Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Rozwiązywanie problemów dostaw w systemach dystrybucji

1. Problemy operatorów logistycznych
Dynamiczny rozwój logistyki oraz łańcuchów dostaw wymaga naukowego wsparcia w wielu procesach. Dotyczy to zwłaszcza poszukiwania optymalnych rozwiązań w metodach ilościowych wspomagających procesy podejmowania decyzji w tych obszarach, które decydują o jakości obsługi szeroko rozumianego klienta.

Metodyka oceny ryzyka w badaniach statków powietrznych

Właściwe przeprowadzenie badań statków powietrznych (SP) warunkuje zapewnienie ich niezawodności i bezpieczeństwa eksploatacji. Celem badań jest więc potwierdzenie: parametrów fizycznych i funkcjonalnych SP w aspekcie obsługiwalności, nieuszkadzalności, poprawności zaprojektowanych rozwiązań konstrukcyjnych, własności pilotażowych i eksploatacyjnych, poprawności pracy nowo zabudowanych urządzeń i instalacji, w tym zestawów wyposażenia indywidualnego i grupowego SP, zgodności charakterystyk prototypu z wymaganiami oraz określenie możliwości wdrożenia do produkcji seryjnej, zgodności SP i wyposażenia z wymaganiami dokumentacji technicznej, przepisów budowy SP, norm oraz wymagań klienta.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych

Projektowanie układu przestrzenno-funkcjonalnego jest ważnym fragmentem metody projektowania obiektów logistycznych. Jako jeden z pierwszych kroków projektowych, oznaczony w metodzie numerem 6 determinuje warianty projektowe, a zatem i docelową, realizacyjną postać projektu, [3, 6]. Układ przestrzenno-funkcjonalny powinien dotyczyć alokacji stref funkcjonalnych. Przemawia za tym fakt, że alokacja stref funkcjonalnych determinuje liczbę korytarzy roboczych, a także ich rozmiary: długość i szerokość, orientację przestrzenną: wzdłuż czy w poprzek obiektu logistycznego, umiejscowienie stanowisk zdawczo-odbiorczych czy wreszcie przepływy materiałów wewnątrz obiektu logistycznego.

Współdzielenie łańcuchów dostaw - praktyczne korzyści dla usługobiorców i usługodawców

Europejska gospodarka przechodzi w ostatnich latach radykalne zmiany. Analizując dane Europejskiego Urzędu Statystycznego od 2005 roku można zaobserwować około 5% wzrost wielkości sprzedaży i obrotów w handlu hurtowym i detalicznym w krajach Unii Europejskiej. W 2009 r. ujawniły się skutki światowego kryzysu finansowego, co spowodowało spowolnienie gospodarczego rozwoju.

Optymalizacja łańcucha dostaw w przedsiębiorstwach tworzących branżowe grupy zakupowe

Kryzys finansowy w latach 2007-2009 zachwiał kondycją finansową wielu małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie zarządzający tego typu jednostkami poszukują rozwiązań, które pozwolą im przetrwać na rynku jak również systematycznie rozwijać się. Jedną z metod, która daje możliwość bezpiecznego funkcjonowania na rynku jest koncepcja zintegrowanego systemu dostaw w zarządzaniu kapitałem obrotowym.

Analiza zakłóceń w wybranym ogniwie łańcucha dostaw branży motoryzacyjnej

Współczesne tendencje do specjalizacji przedsiębiorstw, koncentracji na podstawowej działalności i poszukiwaniu partnerów umożliwiających budowanie wartości dodanej poprzez uzupełnianie procesów o komplementarne działania w strumieniu wartości dodanej, to główne przesłanki tworzenia sieci współpracujących przedsiębiorstw. Tak złożone systemy produkcyjno - logistyczne wymagają wzmożonej koncentracji na zarządzaniu przepływami materiałowymi, ze względu na zakłócenia, które pojawiają się na różnych etapach kooperacji. Zakłócenia zdefiniować można jako niespodziewane zjawisko prowadzące do przerwana lub co najmniej opóźnienia wykonania zadań. Mają one wymiar kryzysu lub operacyjnych trudności. Najwięcej dyskusji w zakresie zakłóceń w literaturze logistycznej odnosi się do definiowania ryzyka w procesach logistycznych. Tang (2006) rozważa zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw (SCRM) jako zbiór wszystkich rodzajów zdarzeń, które mogą wywołać nieplanowane zmiany w systemie począwszy od czynników operacyjnych wewnątrz-organizacyjnych a skończywszy na czynnikach losowych takich jak katastrofy, terroryzm itd.

Uwarunkowania stosowania modelu systemu logistycznego do optymalizacji potencjału systemów przewozowych

Systemy przewozowe to rodzaj systemów logistycznych wyodrębniony ze względu na rodzaj i zakres przekształceń dokonywanych na przedmiocie pracy. O ile zadania systemów logistycznych to przekształcenia strumieni dóbr materialnych oraz powiązanych z nimi strumieni informacji ze względu na miejsce, czas oraz postać tych strumieni (por. z, to zadania systemów przewozowych można sprowadzić do przekształceń strumieni ładunków ze względu na miejsce (faza przewozu) oraz warunkujących je przekształceń ze względu na postać (operacje ładunkowe). Pozostałe z przekształceń, tj. przekształcenia ze względu na czas występują pomiędzy procesami przewozowymi i w takim sensie mogą być rozpatrywane jako elementy procesów transportowych, tj. procesów, które obejmują jeden lub więcej procesów przewozowych, składowanie przejściowe oraz m.in. przygotowanie ładunku do przewozu, czy też formowanie jednostek ładunkowych.

Subskrybuj to źródło RSS