Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Rynek transportu kolejowego, transport kolejowy bariery wejścia,

Ustawodawca europejski oddzielając infrastrukturę kolejową od przewozów, spodziewał się zmniejszenia barier wejścia na rynek nowych przewoźników w regulowanej konkurencji poprzez przetargi na świadczone usługi publiczne transportem pasażerskim. W praktyce bowiem wszystkie usługi publiczne świadczone przez transportem kolejowym, stoją pod presją zwiększenia jakości i zmniejszenia cen ze strony innych gałęzi transportu. W Wielkiej Brytanii w sektorze pasażerskich przewozów kolejowych władze publiczne wspierają konkurencję m.in. poprzez proces przyznania taboru w leasing dla operatorów, aby uzyskać niższe koszty w przetargach na usługi publiczne.

Sterowanie użytkiem, System hierarchiczny, Transport

W referacie opisano zagadnienia związane z eksploatacją transportowych systemów elektronicznych. Przedstawiono modele funkcjonalne systemu eksploatacji z uwzględnieniem oddziaływań zewnętrznych. Omówiono proces dekompozycji funkcji sterowania w przypadku eksploatacji złożonych transportowych systemów elektronicznych.

Perspektywy rozwoju infrastruktury lotniczej w województwie pomorskim. Port Lotniczy Gdynia.

Inwestycje są jednym z czynników wpływających na rozwój usług transportu lotniczego, a zatem wpływają także na rozwój regionu. W regionie pomorskim istnieje kilkadziesiąt obiektów infrastruktury lotniczych, najważniejsze z nich to porty lotnicze w Gdańsku i w Gdyni. Rozwój Pomorza wymusza potrzebę funkcjonowania kilku portów lotniczych.

Roboty kroczące, algorytmy sterowania, adaptacja, system wizyjny

Artykuł prezentuje koncepcję algorytmów generowania trajektorii ruchu rekonfigurowalnego robota kroczącego w oparciu o system wizyjny i analizę pobranego obrazu w czasie rzeczywistym. Wykorzystano opracowaną konstrukcje robota o sześciu odnóżach i trzypoziomowym mikroprocesorowym układzie sterowania. Przedstawiono propozycję algorytmu sterowania umożliwiającego na podstawie analizy obrazu oraz sensorów: zbliżeniowego i stykowych w odnóżach, dostosowywanie się robota do otoczenia, przez dobór odpowiedniego kierunku ruchu, omijanie/przekraczanie przeszkód, dobór postur i typu chodu. Analizę obrazu zrealizowano za pomocą biblioteki OpenCV na podstawie zbudowanego uproszczonego statystycznego klasyfikatora cech Haar’a. Przeprowadzono próby testowe w terenie dla różnych warunków środowiskowych, uzyskując obiecujące wyniki.

Wybór środka transportu w zależności od czasu etapów podróży

W artykule zostały zaprezentowane zagadnienia związane z wyborem środka transportu, skupiono się na aspekcie czasu w podejmowaniu decyzji. Na całkowity czas podróży składa się kilka faz, których znaczenie w podjęciu decyzji jest różne. Szczególna uwaga została skupiona na czasie przejścia, dla którego wyznaczono wartości graniczne. Gdy czas dojścia nie przekroczy pewnych wartości krytycznych i komunikacja zbiorowa zapewni odpowiedni czas podróży, wówczas podróżny ma większą skłonność do wyboru transportu zbiorowego, do przemieszczania się na odległości wyliczone w artykule.

Overhead contact line, stagger, height measurement, GPS

This paper provides information about principles of measurement with device for overhead contact line height and stagger measurement. The device is determined for overhead contact line continuous measurement. The based measured parameters are overhead contact line height and stagger. The other measured parameters are evolved from optional GPS module. The data can be copied to MMC/SD card and they can be analyzed in PC.

Common Rail, silnik z zapłonem samoczynnym, układ zasobnikowy

Przedstawiona praca poświęcona jest nowoczesnym układom wtryskowym silników z zapłonem samoczynnym. W pracy przedstawiono budowę, zasadę pracy układu Common Rail oraz przedstawiono symulację komputerową pracy układu wtryskowego silnika z zapłonem samoczynnym. Symulacja wykorzystująca środowisko LabView pozwala na zobrazowanie pracy sterownika EDC. Wyświetlane czasy wtrysku oraz ilość wtrysków paliwa w zależności od warunków pracy silnika pozwala na wyjaśnienie sposobu sterowania nowoczesną jednostka napędową stosowaną w pojazdach osobowych.

Bezzałogowa Platforma Lądowa, podwozie kołowe, wysoka mobilność, badania identyfikacyjne

Bezzałogowe Platformy Lądowe (BPL) wykorzystywane są w trudnodostępnym terenie realizując działania, których bezpośrednie wykonanie przez człowieka może powodować zagrożenie dla jego zdrowia i życia. W referacie przedstawiono koncepcję kołowej lekkiej BPL wyposażonej w przegubowy układ skrętu oraz zbudowaną wersję testową jej podwozia. Opisano również wyniki poligonowych badań doświadczalnych podwozia, podczas których weryfikowano założenia konstrukcyjne. Określono wartości współczynników oporów toczenia, przyczepności zastosowanego ogumienia oraz oporów pokonywania wzniesień i schodów.
Subskrybuj to źródło RSS