Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Negatywne efekty w łańcuchach logistycznych - modele i przykłady

Łańcuch dostaw (ang. Supply Chain), zwany także łańcuchem logistycznym, jest złożonym i rozproszonym systemem techniczno-organizacyjnym. W jego skład wchodzą różnorodne środki techniczne zorganizowane we współdziałające ze sobą systemy oraz ludzie podejmujący decyzje, zwykle według znanych sobie zasad, intuicji, pomysłów czy algorytmów. Coraz częściej pracownicy - decydenci są zastępowani przez zintegrowane systemy informatyczne (typu ERP, ang. Enterprise Resource Planning), realizujące określone algorytmy, a więc "podejmujące" przewidywalne, deterministycznie decyzje.

Różnicowanie produktów w sieciowym łańcuchu dostaw - odporność i podwykonawstwo

Stopień różnicowania produktu pod potrzeby finalnych odbiorców jest istotną determinantą struktury łańcucha dostaw. Indywidualizacja produktu wymaga bowiem zaangażowania większej liczby uczestników przepływów materiałowych, posiadających zróżnicowane zasoby, których kombinacja pozwala na innowacyjne rozwiązania zarówno w obszarze formy samego produktu jak i sposobów jego dostarczania.

Uwarunkowania wyboru strategii dystrybucji przez przedsiębiorstwo

Przemiany gospodarcze, których jesteśmy świadkami, przyczyniają się do spadku znaczenia dotychczasowych źródeł przewagi konkurencyjnej, takich jak cena, jakość i kapitał. Z końcem XX wieku minęła era przemysłowa, w której sukces odnosiły te przedsiębiorstwa, które potrafiły skutecznie i efektywnie wykorzystać wynalazki techniczne w masowej produkcji.

Platforma do zarządzania oknami czasowymi. Yard Management - case study

W niemieckich centrach dystrybucyjnych firmy Rossmann do 2015 roku istniał zdecentralizowany system zarządzania dostawami towarów, który wymagał dużego nakładu czasowego i był obsługiwany jedynie drogą mailową. Dlatego postanowiono go ulepszyć poprzez scentralizowanie zarządzania terminami dostaw wprowadzając system Yard Management

Zaopatrzenie w surowce wtórne vs integracja łańcucha dostaw

Przy obecnym poziomie degradacji środowiska niewystarczającym są inicjatywy mające na celu unieszkodliwienie wytworzonych już zanieczyszczeń. Obecnie niezbędnym działaniem jest poszukiwanie rozwiązań umożliwiających prowadzenie działalności gospodarczej w sposób najmniej obciążający środowisko nie tylko na etapie procesu wytwórczego, ale już w momencie planowania produkcji, czy projektowania wyrobów.

Ocena, kontrola i monitoring procesu obsługi klienta w przedsiębiorstwach transportowych

W wyniku globalizacji przedsiębiorstwa transportowe funkcjonują w warunkach bardzo silnej konkurencji, co zmusza je nie tylko do poprawy jakości obsługi transportowej, ale także powoduje silną presję na redukowanie czasu procesów oraz ograniczanie kosztów. Firmy coraz intensywniej poszukują możliwości podnoszenia konkurencyjności, zwiększając swoją atrakcyjność.

Subskrybuj to źródło RSS