Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ horyzontu prognozy i długości szeregu czasowego na jakość predykcji w ruchu drogowym w Polsce bezpieczeństwo, ruch drogowy, prognoza, trend, model

W pracy przeanalizowano możliwość wykorzystania modeli trendu do prognozowania liczby wypadków oraz liczby ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach drogowych w Polsce. W szczególności analizowano modele liniowe i logarytmiczne i zależność skuteczności prognozy od długości szeregu czasowego. Analizowano wpływ horyzontu prognozy na jakość prognozy.

Hałas drogowy, zabezpieczenia akustyczne

W artykule przedstawiono analizę ekonomiczno-techniczną różnych typów rozwiązań zabezpieczeń wibroakustycznych na przykładzie węzła drogowego zlokalizowanego na głównej drodze wlotowej do aglomeracji miejskiej. Zaproponowano zabezpieczenia wibroakustyczne, dla których wykonano ocenę prognozowanych oddziaływań na klimat akustyczny w środowisku. Określono dla nich wskaźniki skuteczności działań ochrony środowiska przed hałasem oraz wykonano analizę ekonomiczną. Porównano i oceniono wybrane rozwiązania z punktu widzenia oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny w środowisku. Analizę przeprowadzono przy przyjętych przez inwestora rozwiązaniach technicznych i lokalizacyjnych, ze szczegółowością i dokładnością odpowiednią do posiadanych danych i założeń zawartych w koncepcjach oraz w projekcie budowy analizowanego węzła.

Zastosowanie metody AHP do oceny poszczególnych etapów transportu materiałów niebezpiecznych hierarchiczny proces analizy decyzyjnej etapy transportu poziom ryzyka

Ryzyko transportu materiałów niebezpiecznych uwzględniające poszczególne etapy procesu transportowego może być analizowane ze względu na szereg kryteriów, z czego za istotne kryteria można uznać: potencjalny zakres negatywnego oddziaływania na środowisko, ewentualne szkody w infrastrukturze technicznej transportu oraz potencjalny wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo publiczne. W pracy do oceny poszczególnych etapów procesu transportowego w odniesieniu do ryzyka związanego z transportem materiałów niebezpiecznych zaproponowano wykorzystanie metody analitycznego procesu hierarchicznego (AHP). Przedstawiona analiza dotyczy transportu ładunku będącego związkami chemicznymi z grupy chloranów. Proces transportowy podzielono przy tym na pięć zunifikowanych dyskretnych etapów, które oceniano w odniesieniu do przyjętych kryteriów klasyfikacji ryzyka.

Problemy technologiczne i bezpieczeństwo eksploatacyjne konstrukcji okrętów wykonanych ze stopów aluminium

W artykule przedstawiono wybrane problemy technologiczne, jakie wystąpiły podczas budowy konstrukcji okrętów ze stopów aluminium w polskich stoczniach i problemy z ich późniejszą eksploatacją. W latach 60-tych zbudowano kilka szybkich kutrów torpedowych, których kadłub i nadbudówka zostały wykonane odpowiednio ze stopu 5019 i 5086 a w latach 80-tych zbudowano korwetę z dużą, trzy-kondygnacyjną nadbudówką wykonaną ze spawalnego, wysoko wytrzymałościowego stopu 7020. Przedstawiono sposób monitorowania procesów korozyjnych mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacyjnego.

Systemy automatyki w zabezpieczeniach obiektów przemysłowych

W pracy przedstawiono wybrane systemy elektroniczne i mechaniczne zabezpieczeń technicznych stosowanych w ochronie zewnętrznej obiektów przemysłowych. Nowoczesne systemy uwzględniające organizacje najnowszych rozwiązań technologicznych wykorzystujących systemy komputerowej wideodetekcji, detekcji elektromagnetycznej, jak i systemy detekcji światłowodowej a także systemy detekcji wykorzystujące kable sensoryczne. Zadaniem przedstawionych systemów jest wykrycie i wczesne powiadomienie użytkowników o zaistniałych zagrożeniach.

