Zaloguj się

WIEDZA

Systemy biometryczne w transporcie - wymagania

Biometria to czynnik tożsamości - „coś czym jesteś lub coś co możesz zrobić” stosowana na potrzeby fizycznego i logicznego dostępu do środków transportu [1, 7]. Dostęp logiczny - obejmuje dostęp do aplikacji, usług lub pełnomocnictw - tj. np. uruchomienia/zatrzymanie pojazdu, obsługi profilaktycznej środków transportu codziennej, miesięcznej, sezonowej, itd. Transportowy system biometryczny to zautomatyzowany system który może pobierać, wyodrębniać, dopasowywać i zwracać decyzję /dopasowano-niedopasowano/ - czyli umożliwiać wykorzystanie środka transportu.

Dostęp telekomunikacyjny w środowisku ruchu drogowego inteligentnych systemów transportowych

Streszczenie: Przedstawiono koncepcję platformy transmisji pakietowej podaną w nowej normie międzynarodowej ISO 21217 przygotowanej przez Komitet Techniczny ISO/TC204 Inteligentne systemy transportowe. Norma należy do rodziny norm dotyczących dostępu bezprzewodowego dla pojazdów drogowych CALM (Communications Access For Land Mobiles). W normach tych określono: wspólną architekturę, protokoły sieciowe oraz interfejsy przewodowe i bezprzewodowe wykorzystujące różne technologie dostępu tj.: przez sieci komórkowe 2 i 3 generacji, satelitarną, podczerwieni, mikrofalową 5GHz, fal milimetrowych

śródmiejska strefa ruchu uspokojonego jako metoda na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego

W artykule poruszono zagadnienie wzmożonego ruchu kołowego i pieszego kolidującego ze sobą w śródmieściu Kielc. Przestawiono kroki, na które zdecydowało się miasto w celu uspokojenia ruchu, poprawy bezpieczeństwa pieszych, zmniejszenia poziomu emisji hałasu i maksymalnego ograniczenia konfliktu pieszy - pojazd. W pracy zawarto uzasadnienie konieczności zmian i wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego. Przedstawiono główne cechy omawianego rozwiązania funkcjonowania centrum. Zrównoważone funkcjonowanie przestrzeni śródmieścia (zabudowa mieszkaniowa, handlowa i usługowa o wysokim stopniu intensywności) wymaga poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zużycie paliwa przez silniki pojazdów bojowych w rzeczywistych warunkach ruchu

W artykule przedstawiono rezultaty z badań wpływu warunków pracy silnika spalinowego kołowego transportera opancerzonego Rosomak na zużycie paliwa w warunkach drogowych. Pomiarów dokonano na odcinku kilkudziesięciu kilometrów podczas jazdy na odcinkach drogi o różnej charakterystyce. Porównano wpływ pracy standardowej i trybu overboost silnika na macierze udziału czasu pracy silnika oraz zużycia paliwa. Na podstawie uzyskanych wyników dokonano analizy warunków pracy pojazdu bojowego w aspekcie ograniczania zużycia paliwa.

Sustainable urban transport planning

This paper presents a problems of sustainable urban transport planning on stage formation city transport strategy. 1. WSTĘP Współcześnie ponad połowa światowej populacji żyje w miastach i na jego obrzeżach, a w 2050 roku przewiduje się, że blisko 66% ludności świata będzie żyło i mieszkało w miastach. Natomiast w 2009 roku w Polce już blisko 60% ludności mieszkała w miastach, a wskaźnik ten były jeszcze większy gdyby uwzględnić obszary metropolitalne. Migracja ludności danego kraju na tereny miejskie lub podmiejskie ma znaczący wpływ na wzrost znaczenia systemu transportowego na terenie miasta i jego obrzeżach. Transport miejski w funkcjonującej aglomeracji miejskiej jest nieodłącznym elementem życia społecznego.

Wykorzystanie technologii satelitarnej do precyzyjnego wyznaczania położenia wad w szynach kolei dużych prędkości

W artykule przedstawiono koncepcję wydzielenia sygnałów satelitarnych na potrzeby wyznaczania precyzyjnego położenia wad w szynach kolei dużych prędkości. Zostanie zaprezentowany model systemu wraz z jego aplikacją podczas rzeczywistych badań. Problem szybkiej identyfikacji uszkodzeń, a w szczególności ich położenia, będzie istotnym warunkiem prawidłowego utrzymania szlaków kolejowych przy jednoczesnym podniesieniu prędkości technicznej pociągów.
Subskrybuj to źródło RSS