Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Proces planowania asortymentu w przedsiębiorstwie handlowym

Ciągłe zmiany i nieustanne wyzwania jakie towarzyszą podczas rozwoju gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach nowe spojrzenie na potrzeby klientów. Każda organizacja chcąc zaistnieć na rynku i skutecznie konkurować z innymi firmami, już podczas projektowania asortymentu powinno uwzględnić potrzeby konsumentów. To właśnie potrzeby konsumentów są siłą napędową przedsiębiorstw, zwłaszcza na rynku handlu detalicznego, gdzie konkurencja jest bardzo duża.

Poziom zadowolenia klienta w łańcuchu dostaw przemysłu makaronowego

Przemysł makaronowy jest jednym z istotnych ogniw branży spożywczej. Z uwagi na fakt, że makarony należą do podstawowych produktów żywieniowych w koszyku polskiego konsumenta, zalicza się je także do produktów szybkozbywalnych. W ciągu ostatniej dekady uległa jednak zmianie struktura sprzedaży poszczególnych rodzajów makaronów. Świadomość polskiego konsumenta przyczyniła się do zwiększenia zapotrzebowania na produkty o większej zawartości błonnika. Zatem ważną kwestią dla przedsiębiorstwa staje się odpowiednie dostosowanie struktury produkcji do potrzeb określonych segmentów rynkowych.

Zarządzanie bezpieczeństwem żywności w sieci sklepów detalicznych w oparciu o ISO 220001

Przepisy prawne, jakie składają się na prawo żywnościowe dotyczą zasad produkcji i dystrybucji żywności. Zasady te najogólniej można zdefiniować jako zespół norm prawnych, które ustalają zasady wytwarzania i obrotu surowcami, produktami spożywczymi, używkami oraz przedmiotami użytku wchodzącymi w kontakt z nimi, w zakresie niezbędnym do ochrony zdrowia i zaspokojenia oczekiwań konsumentów. W gospodarce rynkowej jest miejsce dla wszystkich organizacji będących elementami tzw. "łańcucha dostaw", bez względu na ich wielkość.

Modelowanie optymalnej wielkości zamówienia

W fazie zaopatrzeniowej procesów logistycznych w przedsiębiorstwie są nieustannie tworzone zapasy surowców, materiałów, podzespołów itp. Przez zapasy rozumiemy niezagospodarowane dobra rzeczowe, utrzymywane przez przedsiębiorstwo, celem użycia w przyszłości. Występują zwykle w formie surowców, półproduktów, części używanych w procesie produkcyjnym lub wyrobów gotowych i stanowią jedną z głównych pozycji aktywów obrotowych przedsiębiorstwa.

Możliwe obszary doskonalenia procesów logistycznych z wykorzystaniem rozwiązań Kaizen

Podstawowym kryterium funkcjonowania logistyki produkcji w każdym przedsiębiorstwie przemysłowym jest przede wszystkim sprawne i efektywne zarządzanie bazą surowcową, co wiąże się z harmonijnym przepływem strumieni materiałowych i informacyjnych oraz gwarantuje ciągłość procesu produkcji. Wzrastająca konkurencja rynkowa wymusza reorganizację działań w wielu obszarach funkcjonalnych firmy, w tym również w logistyce produkcji.

Organizacja procesów dystrybucji w działalności przedsiębiorstw

Dystrybucja jest jednym z najważniejszych ogniw w łańcuchu logistycznym, które ma za zadanie udostępnienie produktu w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom oraz oczekiwaniom nabywców. Istotny jest także jej wpływ na wielkość sprzedaży, poziom obsługi klienta oraz wyniki finansowe.

Wykorzystanie logistyki na potrzeby agroturystyki (na przykładzie oferty gastronomicznej gospodarstw agroturystycznych z województwa podlaskiego)

W gospodarce coraz większe znaczenie ma logistyka. Zarządzanie przepływem ładunków "z jednego miejsca" pozwala na oszczędność w kosztach i czasie. Logistyka umożliwia pokonywanie czasu i przestrzeni w realizacji przepływu dóbr.

System zarządzania jakością w jednostkach samorządu terytorialnego na przykładzie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego

Zmiany dokonujące się w gospodarcze w ciągu ostatnich lat, sprawiły, że jakość produktów i usług stała się dość istotnym kryterium decydującym o sukcesie przedsiębiorstw na rynku. Błędna identyfikacja źródeł pojawiających się problemów a także niedostateczna jakość oferowanych produktów i usług oraz brak odpowiedniej wiedzy wśród kadr zarządzających spowodował, że wiele firm podejmujących próby na rzecz uzyskania lepszych efektów pracy, niestety nie osiągnęło zakładanych celów. Aby uniknąć tego typu problemów w przyszłości, należy położyć nacisk na pogłębienie znajomości teoretycznych podstaw doskonalenia organizacji oraz na zastosowanie praktycznych i sprawdzonych metod.

Subskrybuj to źródło RSS