Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Jakość systemu logistycznego

Współczesny rynek wyrobów i usług jest areną dynamicznie rozwijających się procesów gospodarczych realizowanych tak w wymiarze międzynarodowym jak i globalnym. Podmioty gospodarcze realizując swój biznes muszą sprostać wymogom tego rynku a zarazem być konkurencyjne w zakresie oferowanych wyrobów i usług spełniających oczekiwania swojego klienta. Jest ona związana nie tylko z wymaganiami klienta, ale również m.in. z wymaganiami prawnymi i technicznymi. Powszechnie uznanym czynnikiem a zarazem determinantem konkurencyjności podmiotu na rynku jest jakość.

Ocena efektywności kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym - część 2

Przedstawione dane w części I artykułu pozwoliły na wyliczenie kosztów dystrybucji dla poszczególnych kanałów. Ocenę efektywności kanałów dystrybucji dokonano dwoma metodami: analityczno-punktową oraz poprzez porównanie ponoszonych kosztów dystrybucji do wartości sprzedaży w danym kanale dystrybucji.

Teoretyczne i praktyczne aspekty organizowania łańcucha dostaw towarów spożywczych

Spośród wszystkich sektorów sprzedaży najbardziej prężnie rozwijającą się w ostatniej dekadzie jest branża FMCG (Fast Moving Consumer Goods) określana również jako CPG Consumer Packed Goods. W tłumaczeniu określenia te oznaczają produkty codziennego użytku, dobra szybkozbywalne lub dobra szybkorotujące. Można je również określać jako przeciwieństwo produktów trwałych z datą przydatności dłuższą niż rok. Polacy podobnie jak pozostali mieszkańcy naszego globu znają i doceniają atrakcyjność produktów tego sektora.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalnoprzestrzennych

Magazyn dystrybucyjny jest obiektem funkcjonalno - przestrzennym, realizującym proces magazynowania z uwzględnieniem specyfiki występującej po magazynowaniu dystrybucji. Magazynowanie jest złożonym procesem technologicznym (rys. 1) obejmującym przyjęcie, składowanie, komisjonowanie oraz wydanie ładunku (materiału, towaru) z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i operacji koniecznych do realizacji wymienionych czynności. W skład magazynowania może wchodzić również konfekcjonowanie.

Systematyka wybranych podstawowych pojęć w logistyce

Na ogół, punktem wyjścia wszelkich rozważań są potrzeby człowieka, a ich zaspokajanie ma swoje źródło w działaniu (czynności). Zarówno zaspokajanie potrzeb materialnych, jak i pozamaterialnych - co jest szczególnie uwypuklane w ostatnich 10-leciach - powoduje odwieczne zainteresowanie cechami i właściwościami rzeczy i osób. Ta ostatnia kolejność nie jest przypadkowa, gdyż dotychczas zwracano uwagę głównie na wytwarzanie i zaspokajanie materialnych potrzeb człowieka.

Wykorzystanie symulacji strumienia wartości w identyfikacji wąskich gardeł systemu produkcyjnego w ZPC Mieszko S.A.

Obecnie w obszarze funkcjonowania firm produkcyjnych występuje bardzo duża konkurencja związana z nasyceniem rynku. Przedsiębiorstwa, które chcą należeć do czołówki, nie mogą już polegać tylko i wyłącznie na dobrym produkcie i sprawnie działającej sprzedaży, ale muszą również koncentrować się na zrównoważonym rozwoju we wszystkich pozostałych aspektach dotyczących ich działalności. Tylko doskonale funkcjonujące w każdej dziedzinie organizacje są dziś w stanie konkurować z liderami rynku.

Znaczenie obsługi klienta w logistyce

Obecnie często jeszcze spotykamy się z problemem właściwego ulokowania obszarów obsługi klienta. Obsługa klienta to aktualnie podstawowe pojęcie dla marketingu i logistyki. Jednak nie zawsze tak było. Do niedawna obsługa klienta była kojarzona głównie z marketingiem. Wynika to z definicji marketingu jako zarządzanie czterema "P". W praktyce jednak był on kojarzony jedynie z trzema "P"- produktem, ceną i promocją. Czwarty element - miejsce - rzadko uważano za istotny w głównym nurcie marketingu (obecnie obowiązuje koncepcja "7P").

Wieloaspektowa ocena systemu logistycznego przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw na przykładzie metodologii Audit 9A

Klasyczny kanon zarządzania obejmuje planowanie, organizowanie-realizowanie kontrolowanie i motywowanie. Procesy obejmujące postęp technologiczny i integrację przedsiębiorstw w łańcuchu logistycznym dawno już przekroczyły granice regionów, państw i kontynentów. Skok cywilizacyjny, który dokonał się w drugiej połowie XX wieku inspiruje i determinuje rozwój metod i narzędzi kontroli oraz oceny przedsiębiorstw. Wszelka działalność gospodarcza obarczona jest ryzykiem, stąd też naturalnym jest dążenie by jakość zarządzania skumulowanymi kapitałami także podlegała procesom doskonalenia w obszarze badań, kontroli i oceny sprawności i efektywności zarządzania.
Subskrybuj to źródło RSS