Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Podstawowe wyznaczniki determinujące sukces na rynku wynajmu powierzchni magazynowej

W działalności gospodarczej istnieje wiele praktycznych powodów, dla których potrzebna jest ocena systemów logistycznych. Ocena jest zagadnieniem trudnym, niemniej jednak celowe jej przeprowadzenie umożliwia efektywną weryfikacje walorów systemu. Każda ocena zawiera element poznawczy wnosząc dodatkowe informacje do zbioru, jakim dysponuje podmiot oceniający lub porządkujący zbiór informacji o systemie. O znaczeniu oceny świadczy fakt wykorzystywania jej do podejmowania decyzji.

Możliwości wykorzystania metod logistyki w zarządzaniu przepływem materiałów i informacji w stacji demontażu samochodów

Demontażu Pojazdów. Scharakteryzowano firmę i jej logistyczne problemy, dokonano identyfikacji przepływów materialnych i informacji oraz zaproponowano wykorzystanie metody ABC do wybrania grupy części pochodzących z samochodów wycofanych z eksploatacji najbardziej istotnych z punktu widzenia ich zagospodarowania, w tym przypadku demontażu, sprzedaży i magazynowania.

Uwarunkowania działań i decyzji w systemie logistycznym wybrane przykłady

W celu uzyskania sprawnego i efektywnego przepływu fizycznego w systemie logistycznym niezbędna jest właściwa informacja i posiadanie doświadczenia w zakresie budowania systemów i kształtowania przebiegu procesów logistycznych. W niektórych przypadkach znajomość zasad logistyki nie wystarcza. Naturalne rozproszenie czynności i zadań logistycznych, bez uwzględnienia ich wzajemnych relacji, może prowadzić do innych efektów, niż założone.

Systemowe determinanty obsługi klienta w przedsiębiorstwie

Zastosowanie zaprezentowanego w artykule podejścia systemowego w logistyce umożliwia przedsiębiorstwom realizację wielu zadań o charakterze strategicznym, między innymi osiągnięcie wyższego poziomu obsługi klientów dla skompensowania istniejącej przewagi konkurentów czy utrzymania własnej przewagi. Systemy logistyczne mogą także służyć do tworzenia barier dla konkurentów, broniąc dostępu do rynku dzięki ścisłej współpracy w zakresie logistyki między obsługującym dostawcą a jego klientami.

Reinżyniering procesów logistycznych w służbach mundurowych

Rzeczywistość gospodarcza, w której obecnie funkcjonują służby mundurowe, ulega ciągłym zmianom ekonomicznym, społecznym oraz prawnym. Taki stan rzeczy wymusza sprawność w elastycznym dopasowywaniu się do nowych realiów otoczenia. Niezbędne jest zatem systemowe podejście do zarządzania, które umożliwia spojrzenie na funkcjonowanie organizacji przez pryzmat realizowanych w niej procesów, zamiast zadań ograniczonych do określonego elementu struktury organizacyjnej. Z zarządzaniem systemowym wiąże się również ciągłe doskonalenie procesów, noszące nazwę reinżynieringu, które zapewnia ich aktualność, elastyczność, a także wysoką efektywność uzyskiwanych wyników. Miarą sprawności realizacji procesów organizacji jest jej konkurencyjność oraz zajmowana pozycja na rynku. Służby mundurowe, utrzymywane z budżetu państwa, nie podlegają jednak mechanizmom rynkowym i nie muszą zmagać się z zagrożeniami ze strony konkurencji.

Reklamacje w logistycznej obsłudze klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Obsługa klienta jest jednym z najważniejszych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem. Od skuteczności działań mających na celu zaspokojenie potrzeb klientów zarówno w zakresie produktów jak i świadczonych usług zależy w dużej mierze pozycja organizacji na rynku. Logistyczna obsługa klienta związana jest przede wszystkim z czynnościami transakcyjnymi, jest jednak obecna również w czynnościach przed i potransakcyjnych. Obsługę reklamacji i skarg składanych przez klientów traktuje się często jak zło konieczne. Wśród decydentów istnieje mała świadomość pozytywnego znaczenia tego zjawiska w zarządzaniu. Dobrze obsłużony w zakresie obsługi potransakcyjnej klient jest często bardziej lojalny niż ten, który, od razu był w pełni zadowolony z nabytego dobra.

Wpływ światowego kryzysu gospodarczego na zmiany rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej

Skutki światowego kryzysu, zapoczątkowanego przez załamanie rynku finansowo-bankowego, odczuły niemal wszystkie branże gospodarki, we wszystkich rejonach świata. Na dynamicznie rozwijającym się rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce nastąpiły zmiany, przede wszystkim skutkujące wyhamowaniem jego tempa wzrostu. Wymagania i oczekiwania zarówno strony podażowej, jak i popytowej uległy przeobrażeniom. Artykuł ma na celu wskazanie, w jakim stopniu rynek nowoczesnej powierzchni magazynowej „odczuł” kryzys.
Subskrybuj to źródło RSS