Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Jakość systemu logistycznego

Proces internacjonalizacji, globalizacji oraz agresywna konkurencja stawiają podmiotom na rynku coraz to nowe wyzwania. Tylko efektywny i skuteczny system logistyczny daje mu gwarancję funkcjonowania na takim rynku pozwalając jednocześnie osiągnąć korzyści w skali.

Ocena logistycznej obsługi klienta na rynku B2B

W artykule podjęto próbę oceny logistycznej obsługi klienta na rynku B2B przy wykorzystaniu operatorów logistycznych. Została pokazana obsługa klienta realizowana w logistycznym łańcuchu dostaw, w którym dostawy dokonywane są przez operatorów logistycznych. Proces obsługi klienta został podzielony na pięć faz, przy czym ocenę logistycznej obsługi klienta oparto na badaniach w zależności od zasięgu, sektora i wielkości przedsiębiorstwa. Dokonano analizy wskaźników CRM oraz oceny działań przy współpracy z operatorami logistycznymi opierając się na elementach logistyki dystrybucji. W zależności od zasięgu, sektora oraz wielkości występują odchylenia dotyczące wskaźników realizacji działań CRM przez operatorów logistycznych.

Inwestycje wspomagające rozwój funkcji logistycznych w polskich portach

W artykule omówiono rozwój funkcji logistycznych w polskich portach poprzez inwestycje w infrastrukturę w portach polskich I w ich otoczeniu. Wskazano, że do najbardziej sprzyjających działań należy budowa centrów logistycznych oraz wyznaczenie obszarów inwestycyjnych na tych obszarach i w ich otoczeniu.

Wieloaspektowa ocena systemu logistycznego przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw na przykładzie metodologii Audit 9A

Postępująca integracja przedsiębiorstw w łańcuchach logistycznych oraz rozwój systemów informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchami dostaw determinują poszukiwanie nowych, opartych na naukowych podstawach, metod oceny systemu logistycznego przedsiębiorstw. Audit 9A stanowi dopełnienie powszechnie stosowanych w praktyce metod oceny ekonomicznej przedsiębiorstwa. Wieloaspektowa ocena przedsiębiorstwa, połączona z przekrojową analizą wielkości i wartości uzyskanych informacji, pozwala na przeprowadzenie procesu wnioskowania opartego na miernikach mierzalnych i weryfikowalnych. Badanie rachunku kosztów logistycznych jest istotnym elementem Auditu logistycznego. Audit 9A został wykorzystany do oceny systemu logistycznego przedsiębiorstwa produkcyjno - handlowego działającego w branży chemicznej notowanego na GPW.

Model ruchu jako instrument oceny oddziaływań strumieni pojazdów w gęstych sieciach drogowych

W artykule przestawiono zagadnienie oceny oddziaływań strumieni pojazdów w gęstej sieci drogowej na przykładzie miasta Katowice. W zarysie omówiony został sposób budowy modelu sieci drogowej Katowic stanowiący instrument oceny organizacji ruchu. Zaprezentowano również kilka wybranych przekrojów oceny tej sieci drogowej. Szczególną uwagę poświęcono identyfikacji oddziaływań strumieni pojazdów w sieci drogowej na bazie wyników statystyki lokalnej autokorelacji LISA.

Elementy organizacji procesu komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji

W artykule przedstawiono wybrane elementy organizacji procesu komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji w magazynie dystrybucyjnym. Zidentyfikowano proces komisjonowania jako element procesu magazynowego wpływający na jakość usług realizowanych w magazynie. Następnie opisano zagadnienie komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji oraz parametry obszarów, w których jest ono realizowane i przedstawiono zasady organizacji i kształtowania tych obszarów. Zapisano podstawowe zależności odwzorowujące proces komisjonowania z przydziałem dynamicznym asortymentu i przedstawiono schemat blokowy aplikacji symulującej ten proces. Następnie przedstawiono wyniki przeprowadzonych symulacji opatrzone wnioskami.

Społeczna odpowiedzialność łańcuchów dostaw i ich systemów logistycznych (założenia koncepcyjne)

Koncepcja łańcucha dostaw jako rodzaju systemu logistycznego wynika z nawiązywania relacji współpracy pomiędzy dostawcami produktów i ich odbiorców oraz całego grona instytucji i firm wspomagających fizyczny przepływ produktów. Systemy te ewoluują zgodnie z nowymi paradygmatami biznesu, które w trudnej rzeczywistości gospodarczej coraz częściej oscylują wokół zagadnień zrównoważonego rozwoju i pochodnych. Stąd systemy logistyczne, stanowiące rdzeń łańcuchów dostaw, w coraz większym stopniu muszą poddawać się regulacjom wynikającym z koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, a także zrównoważonego i społecznie odpowiedzialnego łańcucha dostaw. Praktyczne rozwiązania w tym zakresie znajdują się jeszcze w stanie początkowego rozwoju.

System pomiaru logistycznego dla potrzeb planowania i kontroli w dużych przedsiębiorstwach drogowych przewozów pasażerskich obsługujących trasy regionalne

Duże przedsiębiorstwa przewozów pasażerskich działają obecnie w warunkach konkurencji rynkowej i coraz większej walki o zmniejszające się grono klientów. Z tego względu konieczne staje się poszukiwanie rozwiązań pozwalających podnieść jakość świadczonych usług oraz zwiększyć rentowność prowadzonej działalności. Zdaniem autorki artykułu korzystnym rozwiązaniem jest stworzenie i implikacja systemu pomiarów logistycznych, który wspierałby proces planowania i kontroli działalności przewoźników pasażerskich. Dotychczasowe badania prowadzone przez autorkę dowodzą, iż obecnie brakuje takiego modelowego rozwiązania dedykowanego dla badanego sektora.
Subskrybuj to źródło RSS