Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Sieci złożone jako narzędzie modelowania systemów transportowych i logistycznych

Praca poświęcona jest charakterystyce problematyki modelowania sieci złożonych, mogących znaleźć zastosowanie przy opisie i badaniach różnego rodzaju systemów funkcjonujących we współczesnym świecie, w tym systemów transportowych i logistycznych. Przedstawiono wyniki badań ukierunkowanych na modele sieci ewoluujących, które stanowią aktualnie najlepsze przybliżenie opisu sieci rzeczywistych.

Bezpieczeństwo żywności w łańcuchu dostaw

Bezpieczeństwo żywności to temat ponadczasowy. To kwestia, na której powinno zależeć każdemu. Jest to czynnik nadrzędny warunkujący ludzkie istnienie, bowiem człowiek, aby istnieć musi się odżywiać. Bezpieczeństwo to stan dający człowiekowi poczucie pewności i gwarancję jego zachowania w dłuższym czasie.

Logistyka produktów niepełnowartościowych w ujęciu ekologicznej oceny cyklu życia - przykład telefonu komórkowego

Zagospodarowanie produktów niepełnowartościowych stanowi jedno z kluczowych zagadnień logistyki odwrotnej. Występuje wiele możliwych scenariuszy dla zagospodarowania produktów niepełnowartościowych, które będą zróżnicowane zarówno pod względem technicznym i organizacyjnym, ekonomicznym jak i środowiskowym.

Znaczenie ekoinnowacji w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Zrównoważony rozwój - wyzwanie dla biznesu w XXI wieku
Menedżerowie zarządzający procesami biznesowymi w łańcuchach dostaw współczesnych przedsiębiorstw podejmują decyzje i działają w świecie ogromnych, mających różnorodny charakter, wyzwań. Jednym z najważniejszych postulatów dla liderów biznesu w XXI wieku jest zrównoważony rozwój, którego filozofia znajduje odzwierciedlenie w różnych obszarach zarządzania łańcuchem dostaw.

Teoretyczne i praktyczne aspekty zagospodarowania przestrzeni współczesnych portów morskich ze szczególnym uwzględnieniem portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki Polski

Działalność gospodarcza portów morskich zawsze wiązała się z zaangażowaniem terenów portowych. Zarówno realizacja podstawowej funkcji portowej - funkcji transportowej, jak i pozostałych funkcji gospodarczych portów morskich (m.in. handlowej, dystrybucyjno - logistycznej, przemysłowej) nie mogłaby się odbywać bez istnienia terytorium portowego. W przypadku funkcji transportowej współcześnie można nawet zaobserwować zjawisko zwiększonego zapotrzebowania na powierzchnię bezpośredniego zaplecza lądowego nabrzeży przy zmniejszeniu zapotrzebowania na długość samej linii cumowniczej.

Warunki określające kierowanie systemem logistycznym przez cele zadaniowe lub instruktażowe

Zmieniające się okoliczności funkcjonowania systemów logistycznych powodują, że poszukiwane są coraz nowsze metody poprawy skuteczności ich działania. Jedną z dróg, które prowadzą do podniesienia efektywności jest odpowiednie dobranie sposobu kierowania. W logistyce istnieją sektory (np. wojskowość), w których stosuje się kierowanie przez cele, zadania i instruktaże.

System zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001 w działalności logistycznej

Działalność na rynku usług logistycznych wiąże się z fizycznym przepływem towarów oraz towarzyszącą mu wymianą informacji. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż procesy te zdecydowanie różnią się między sobą. Proces przemieszczania dóbr z miejsca ich wytworzenia do miejsca ich potencjalnej konsumpcji ma zmaterializowaną postać, można go zobaczyć oraz wycenić.

Subskrybuj to źródło RSS