Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Obsługa klienta w koncepcji logistyczno - marketingowej

Obsługa klienta w świetle literatury
Konsumenci postrzegają ofertę przedsiębiorstwa w aspekcie trzech atrybutów tj. ceny, jakości produktu oraz obsługi klienta. Ostatni z wymienionych elementów - obsługa klienta zajmuje jedno z głównych miejsc w sferze działań logistycznych i marketingowych. Jak twierdzi Ballou termin "obsługa" bądź "obsługa klienta" jest szerokim pojęciem, które może obejmować wiele elementów, począwszy od dostępności produktu aż do obsługi posprzedażowej.

Globalizacja łańcuchów logistycznych

W latach 80. i 90. ubiegłego wieku postępująca globalizacja wymusiła na przedsiębiorcach konieczność kooperacji w procesach logistycznych po to, by dostarczać klientowi produkt bądź usługę we właściwym czasie, w odpowiedniej ilości, we właściwym stanie, po właściwym koszcie. Rozpoczął się tym samym proces włączania coraz większej liczby podmiotów do wspólnego działania.

Konkurencja w sektorze TSL - cena czy jakość?

W artykule została zaprezentowana branża TSL oraz aspekty konkurowania w tym sektorze. Przedstawione zostały determinanty, które najczęściej wpływają na wybór dostawcy usług logistycznych - cena i jakość. W ostatniej części artykułu zostały zaprezentowane wyniki badań dotyczące oceny dostawców usług logistycznych przez klientów reprezentującuch dwie grupy odbiorców - B2C i B2B.

Organizacja łańcucha dostaw w branży odzieżowej

W literaturze brakuje jednoznacznej definicji "łańcucha dostaw" co wynika przede wszystkim z faktu, że logistyka jako dziedzina nauki wciąż dynamicznie się rozwija, w związku z czym w ciągu kilkudziesięciu lat powstało kilka nowych koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw, które redefiniowały istniejące już pojęcia zgodnie z proponowanymi zmianami. Definicje łańcucha dostaw prezentowane w literaturze przedstawiono w tabeli 1.

Zarządzanie łańcuchem dostaw produktów żywnościowych a problem asymetrii informacji

Na początku lat 70-tych do teorii marketingu dokonano podziału dóbr uwzględniając kryterium możliwości oceny przez konsumenta cech jakościowych danego produktu. Do pierwszej kategorii produktów należą dobra, których cechy jakościowe konsumenci są w stanie ocenić jeszcze zanim dokonają zakupu, tzw. dobra z cechami poszukiwań (search goods).

Technologie zarządzania informacją w polskich przedsiębiorstwach rolno-spożywczych

Współczesne społeczeństwo określane jest mianem informacyjnego, czyli takiego, w którym informacja jest traktowana jako dobro, towar, zasób ekonomiczny równoważne lub ważniejsze od innych dóbr tradycyjnych. Dzięki temu możliwości dostępu do informacji oraz efektywnego jej wykorzystywania determinują również przewagi konkurencyjne w środowisku rynkowym. Oznacza to, że współczesna gospodarka oparta jest na informacji, która traktowana jest jako strategiczny zasób przedsiębiorstw.

Wsparcie informatyczne procesów logistycznych w przedsiębiorstwach agrobiznesu

Coraz częściej informacje uznaje się za bardzo istotny czynnik produkcji (obok ziemi, pracy i kapitału). Informacja zazwyczaj jest definiowana na dwa sposoby. Pierwsze znaczenie to powiadomienie o czymś, zakomunikowanie czegoś, wiadomość, wskazówka, pouczenie. Według drugiej definicji informacją jest każdy czynnik, dzięki któremu ludzie lub urządzenia automatyczne mogą bardziej sprawnie, celowo działać.

Subskrybuj to źródło RSS