Nahełmowe systemy celownicze, systemy awioniczne, łączność radiowa

Współczesne zintegrowane systemy awioniczne obejmują m.in. nahełmowe systemy prezentacji danych, których głównym zadaniem jest poprawa świadomości sytuacyjnej pilota na współczesnym polu walki. Zupełnie nowym problemem związanym z nahełmowym zobrazowaniem danych jest wykorzystanie zobrazowania informacji otrzymywanej z systemów łączności radiowej. Elektroniczna (komputerowa) integracja poszczególnych urządzeń tworzących system awioniczny wykorzystuje cyfrowe szyny danych, w których informacja (w tym parametry pracy radiostacji, sygnały alarmowe, komendy radiowe, dane o celu) lub zdjęcia celu podawana może być bezpośrednio „przed oczy” pilota w systemach zobrazowania nahełmowego. W referacie omówiono wyniki wstępnych analiz podobnych prac prowadzonych w Polsce (m.in. przez ITWL i BUMAR śOŁNIERZ S.A.) w ramach modernizacji śmigłowców wojskowych z awioniką analogową (m.in. Mi-8, Mi-17, Mi-24). Jednym z podstawowych pojawił się problem sposobu pozyskiwania danych z dotychczas eksploatowanych radiostacji analogowych oraz ich przetwarzania do wersji cyfrowej i zobrazowania monitorowego lub nahełmowego (wg standardu tzw. GLASS COCKPIT).

Zrównoważona turystyka jednostka samorządu terytorialnego logistyka, transport

Zrównoważona turystyka stanowi znaczący element w rozwoju społeczno-gospodarczym jednostki samorządu terytorialnego. Opierając się na kompleksowych działaniach logistycznych, wpływa również na kształtowanie zrównoważonego transportu. Natomiast samorząd poprzez odpowiedzialne integrowanie inicjatyw grup interesu oraz realizację katalogu niezbędnych działań wpływa na zrównoważony rozwój gminy i oddziałuje na rozwój regionu.

Symulacja procesu wyboru metody wykrywania zdarzeń drogowych inteligentne systemy transportu, bezpieczeństwo ruchu, wykrywanie zdarzeń drogowych, analiza wielokryterialna

Wdrażane w ostatnich latach w coraz większym zakresie środki Inteligentnych Systemów Transportu pozwalają na zwiększenie niezawodności systemu transportu w miastach i drogach zamiejskich. Jednym z aspektów stosowania urządzeń telematyki transportu jest możliwość szybszego wykrywania zdarzeń drogowych i reagowania na ich wystąpienie. Stosowanie metod wykrywania zdarzeń drogowych pozwala na zmniejszenie zakłóceń ruchu, związanych z występowaniem incydentów oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu poprzez zmniejszenie ciężkości wypadków w wyniku szybszej pomocy ich ofiarom. W referacie przedstawiono teoretyczną symulację procesu wyboru metody wykrywania zdarzeń drogowych z wykorzystaniem metody analitycznego procesu hierarchicznego AHP. Jest to metoda wielokryterialnego podejmowana decyzji wykorzystująca możliwość przedstawienia problemu decyzyjnego w postaci hierarchicznej struktury oddziałujących na siebie elementów. Oferuje ona dużą elastyczność w kształtowaniu struktury decyzyjnej oraz uwzględnienie i porównania wielu rodzajów kryteriów za pomocą ujednoliconej skali.

Bezzałogowa Platforma Lądowa, hydrostatyczny układ napędowy, podwozie gąsienicowe, wysoka mobilność

W referacie przedstawiona została nowatorska konstrukcja zdalnie sterowanej gąsienicowej platformy testowej oraz wyniki badań poligonowych przeprowadzonych w oparciu o tor doświadczalny, znajdujący się na terenie Katedry Budowy Maszyn Wojskowej Akademii Technicznej, mających na celu zweryfikowanie możliwości wykorzystania istniejących analitycznych metod wyznaczania oporów skrętu pojazdów przegubowych do projektowania lekkich przegubowych pojazdów gąsienicowych. Ponadto, przedstawione zostały również dwie autorskie metody szacowania oporów skrętu.
Subskrybuj to źródło RSS