Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Sieci pojemnościowe w modelowaniu procesów logistycznych

W artykule przedstawiono podstawowe pojęcia i właściwości sieci formalnych przy pojemnościowych charakterystykach gałęzi. Podano definicje: sieci pojemnościowej, standardowej sieci pojemnościowej, przepływu, przepływu maksymalnego oraz zaspokajającego. Zasygnalizowano niektóre metody wyznaczania przepływu maksymalnego dla przypadków szczególnych zwracając uwagę na złożoność obliczeniową problemu. Przedstawiono ideę zastosowania odpowiednika dynamicznego sieci pojemnościowej do wyznaczania przepływu maksymalnego. Wskazano na niektóre możliwe zastosowania przepływów w sieciach pojemnościowych do modelowania procesów logistycznych oraz rozwiązywania odpowiednich zadań optymalizacyjnych.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych

W artykule zawarto analizę literatury dotyczącej metod optymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych. W pracy badawczej postanowiono przygotować procedurę suboptymalizacyjną stanowiącą część składową metody projektowania obiektów logistycznych. A zatem artykuł dotyczy przygotowania procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych oraz jej implementacji w postaci modułu Suboptymalizacja stref przestrzenno-funkcjonalnych w pakiecie komputerowym OL. Ponadto w artykule przedstawiono matematyczny model procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych.

Znaczenie obsługi klienta w logistyce

Obsługa klienta stanowi jeden z najważniejszych procesów realizowanych w organizacji, włączając w to także obszar logistyki (systemów logistycznych). Artykuł przedstawia wybrane aspekty obsługi klienta w odniesieniu do systemów logistycznych. W tym charakterystykę tej obsługi właśnie w tych systemach. W artykule zawarto istotne wskazówki dla zarządzających dotyczące kształtowania właściwego poziomu obsługi i satysfakcji klienta.

Możliwości stosowania czujek magistralowych w bazach logistycznych

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z Systemami Sygnalizacji Włamania i Napadu, które są stosowane w wielu obiektach transportowych, w tym m.in. w bazach logistycznych. Przedstawiono system oraz urządzenia wchodzące w jego skład. Zaprezentowano też nowe rozwiązanie w postaci czujek magistralowych. Mogą być one doskonale zastosowane w magazynach wysokiego składowania, dzięki możliwości zdalnej konfiguracji i diagnostyki. Zastosowanie tego typu rozwiązań zwiększa poziom bezpieczeństwa baz logistycznych.

Techniki biometryczne

W każdym obiekcie logistycznym powinno się stosować system kontroli dostępu. Systemy kontroli dostępu mają za zadanie ograniczenie i uporządkowanie ruchu osób (i/lub pojazdów) na danym terenie lub w obiekcie. W opracowaniu przestawiono zastosowanie urządzeń biometrycznych w systemach kontroli dostępu w obiektach logistycznych. Urządzenia biometryczne wykorzystują do rozpoznawania i identyfikacji osób ich cechy fizyczne i behawioralne.

Logistyczne zastosowania modelu rozmytej relacyjnej mapy kognitywnej

Działanie systemu logistycznego, rozumianego jako zespół powiązanych ze sobą węzłów decyzyjnych i wykonawczych, zależy od wielu, wzajemnie na siebie wpływających parametrów o charakterze zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Efektywne zarządzanie takim systemem, sprowadzające się w zasadzie do zapewnienia równomiernej dystrybucji zasobów, musi uwzględniać elementy predykcji, a więc opierać się de facto na pewnym modelu matematycznym, który będzie w stanie z wystarczającą dokładnością odwzorować działanie całego systemu.

Outsourcing usług logistycznych - zalety i wady

W dobie globalizacji, podobieństwa rynków, poszukiwania najbardziej efektywnych modeli biznesowych i błyskawicznego rozprzestrzeniania się ich na całym świecie również outsourcing podlega dynamicznym zmianom. Rynek usług świadczonych w modelu zewnętrznym wciąż ewaluuje. Z jednej strony sprzyja temu coraz większa dojrzałość tego segmentu biznesowego, z drugiej rosnące wymagania klientów, będące konsekwencją wzrostu świadomości czym jest outsourcing i jak najlepiej z niego korzystać.

Logistyka, Obsługa klienta,

Imperatywem realizacji, wdrożenia i skutecznego rozwoju kosztowo efektywnej obsługi klienta w logistyce przedsiębiorstw jest stosowanie i konsekwentne przestrzeganie formalnie uporządkowanych obszarów zadaniowych w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki przedsiębiorstwa w tym zakresie. Główne założenia polityki logistycznej obsługi klienta zaprezentowane zostały w części 1 i 2 artykułu.
Subskrybuj to źródło RSS