Zaloguj się

WIEDZA

Pontonowy most kasetowy: doraźne uzupełnienie infrastruktury transportowej

W pracy przedstawiona została nowa koncepcja kasetowego mostu pontonowego, który jest przeznaczony do zapewnienia tymczasowej przeprawy przez przeszkodę wodną. Opisana została zasada działania powtarzalnego modułu takiego mostu. Pneumatyczny ponton, element nośny konstrukcji, jest napełniany powietrzem co powoduje, że jego wyporność jest regulowana. Zaprezentowano rezultaty numerycznych symulacji zachowania pontonowego mostu kasetowego w różnych konfiguracjach, przeprowadzonych przy użyciu programu Ls-Dyna. Przeprowadzone nieliniowe analizy dynamiczne pozwoliły określić wartości przemieszczeń części jezdnej konstrukcji.

Wymogi organizacji międzynarodowych odnośnie do szerokości toru podejściowego dla największych

Przedstawienie i porównanie rekomendacji głównych organizacji i zrzeszeń międzynarodowych armatorów w zakresie planowanej i wymaganej szerokości torów podejściowych dla jednostek o określonych gabarytach i klasyfikacji. Przybliżenie typu statków i ich ładunku mających w niedalekiej przyszłości zawijać do nowopowstającego terminala gazowego LNG w Świnoujściu.

Dostępność komunikacyjna portów gdańska i gdyni w aspekcie rozbudowy sieci drogowej zaplecza portowego

Konkurencyjność portu morskiego w dużym stopniu zależy od dostępności komunikacyjnej portu. Dostępność ta powinna być rozpatrywana zarówno od strony przedpola, jak i zaplecza portu. Do obszarów określonych jako zaplecze portów Trójmiasta zaliczyć należy regiony Polski południowej i centralnej oraz państwa Europy środkowej i wschodniej.

Technologia modelowania węzłów transportowych

Streszczenie: w pracy zaproponowano technologię systemowego modelowania wielocelowego węzła transportowego, u którego podstawy znajdują się dwa podstawowe wskaźniki łączne: prognozowanie (planowanie) działalności obiektu jako jednolitego systemu logistycznego z jednoczesnym prognozowaniem zmiennych według zasady „krok po kroku”. WSTĘP Węzeł transportowy (WT) jest dynamicznym systemem, którego funkcja sytuacyjna uzależniona jest od znacznej liczby zmiennych.

Analiza efektywności wybranych metod prognozowania zbiorowych przepływów pasażerskich w obrębie miasta

Efektywne zarządzanie ruchem osobowym w mieście coraz częściej staje się przedmiotem rozważań teoretyków i praktyków zajmujących się logistyką miejską. Ruch osobowy, charakteryzujący się jednocześnie specyficznym rozkładem czasowym i przestrzennym, zwłaszcza na terenach wysoce zurbanizowanych stanowi znaczną część przemieszczeń w obrębie miasta. Rosnące znaczenie indywidualnego transportu zmotoryzowanego stanowi poważne zagrożenie dla sprawnego, ekonomicznie skutecznego oraz zapewniającego odpowiedni poziom oraz jakość życia miasta.

Badania emisji związków szkodliwych spalin silnika samolotu cessna-152ii w warunkach stacjonarnych

Z uwagi na gwałtowny rozwój komunikacji lotniczej istnieje potrzeba oceny realnej emisji związków szkodliwych związanej z eksploatacją statków powietrznych. Głównymi zagrożeniami dla środowiska naturalnego są produkty niecałkowitego i niezupełnego spalania zawarte w spalinach. W artykule przedstawiono rezultaty badań emisji spalin silnika samolotu CESSNA-152II w warunkach testu stacjonarnego.

Problem wibro i dźwiękoizolacji w zagadnieniach transportu

W pracy poruszone są zagadnienia, które w aktualnie dość często, zarówno w opracowaniach naukowych jak i publicystycznych (prasie), są celowo bądź z braku dostatecznej wiedzy źle postawione. Należy w końcu wyjaśnić co to jest wibroizolacja a co dźwiękoizolacja i czym się różni jedno pojęcie od drugiego tym bardziej, że w wielu przypadkach znajdują swoje zastosowania jako elementy wibroizolacyjne, materiały których własności fizyko mechaniczne determinują ich zastosowanie do dźwiękoizolacji. Różnice pomiędzy wibroizolacją a dźwiękoizolacją są istotne i warte wyjaśnienia w szczególności w zagadnieniach dróg transportu drogowego i szynowego, co stanowi tematykę niniejszego artykułu. Wyniki pracy są rezultatem prac w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38.

Ocena obciążenia pracą urządzeń w aspekcie harmonogramowania procesu transportu wewnętrznego

Proces transportu wewnętrznego (PTW) realizowany jest w obiektach logistycznych takich jak magazyny dystrybucyjne lub terminale przeładunkowe. Proces ten determinuje koszty pracy takich obiektów i koszty usług logistycznych. Jednym z najważniejszych narzędzi organizacyjnych tego procesu jest harmonogramowanie. Harmonogram PTW może być oceniany ze względu na kryteria opisujące obciążenie pracą urządzeń transportu wewnętrznego. W artykule zaproponowano wskaźniki obciążenia pracą pracowników i urządzeń transportu wewnętrznego. Zadanie poparte zostało odpowiednim przykładem obliczeniowym.
Subskrybuj to źródło RSS