego historia budowy sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku (wtedy to ówczesne władze Warszawy podjęły decyzję o budowie tzw. Metropolitanu) zostało oddane do użytku (I-szy odcinek 07.04.1995 r.3) do dziś jest jedynym systemem kolei podziemnej w naszym Kraju. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że budowa warszawskiego metro wciąż trwa, a obecnie w użytkowaniu znajduje się 21 stacji.

Prawo morza a „Prawa” terrorystów

Większość autorów twierdzi, że w ostatnim dwudziestoleciu w dziedzinie bezpieczeństwa sytuacja zaczęła się radykalnie poprawiać. Jest to w pewnym sensie zgodne z tym ładem bezpieczeństwa, który nas otacza, ponieważ nie żyjemy już w czasach „zimnej wojny”, gdzie konflikt nuklearny był zmorą. Nie ma już wyścigu zbrojeń. Ale czy to nasze bezpieczeństwo faktycznie się poprawiło? Największym problemem, jaki stoi przed współczesnym światem jest utrzymanie i zapewnienie bezpieczeństwa. Jest wiele definicji bezpieczeństwa, ale chciałabym tu skupić się na tej najbardziej ogólnej i najprościej sformułowanej. Bezpieczeństwo jest to stan niezagrożenia i spokoju, poczucie pewności, wolność od zagrożeń, strachu lub ataku, czy też wreszcie swoboda działania i warunek przetrwania.

Środki transportu morskiego w zapewnieniu bezpieczeństwa dostaw gazu ziemnego

Zapewnienie bezpieczeństwa dostaw gazu ziemnego jest problemem kosztownym, a zarazem bardzo złożonym i trudnym do rozwiązania. Zależy od bardzo wielu czynników, wśród których wyróżnić można zdolności finansowe, położenie geograficzne rozumiane głównie jako odległość od potencjalnych źródeł dostaw, możliwości techniczne i technologiczne, uwarunkowania polityczne, społeczne, ekologiczne itd.

Logistyka bezpieczeństwa pożarowego jednostek pływających

W niniejszym artykule pod pojęciem statku rozumie się zbiór obiektów pływających nie będących jednostkami pływającymi Marynarki Wojennej RP, ze szczególnym uwzględnieniem morskich jednostek transportowych, rybackich oraz specjalnych. Zgodnie z ogólną definicją, statek morski to konstrukcja pływająca przeznaczona do żeglugi zarówno po wodach morskich, jak i innych z nimi połączonych, zdolnych do wykonywania celów, do których została zbudowana.

Usługa „szyta na miarę” na przykładzie firmy BIPROTRANS

Nie ma takiego pojęcia jak standardowa usługa. Każda usługa może być różnie postrzegana przez klientów, ponieważ każdy z nich ma odmienne potrzeby. Dlatego też, pomiędzy stronami musi występować bliska współpraca. Brak takiej współpracy powoduje utrudnienia w opracowywaniu należytej oferty, a tym samym spełnieniu oczekiwań klientów. Niezwykle istotną sprawą jest wybór cech wyróżniających, które powinny spełniać poniższe kryteria2: znaczenie - cecha wyróżniająca jest szczególnie istotna w przypadku dostatecznie dużego rynku, rozpoznawalność - cecha wyróżniająca daje wyraźną przewagę nad innymi dostępnymi ofertami, komunikatywność - cechę wyróżniającą można zakomunikować w sposób prosty lub bardzo mocno ją podkreślić. wyższość - cechy wyróżniającej nie można łatwo skopiować, dostępność - wybrany segment klientów będzie gotowy zapłacić za tę cechę i będzie go na to stać.

Opakowania i pojemniki do transportu ładunków stałych pomiędzy okrętami na morzu

Uzupełnianie zapasów podczas przejścia morzem (Underway Replenishment), realizowane jako wsparcie działań sił bojowych wyznaczonych do wykonania zadań operacyjnych, pozwala zespołom okrętów bojowych na pozostawanie na morzu przez okres dłuższy niż określony ich autonomicznością. Obejmuje ono uzupełnianie zapasów paliwa okrętowego i innych ładunków płynnych oraz materiałów takich jak rakiety, różnego rodzaju amunicja, żywność, części zamienne, tzw. lekki fracht morski, itp. zwanych ogólnie ładunkami stałymi. Przekazywanie na okręt zaopatrywany zapasów realizowane może być metodami poziomymi i pionowymi zarówno w ruchu jak i w dryfie.
Subskrybuj to źródło RSS